הגן של ארגון תורת אמת ברחוב ברזילי 8 (צילום: עדי פרזס)
הגן של ארגון תורת אמת ברחוב ברזילי 8 (צילום: עדי פרזס)

הגן ברחוב ברזילי: משרד החינוך נגד משרד הפנים

למרות שמשרד הפנים הורה לעירייה לפנות את גן הילדים החרדי שנפתח ברחוב ברזילי 8, משרד החינוך מבקש מעיריית חיפה לא לפנות את הגן. עד ששני המשרדים הממשלתיים יפסיקו להתקוטט, העירייה השהתה את הפינוי

פורסם בתאריך: 26.9.19 07:59

עיריית חיפה עצרה לעת עתה את הליך פינוי גן הילדים החרדי של ארגון תורת אמת שפועל ברחוב ברזילי 8 בהדר בעקבות התערבותו של משרד החינוך.

בימים האחרונים התקבלה בעירייה פנייתו של סגן מנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך ומנהל אגף בכיר מיפוי ותכנון גנאדי קמנצקי שבה נכתב: "הובא לפתחנו כי במבנה גן ילדים שהתפנה עקב סגירת גן ממלכתי ברחוב ברזילי 8, נכנס גן מוכר שאינו רשמי, סמל מוסד 179416, של תורת אמת. על פי נוהל משרד החינוך, כל מבנה חינוך מתפנה צריך להקצות למוסד חינוך אחר, גם למוכר שאינו רשמי אם אין מוסד רשמי הזקוק למבנה. למרות שהמוסד נכנס למבנה לפני שהושלם תהליך הקצאת מבנה על פי נוהל של משרד הפנים, אני מבקש ממשרד הפנים לא לפנות את הגן עד להשלמת תהליך הקצאה על מנת לא לגרום להוצאות מיותרות לשכירות או לשיפוץ מבנה אחר. כמו כן, פינוי גן אחרי פתיחת שנת הלימודים יפגע בילדי הגן".

כזכור, הנכס בברזילי 8 היה אחד מששה נכסים שמנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ביקש ממשרד הפנים להקצות למוסדות חינוך חרדיים בנוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה ו/או תמורה סמלית. הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" עורר סערה ציבורית לאחר שנודע כי באחד מהמבנים פועלת עמותת לב ח"ש, ובעקבותיה השהה משרד הפנים את הקצאת הנכס שבו פועלת העמותה. לאחר הבדיקה עיריית חיפה נאלצה להודיע כי היא מבטלת את הבקשה לכל ההקצאות. אלא שימים אחדים לאחר הודעת הביטול חשף "כלבו – חיפה והצפון" כי בנכס ברחוב ברזילי החל לפעול גן של תורת אמת. בעקבות החשיפה דרש משרד הפנים הבהרות מהעירייה, וזו הודיעה כי היא הנחתה לפנות את הנכס.

 

 

כעת נודע כי משרד הפנים ביקש לבצע את פינוי הנכס לפני יומיים (שלישי), אך בעקבות התערבותו של משרד החינוך נקלעה העירייה למצב שבו היא עומדת בין שני משרדי ממשלה שכל אחד מהם מבקש ליישם צעדים מנוגדים. משכך נעצר הליך פינוי הנכס, ובעירייה ממתינים לעמדתו של משרד הפנים. ההערכות הן שעמדתו של משרד הפנים, בהיותו האחראי על הרשויות המקומיות, תגבר.

גורמים במשרד הפנים לא רואים בעין יפה את התערבותו של משרד החינוך בהתנהלותם מול העירייה, ואמרו שאת תשובתם למשרד החינוך הם לא ינהלו בתקשורת.

ממשרד החינוך נמסר כי "הרשות הונחתה על ידנו להאיץ את תהליך ההקצאה של הרשות מול משרד הפנים ולא לפנות את הילדים", ואילו ממשרד הפנים נמסר כי הנושא ייבחן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילנה

    אומרים שכאשר 2 רבים שלישי זוכה, אז אולי זה יחזור להיות ממלכתי, כפי שהיה קודם? למה לוקחים משהו שמשרת את כולם ונותנים אותו לשמושו של מגזר קטן?

  2. בואו נגיד את האמת

    אם לא החרדים היחידים שיגורו שם זה מסתננים שב"חים וגורמי פשע
    מזל שיש את החרדים בהדר אחרת בכלל אי אפשר היה ללכת שם ברחובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר