בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)
בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)

העירייה: בית הספר הדתי לא עבר נוהל הקצאות

מתשובתה של היועצת המשפטית לוועדת ההקצאות עו"ד יאנה רודמינסקי לשאילתה של סופי נקש והילה לאופר עולה כי עיריית חיפה תורה על פינויו של תיכון בנות של בית יעקב שפועל בבית צ'ארנה בקרית חיים ללא הקצאה, אם בית יעקב לא יפעל על פי נוהל הקצאת קרקעות ומבנים

פורסם בתאריך: 23.9.19 08:00

המחלקה המשפטית של עיריית חיפה תורה על פינויו של תיכון בנות של תלמוד תורה בית יעקב שפועל בבית צ'ארנה בקרית חיים מערבית, אם בית יעקב לא יפעל על פי נוהל הקצאת קרקעות ומבנים – כך עולה מתשובתה של היועצת המשפטית לוועדת ההקצאות עו"ד יאנה רודמינסקי מהמחלקה המשפטית של עיריית חיפה לשאילתה שהגישו חברות המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה והילה לאופר מסיעת הירוקים ליועצת המשפטית של העירייה ימית קליין.

עוד עולה מהתשובה כי ההחזקה של בית יעקב בנכס והשימוש בו לא עברו נוהל הקצאות קרקעות ומבנים של משרד הפנים וכי הנושא כלל לא עלה לדיון בוועדת ההקצאות העירונית.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", במרכז הקהילתי בית צ'ארנה החל לפעול בשעות הבוקר בית ספר לבנות של בית יעקב. במכתב ששלחו נקש ולאופר לקליין הן כתבו: "התגלה לנו כי שוב, ללא הקצאות וללא פנייה מסודרת, הפך מרכז קהילתי בקרית חיים לתיכון בנות של בית יעקב. נראה לכאורה כי הדבר נעשה בניגוד לכל נוהל הקצאה וללא פנייה לכל הגורמים המאשרים. מדובר במרכז קהילתי שמשמש את ילדי השכונה, ושכעת נתפס בחלקו על ידי מוסד חינוכי משכונה אחרת סמוכה (קרית שמואל; ב"כ) – דבר שמשבית גם בשעות אחר הצהריים את החלק התפוס מפעילות לקהילה מכיוון שמדובר בכיתות למידה. גם אם מדובר בפעילות זמנית, עצם זה שהדבר נעשה במחשכים מראה כי לכאורה זהו מעשה לא תקין. נבקש להבין אם העמותה קיבלה הקצאה למבנה זה, מכוח מה ניתן להם להשתמש במבנה קהילתי פעיל ולהפכו לבית ספר, מתי המקום יחזור לשמש כמרכז קהילתי באופן מלא, ומדוע לא עבר תחת נוהל הקצאות וללא כל האישורים". עוד שאלו חברות המועצה "מדוע עיריית חיפה לא נערכה מבעוד מועד לעניין? הרי הבעיה לא נוצרה לפני שבוע".

אתמול (ראשון) הגיעה כאמור תשובתה של המחלקה המשפטית שבה הוצגה עמדתה בנושא, וזאת לאחר בחינת העובדות "מול גורמי העירייה הרלוונטיים, ובין השאר אגף הנכסים, אגף התרבות ומנכ"ל העירייה. נוסף לכך, הגיעה גם הח"מ (עו"ד רודמינסקי; ב"כ) לביקור בנכס ביחד עם נציגי אגף הנכסים".

רודמינסקי אישרה בתשובתה כי "הבירור שערכתי מעלה כי ההחזקה בנכס ו/או השימוש בו לא הוצגו לדיון בוועדת ההקצאות העירונית, וממילא לא אושרו על פי הוראות נוהל ההקצאות המחייב. יובהר ויצוין כי לעמדת השירות המשפטי, יש לפעול בנכס זה כפי הנהוג והמחויב בנכסים עירוניים אחרים, כלומר על פי ההליכים הקבועים לכך בדין, כולל נוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה ו/או בתמורה סמלית של משרד הפנים. עמדתו של מ"מ מנהל אגף התרבות ניר טיין, שהוצגה בפנינו בהמשך לבירור העובדות, היתה כי מדובר בשימוש המבוצע בשעות הבוקר בלבד, באופן מצומצם וזמני, עד להקצאת מבנה קבע במיקום אחר ושונה, ואין בכך כל הפרעה או מניעה לקיום פעילות המרכז הנוער הקהילתי המתנהלת והמתקיימת בשעות אחר הצהריים והערב בלבד".

 

 

עוד כתבה רודמינסקי כי "לאחר בחינת העובדות, ובעיקר קבלת הנתונים המשלימים מאגף הנכסים, עמדתנו היא כי יש לפעול לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים – נוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית, בין השאר על פי סעיף 7א – הקצאה לתקופה קצרה (עד שנה כולל). אם לא תפעל העמותה לפי הוראות נוהל זה, נורה על פינוי הנכס לאלתר ועל הפעלתו לפי ייעודו המקורי כמרכז קהילתי בכל שעות היממה".

לאחר קבלת התשובה אמרו נקש ולאופר ל"כלבו – חיפה והצפון": "לצערנו הרב, שוב התגלה שנוהל ההקצאות אינו מיושם כפי שהוא אמור להיות מיושם על פי חוק. בית צ'ארנה הוא מרכז קהילתי שמשמש את ילדי קרית חיים, והיה ויש צורך או רצון לשנות את ייעודו, יש לפעול על פי חוק, מה גם שלא הומצא לנו שום אישור שאכן מדובר בשימוש זמני. מדובר במרכז קהילתי ולא בבית ספר. עיריית חיפה היתה צריכה להיערך מבעוד מועד לפתיחת שנת הלימודים ולא להפקיע מבנה ציבור בניגוד לחוק ובניגוד לנוהל ההקצאות. אנו מברכות על כך שהאופוזיציה רואה את המאבק למען שמירת המתנ"ס עבור ילדי קרית חיים מעבר לפוליטיקה זו או אחרת ועובדת בשיתוף פעולה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר