הגנים הבהאיים בלילה (צילום: תומר נויברג, ג'יני)
הגנים הבהאיים בלילה (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

200 שנה להולדת הבאב: הגנים הבהאיים יהיו פתוחים בלילה

ב-16 וב-17 באוקטובר ייפתחו הגנים הבהאיים בשעות 21:00-17:00 ויתאפשרו העלייה והירידה בכל הטרסות בחלקו התחתון של הגן. גם כיפת הזהב תהיה פתוחה לציבור, ובמרכז המבקרים יוקרן מדי שעה סרט על הבהאים

פורסם בתאריך: 3.10.19 09:18

הגנים הבהאיים יהיו פתוחים לציבור ב-16 וב-17 באוקטובר בשעות הערב לרגל ציון 200 שנה להולדתו של הבאב – הנביא המבשר של הדת הבהאית ששרידיו קבורים בחיפה.

ביומיים הללו, שנקראים "לילות בהאיים", יהיו הגנים פתוחים לקהל בשעות 21:00-17:00 ויתאפשרו העלייה והירידה בכל הטרסות בחלקו התחתון של הגן – מהכניסה התחתונה בשדרות בן גוריון ועד לכניסה המרכזית בשדרות הציונות. כמו כן, ניתן יהיה להיכנס לגנים ולצאת מהם מהכניסה העליונה ברחוב יפה נוף.

נוסף על כך, גם המקדש (כיפת הזהב) ומרכז המבקרים והתצוגה בשדרות הציונות (מתחת לגשר) יהיו פתוחים לציבור, ובמרכז המבקרים יוקרן מדי שעה סרט על הבהאים.

 

 

בשנת 1909 הובאו שרידיו של הבאב (שער בערבית) לקבורה מתחת למקדש. הבאב נולד בשנת 1819 כסעיד עלי מוחמד בשיראז שבאיראן. כילד הוא הפגין עומק רוחני וחוכמה, ובהיותו בן 24 הוא הכריז על עצמו כעל שליח האל ובישר כי האנושות ניצבת בפני עידן חדש.

משימתו, שנמשכה שש שנים בלבד בטרם הוא הוצא להורג, היתה לסלול את הדרך בפני בואו של מחנך שמימי מטעם האל אשר יביא עמו את עידן השלום והצדק שהובטח לאנושות על ידי כל דתות העולם. המורה השמימי היה בהא אללה, מייסד הדת הבהאית, שנולד בשנת 1817 ונקבר בעכו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד העם

    זה צריך להיות ככה תמיד ולא רק באירועים מיוחדים. החסימה של הגישה לכל המתחם מעצבנת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר