פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן
פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

המשרד להגנת הסביבה חידש את היתר הרעלים למפעל שמן

למרות שהוא "רואה בחומרה את השריפה שגרמה לזיהום אוויר בלתי סביר ולמפגע אסבסט" חידש המשרד להגנת הסביבה את היתר הרעלים של מפעל שמן במפרץ חיפה. עוד הוסיף המשרד כי הוא ממשיך בפעולות הפיקוח והאכיפה". אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק

פורסם בתאריך: 23.9.19 17:00

המשרד להגנת הסביבה חידש היום (שני) את היתר הרעלים של מפעל שמן תעשיות במפרץ חיפה לעיסוק בחומרים מסוכנים דליקים. כזכור, רק ביום רביעי הודיע המשרד כי הוא ביטל את היתר הרעלים של המפעל והורה לחברה לפנות החומרים הללו באופן מיידי מכיוון ש"שמן תעשיות אינה ערוכה לטפל באירועי שריפה במעורבות של חומר מסוכן" וש"מערכות הכיבוי במפעל אינן תקינות", וזאת בעקבות שריפת הענק שהתרחשה במפעל ב-5 בספטמבר.

בהודעתו של המשרד נכתב כי אתמול (ראשון) אישרה רשות הכבאות וההצלה כי המפעל ערוך לטיפול באירועים של חומרים מסוכנים בהתבסס על סידורי הכבאות במפעל ועל מוכנותו של צוות החירום. לאור זאת חידש המשרד את היתר הרעלים.

 

 

מהמשרד נמסר עוד כי הוא רואה בחומרה את השריפה שכילתה מאות טונות של תוצרת המכילה שמן וחומרים דליקים שאוחסנו בשלושה מחסנים. "השריפה", כך נכתב, "גרמה לזיהום אוויר בלתי סביר בעשן שחור סמיך שהתפזר בשמי האזור והתפשט לכיוון הקריות. כמו כן, גגות המחסנים בשטח של יותר מ-1,000 מ"ר, שעשויים לוחות אסבסט-צמנט, נשרפו אף הם, וכתוצאה מכך נוצר מפגע אסבסט כהגדרתו בחוק".

כל זה לא הפריע למשרד להגנת הסביבה לחדש את היתר הרעלים של מפעל שמן ולהצהיר כי הוא "ממשיך בפעולות הפיקוח והאכיפה. המשרד יוסיף לפקח אחר הליך פינוי האסבסט באמצעות קבלן אסבסט פריך שקיבל היתר מהמשרד עד להשלמתו ואחר פעולות ניקוי הים בשטח נמל חיפה. במקביל מנהלת המשטרה הירוקה חקירה פלילית משותפת עם הרשות לכבאות והצלה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ככה נראת שחיתות במוסדות השלטון

    אין מילים חוץ מחקירת משטרה במשרד להגנת הסביבה. עכשיו ברור מדוע תושבי חיפה מופקרים כל כך הרבה שנים.

  2. אילנה

    רגל פה, רגל שם. אינטרס פה, אינטרס שם. צודקת המגיבה שהמליצה על גג אסבסט חדש, זה בדיוק מה שקורה כאן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר