גבי בן גלים (צילום: דורון גולן)
גבי בן גלים (צילום: דורון גולן)

אושר צו זמני לעיכוב הליכים נגד קבוצת בן גלים

בקשתה של קבוצת הבנייה בן גלים למתן צו הקפאת הליכים התקבלה חלקית על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה שקבע דיון בעניין ל-22 בספטמבר. בבקשה נכתב כי "היה ולא יינתן הצו המבוקש, קבוצת החברות תקרוס באופן שלא ניתן יהיה לשקמה"

פורסם בתאריך: 11.9.19 17:19

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשתן של ארבע חברות מקבוצת בן גלים ונתן צו זמני לעיכוב כל ההליכים נגדן. אתמול (רביעי) פנו ארבע החברות לבית המשפט בבקשה למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן במעמד צד אחד. החברות הן גבי בן גלים חברה לבניין בע"מ, בן גלים חברה ליזמות ומכסים בע"מ, בן גלים גיל ניהול ובנייה בע"מ ובן גלים פיתוח והשקעות בע"מ. מלבדן, גם גבי בן גלים ובנו גיל בן גלים הם בין מבקשי הבקשה – האב גבי מתוקף היותו בעל מניות בשתי החברות הראשונות, והבן גיל מתוקף היותו בעל מניות בארבעתן.

לפי הבקשה, הפרויקט שהכניס את קבוצת בן גלים לסחרור תזרימי והכביד מאוד על המשך פעילותה הוא שיפוץ מלון פלאז'ה באילת, שבו מזמין העבודה "עיכב תשלומי חשבונות המגיעים לה בגין ביצוע העבודה. עיכוב זה הוא שגרם למחנק התזרימי שבו שרויה קבוצת החברות".

עוד טוענים המבקשים כי "פרויקט שיפוץ במלון באילת הסתיים בחודש אפריל 2019, וחרף הגשת חשבונות לאחר סיום עבודות הבנייה, מסיבות השמורות איתו, נמנע מזמין העבודה מלהעביר לחברה תשלומים בסכומים ניכרים שלהם היא היתה זכאית. כתוצאה מכך, בנק אגוד הקשיח את מדיניות הקצאת האשראי – דבר שהוביל את קבוצת החברות למחנק תזרימי קשה ולהגבלת חשבונותיה בבנק. דבר זה הוביל להורדת דירוג האשראי של חברות הקבוצה ואת נושי הקבוצה לדרוש את העמדת נשייתם לפרעון מיידי. פרויקט זה והתנהלות המזמין גרמה לנזקים בסכומי עתק לקבוצת החברות הנאמד בעשרות מיליוני שקלים".

עוד עולה מכתב הבקשה כי גבי בן גלים ובנו גיל ערבים באופן אישי לחלק מחובות החברה בקבוצה: "במהלך השנתיים האחרונות הזרימו בעלי המניות באמצעות שעבוד דירות מגוריהם, נטילה או הגדלת המשכנתאות הרובצות על דירות מגוריהם סכום המוערך בסך של 5.5 מיליוני שקל… בתקווה לאפשר לחברות להגיע למצב שהן יעמדו בהתחייבויותיהן, אך ללא הועיל, וכעת אין עוד מנין להזרים די כספים שיספיקו לחלץ את החברות מהמחנק התזרימי שאליו נקלעו בעיקר בשל התנהלותו חסרת תום הלב של המזמין".

משכך ביקשו החברות ובעלי המניות מבית המשפט לתת, במעמד צד אחד עד לדיון במעמד הצדדים, צו הקפאת הליכים שלפיו במהלך 60 ימים, או עד למתן החלטה אחרת של בית המשפט, לא יהיה ניתן להמשיך או לפתוח בכל הליך משפטי נגדם, ובכלל זה מימוש ערבויות מכל סוג, לרבות ערבויות בנקאיות ו/או בטוחות, ופיקדונות מכל סוג שהוא אלא ברשות בית המשפט.

 

 

כמו כן כללה הבקשה מתן צו למינויו של עו"ד איתי פריימן לנאמן לתקופת הקפאת ההליכים, שייטול את סמכויות הניהול מידי הנהלת החברות מיום מתן צו הקפאת ההליכים ועד לאישור הסדר נושים; להורות לנאמן להגיש דוח ובו פירוט התנאים והסוגיות הנדרשים לגיבוש תוכניות הבראה והסדר לנושים לחברות; לאשר לו פתיחה וניהול חשבון בנק חדש על שמו ובנאמנות על שם המבקשים, אשר ייוחד לקבלה ולגבייה של כספים המגיעים למבקשים מחייביה וכל תקבול אחר שיגיע להם על מנת שייועדו למימון פעילותה השוטפת של הקבוצה ולפירעון חובותיה; ולהורות כי במסגרת צו הקפאת ההליכים יוסרו כל העיקולים שהוטלו ו/או יוטלו על נכסיהם של המבקשים, כך שיתאפשר לנאמן לגבות את כל הכספים המגיעים להם מחייביהם ויתאפשר למבקשים להמשיך בביצוע הסכמים במהלך עניינים רגיל.

עוד נטען בבקשה כי "לחברות יש היכולת והידע המקצועיים להמשיך את פעילותן, אך הן זקוקות לפסק זמן קצר לצורכי התארגנות מחדש וביצוע הליך של הבראה שישמש גם כבסיס לגיבוש הסדר נושים". כמו כן צוין כי "היה ולא יינתן הצו המבוקש, קבוצת החברות תקרוס באופן שלא ניתן יהיה לשקמה, הואיל והחברות יאבדו את המוניטין שאותו הן צברו במשך קרוב ל-45 שנה כחברות אמינות, מקצועיות ובעלות סיווגים קבלניים גבוהים בענפי הבניין".

לפי הבקשה, גבי בן גלים חברה לבניין בע"מ מבצעת פרויקטים ברחוב וודג'ווד 46, ברחוב התמר 9 וברחוב רענן 4 בחיפה, וכן ברחוב השיירה 31 בקרית חיים; בן גלים חברה ליזמות ונכסים בע"מ מבצעת פרויקטים ברחוב וודג'ווד 48, ברחוב ביכורים 24 וברחוב הירקון 11 בחיפה; ובן גלים גיל ניהול ובנייה בע"מ מבצעת כמה פרויקטים בחיפה.

בעקבות הבקשה החליטה השופטת בטינה טאובר על דיון בעניין ב-22 בספטמבר, שבו יתייצב גם כונס הנכסים הרשמי. כמו כן, "בשל דחיפותו של הצו המבוקש ולאור מצבן של החברות, ניתן בזאת צו זמני אשר יהיה בתוקף עד למתן החלטה אחרת, ולפיו הנני מורה על עיכוב כל ההליכים כנגד החברה, לרבות הליכים משפטיים ו/או הליכי גבייה ו/או הליכי הוצאה לפועל ו/או מימוש נכסים ו/או מימוש שעבודים ו/או מימוש או חילוט ערבויות בנקאיות. כמו כן, חל איסור על החברות ועל בעלי המניות, לרבות בנות זוגם, לבצע דיספוזיציות כלשהן בנכסיהם, לרבות רכוש, זכויות במקרקעין ומכל מין וסוג שהוא, כספים וחשבונות בנק, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

תגובותיהם של קבוצת החברות ושל גבי בן גלים יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר