רכב נוסע בשבילי פארק מעגן הדיג
רכב נוסע בשבילי פארק מעגן הדיג

פארק מעגן הדיג: נהגים מסכנים את הנופשים

תושבים שבילו בפארק מעגן הדיג טוענים כי נהגים נכנסים עם מכוניותיהם אל שטח הפארק, חונים על השבילים ועל הדשא ונוסעים במהירות גבוהה שמסכנת את הנופשים. לטענתם, על אף שהמקום מצולם ועוברים בו פקחים, הנהגים לא נרתעים

פורסם בתאריך: 24.9.19 07:58

כלי רכב הנכנסים לתוך פארק מעגן הדיג מסכנים את הנופשים שם ובעיקר את הילדים שבהם. תושבים שהגיעו למקום מתלוננים על כך שהם פנו לעיריית חיפה בנושא אך לא נענו.

ברשות נחל הקישון אומרים כי הבעיה ידועה להם וכי הם עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה למיגור התופעה. יצוין שהעירייה הניחה בפתח הפארק בולדרים (סלעים גדולים), אך הדבר לא מונע מהנהגים להיכנס עם רכבם אל שטחו של הפארק ולנסוע בשביליו במהירות גבוהה. במקום מוצבות מצלמות של העירייה ואנשי הפיקוח העירוני פוקדים את הפארק, אך אלה לא מרתיעים את הנהגים.

הפארק העירוני משתרע לאורך של חצי הקילומטר האחרון של הנחל, על שטח של 33 דונם. הוא הוקם בשנת 2001 ביוזמת רשות נחל הקישון ובתכנונו של משרד אדריכלי הנוף החיפאי מילר-בלום. בפארק שלוש גבעות מטופחות הצופות לנחל, ובעונת נדידת הציפורים ניתן לצפות במקום במאות עופות מים, ובהם הקורמורן הגדול, אגמית ואנפה, שמגיעים למורד הנחל העשיר בדגה.

 

רכב חונה על אחד משבילי פארק מעגן הדיג

רכב חונה על אחד משבילי פארק מעגן הדיג

 

 

אלי גולדמן שביקר בפארק ביום שבת עם ילדיו: "יש שם שביל הליכה, ובאותה השעה היו בפארק עשרות אנשים עם ילדים. אנשים באמת מטיילים בו, עד שמגיעות המכוניות. היינו חייבים לשמור על הילדים כדי שהם לא יתרחקו מאיתנו. לפעמים הכדור שלהם התגלגל רחוק, ונאלצנו לשמור על זהירות רבה כדי שלא ידרסו אותנו ואת הילדים. הנהגים חונים על השבילים ועל הדשא. המרחק מהחניה אל תוך הפארק הוא של מטרים בודדים, אבל ויש נהגים שמחליטים שזה רחוק להם מדי. במקום ליהנות אתה בדאגה מתמדת, וכל הכיף נהרס".

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים מסרה בתגובה: "אנחנו מודעים לבעיה, ולצערנו יש ונדליזם קשה בפארק. הבולדרים אמורים לחסום את כניסת כלי הרכב, אבל אנשים מזיזים אותם. דיברנו עם העירייה ואנחנו חושבים על פתרונות אחרים שיהיו יעילים. לנו אין סמכות פיקוח, ולכן אנחנו מעבירים את התלונות לעירייה, כולל צילומי מכוניות, והנהגים מקבלים דוחות".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר