השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)
השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)

המשרד להגנת הסביבה ביטל את היתר הרעלים של שמן

בעקבות שריפת הענק שהשתוללה לפני שבועיים במפעל שמן ביטל המשרד להגנת הסביבה את היתר הרעלים של החברה לחומרים מסוכנים דליקים, והורה לה לפנות אותם לאלתר. במשרד מציינים כי ההחלטה התקבלה לנוכח "הסכנה הממשית הנשקפת לסביבה ולבריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 18.9.19 14:42

המשרד להגנת הסביבה ביטל את היתר הרעלים של חברת שמן תעשיות לחומרים מסוכנים דליקים, והורה לחברה לפנות החומרים הללו באופן מיידי. מהמשרד נמסר כי "שמן תעשיות אינה ערוכה לטפל באירועי שריפה במעורבות של חומר מסוכן" וכי "מערכות הכיבוי במפעל אינן תקינות".

בעקבות שריפת הענק שהתרחשה במפעל שמן ב-5 בספטמבר ולאחר שימוע שקיים מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ לשמן תעשיות ולמנהליה והתייעצות עם רשות הכבאות וההצלה בחיפה, הודיע המשרד לחברה כי לא ניתן להמשיך להתיר לה להחזיק ולאחסן חומרים מסוכנים דליקים במפעל. במשרד מציינים כי ההחלטה התקבלה לנוכח "הסכנה הממשית הנשקפת לסביבה ולבריאות הציבור כתוצאה מהיעדר היערכות של המפעל להתמודדות עם אירוע אש שיהיה מעורב בו חומר מסוכן".

המשרד להגנת הסביבה הורה לחברת שמן ולמנכ"ל החברה אייל בן סירא להתחיל לפנות באופן מיידי את כל הרעלים – נוזלים דליקים וגזים דליקים – שמוחזקים במפעל, ובהם הקסאן, מזוט, פחממנים נוזליים דליקים, גז מימן וגז טבעי (מתאן). ביטול היתר הרעלים לגבי הרעלים הללו ייכנס לתוקף ביום ראשון, 22 בספטמבר.

 

 

המשרד מציין בהודעתו כי הוא רואה בחומרה את אירוע שריפה שכילתה במשך שעות ארוכות מאות טונות של שמן וחומרים דליקים שאוחסנו בשלושה מחסנים. השריפה גרמה לזיהום אוויר בלתי סביר בעשן שחור סמיך שהתפזר בשמי האזור והתפשט לכיוון הקריות. כמו כן, נטען בהודעה, גגות המחסנים בשטח של יותר מ-1,000 מ"ר אשר עשויים מלוחות אסבסט-צמנט נשרפו אף הם, וכתוצאה מכך נוצר מפגע אסבסט כהגדרתו בחוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק.

עוד טוענים במשרד כי "האירוע החמור גרם לפגיעה במערכות ובאמצעי כיבוי אש במפעל באופן שהחברה כיום אינה ערוכה לטיפול באירוע שריפה, לרבות אירוע שבו יהיה מעורב חומר מסוכן. החזקת חומרים דליקים ללא מערכות כיבוי תקינות במפעל יוצרת סיכון משמעותי לסביבה ולבריאות הציבור, והיא בגדר הפרה של היתר הרעלים".

המשרד הורה לשמן תעשיות לפנות את הרעלים לאתר הפסולת הרעילה ברמת חובב או לאתר אחר בכפוף לאישור מנהל בהתאם לתקנות רישוי עסקים (סילוק פסולת חומרים מסוכנים) ובאמצעות מוביל מורשה לשינוע חומרים מסוכנים.

"יודגש כי הליך זה של פינוי הרעלים מהמפעל ושלילת ההיתר מתנהל במקביל ובנפרד מהליך החקירה שאותו מנהלים כוחות הכיבוי וההצלה, בשיתוף עם המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה", נכתב בסיום ההודעה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איפה לקיחת אחריות?

    מהנדס העיר חיפה ואגף רישוי עסקים לא ידעו?
    טמנו ראש בחול כמו בנות יענה או קיבלו שוחד?
    איך לא ידעו שיש שם גג ענק מאסבסט?…?
    מדוע ראשים לא עפים במחדל הענק זל מהנדס העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר