בתי הכנסת ערוכים למתפללים, חב"ד תקיים ארוחות חג

בתי הכנסת בחיפה הונחו להכין מקומות ישיבה לאורחים, וסניפי חב"ד יסייעו לכל אדם שאין לו עם מי לקיים את סעודת החג או שידו אינה משגת. "ניתן לפנות לכל שליח חב"ד בשכונות", אמר השליח המרכזי של החסידות בכרמל הרב יהודה דונין

פורסם בתאריך: 29.9.19 08:15

הושלמו ההכנות בבתי הכנסת בחיפה ובסניפי חסידות חב"ד בעיר לקראת ראש השנה שייחגג הערב (ראשון). בתי הכנסת יהיו פתוחים בחג לכל הציבור המעוניין להגיע לתפילה או לשמיעת תקיעת שופר. לדבריו של חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, בתי הכנסת הונחו מראש להכין מקומות ישיבה לאורחים: "מי שרוצה להגיע – רק שיבוא, לא צריך להזמין מקום מראש. ניתן לקבל מחזורי תפילה בבתי הכנסת והמתפללים יסייעו להתמצא בסדר התפילות".

השנה תקיים חסידות חב"ד שלוש ארוחת חג הפתוחות לציבור, ששתיים מהן מחייבות רישום מוקדם. בכרמל הצרפתי יארגן סניף חב"ד המקומי סעודת ערב חג ביום ראשון באולמי אורנים ברחוב טשרניחובסקי 35. הרב יהודה גינזבורג, רב חב"ד בשכונה: "אנחנו מבקשים לדעת מראש כמה אנשים יגיעו כדי להתארגן. הארוחה תתחיל בשעה 19:00 והמחיר לכל אחד הוא לפי יכולתו. במקום יפעל בחג בית כנסת הפתוח לציבור".

 

ארוחת חג באולם אורנים (צילום: הרב יהודה גינזבורג)

ארוחת חג באולם אורנים (צילום: הרב יהודה גינזבורג)

 

בבת גלים יקיים סניף חב"ד המקומי ארוחת חג במתנ"ס השכונתי במחיר של 30 שקל למשתתף. הסניף מחר (שני) גם תפילת תשליך ליד חוף הים. נוסף על כך תערוך חב"ד סעודת חג בקריה הרפואי רמב"ם. הארוחה תתקיים בחדר האוכל המרכזי של הצוות בקומת הקרקע של בית החולים, ומתנדבי חב"ד יעברו בימי החג בין מחלקות האשפוז וישמיעו תקיעות שופר למאושפזים שאינם יכולים להגיע בית הכנסת של רמב"ם.

 

 

בחב"ד מזמינים משפחות ובודדים שאין להם עם מי לקיים את סעודת ערב החג או שידם אינה משגת לפנות לחסידות. הרב יהודה דונין, שליח מרכזי של חב"ד בכרמל: "נדאג לארגן לכל פונה משפחה כדי שיוכל לחגוג איתה ביחד את החג. ניתן לפנות לכל שליח חב"ד בשכונות והוא ייתן מענה לכולם".

מי שמעוניין לשמוע תקיעת שופר וקשה לו להגיע לבית הכנסת יכול להזמין את גינזבורג ואת יוסי ליפש, נציג חב"ד בקרית אליהו וקרית אליעזר, לתקיעת שופר בביתו ללא תמורה. בחב"ד מציינים שלקראת הימים הנוראים רצוי לבדוק את מזוזות הבית שלא התבלו או נקרעו. ניתן להביא את המזוזות לבתי חב"ד או להזמין רב עד הבית.

 

 

כמדי ראש שנה בשנים האחרונות, גם הפעם ניתן יהיה לחנות לצד המדרכות המסומנות בכחול-לבן ברחבי העיר ללא תשלום בערב החג, וכך גם בשני ימי החג. אפליקציות החניה (פנגו וסלופארק) כבר עודכנו בשינוי, ועם הפעלת האפליקציות תצא הודעה לנהגים על החניה בחינם.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    גם הזונות באומן ערוכות לקלוט את ההמונים שיפקדו אותן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר