ואדי סאליב
ואדי סאליב

"העירייה מתעלמת בשיטתיות מההיסטוריה של ערביי העיר"

תושבים ערבים מחיפה הקימו ועד פעולה במטרה להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם למסור לה רשימה של מקומות בחיפה, שלטענתם עיריית חיפה באופן מכוון אינה מזכירה את שמם הערבי ולא מציינת את ההיסטוריה שלהם מלפני קום המדינה

פורסם בתאריך: 4.10.19 08:06

"עיריית חיפה מתעלמת באופן שיטתי מההיסטוריה של ערביי העיר" – כך טוענים כמה מתושביה הערבים של חיפה שהתארגנו לאחרונה והקימו ועד פעולה במטרה להביא לשינוי המצב.

התושבים מעוניינים להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם ולמסור לה רשימה של מקומות בחיפה, שלטענתם העירייה באופן מכוון אינה מזכירה את שמם הערבי ולא מציינת את ההיסטוריה שלהם מלפני קום המדינה.

לאחרונה גילתה פדואה סרוג'י, פעילה בנושא הדו קיום בחיפה ויו"ר ועד שכונת עין הים, כי במקום שבו בוצע פרויקט שיקום ואדי סאליב לא הוצב שלט ובו הסבר על ההיסטוריה של השכונה בתקופה העות'מאנית, שבו היא הגיעה לשיא תפארתה. לדבריה, לא ייתכן שבעיר שמתהדרת בדו קיום תימחק ההיסטוריה הערבית: "ליוויתי בשבוע שעבר את האחיין שלי לגן המשחקים שנבנה בוואדי סאליב והוא אחד מהגנים היפים בחיפה. האחיין שלי נהנה מאוד, אבל הלב שלי נשבר בגלל ההתנהלות של העירייה. איך אפשר לא לשים אפילו שלט אחד ובו תיאור ההיסטוריה של המקום? ממה הם פוחדים?".

 

 

האם זה רק בוואדי סאליב או גם במקומות אחרים בעיר?

"בכל העיר. אני מתגוררת בוואדי ג'מאל שלימים נקרא עין הים. למה זה לא מצוין? כבר שנים רבות שעיריית חיפה מוחקת אט אט את ההיסטוריה הערבית ואת הקיום הערבי בעיר. למשל בתכנון חזית הים העירונית תימחק לגמרי שכונת חיפה אל-עתיקה. לצערנו, הנהלת העירייה הנוכחית ממשיכה את אותו הקו של קודמותיה. איפה חברי המועצה הערבים שהבטיחו לפני הבחירות לשנות את המצב? הם כנראה הלכו לאיבוד בתוך כיסא המועצה הנוח".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אילנה

    צודקים בהחלט, אבל… מה הקשר לדו-קיום? מה הקשר בין ימי שלטון עותומני לדו-קיום עכשוי? כל שריד הקשור להיסטוריה/ תולדות העיר, עותומני, צלבני, פלישתי, בן זמננו (יהודי/ערבי), זה חלק מסיפורה של העיר, לכן חשוב מאוד לציין את המבנה/ המקום, למען יכירו כל התושבים והעוברים בה, את תולדותיה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד !! בעד הערבים בעד יהב נגד קליש ונגד היהודים/ דתיים!!!! ממש עיתון אובייקטיבי אתם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה הדו-קיום בפעילות שלה אם היא פועלת רק מטעמים לאומניים ערביים?
    איך זה מקדם את הדו-קיום? או שמטרתה האמיתית היא פעילות לאומנית ערבית נגד הציבור היהודי?

  4. ועכשיו למציאות

    היא רוצה להנציח את הכיבוש העותמני?
    חיפה הייתה כפר נידח עלוב עם עדויות איך ביוב וצחנה זאמו ברחובות הצרים העלובים. איזה ימי זוהר בואדי סאליב.. חמישים בתים בעיקר עשירים נוצרים, והשאר היה חושות וכוכים

  5. מתי טיקטינסקי

    הערה לשיעור בהיסטוריה יש לפנות לפרנסי העיר לדורותיהם מדוע לא נתנו לבנות לגובה ולפתח עסקים מתוך ראיה שחיפה היא עיר פועלים שצריך לישון כדי לקום לעבודה. וחס וחלילה שמישהו יתעשר אם יבנה . התוצאה עיר לינה ועזיבת צעירי העיר דרומה למקום שפרנסי העיר שם הבינו את משמעות הבניה ופיתוח עסקים.

  6. תושב חיפה

    אבא שלי ז"ל סיפר לי שבשנים הראשונות של המדינה הוא היא נוסע מאחוזה לעבודה בדואר בעיר חיפה ברכב משוריין, כי הערבים היו יורים על רכבים שנסעו בהם יהודים. חשוב להתייחס להיסטוריה של ערביי העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר