תקיעה בשופר (צילום: גיל אליהו)
תקיעה בשופר (צילום: גיל אליהו)

הערב בשעה 18:00 תישמע תפילת "כל נדרי"

צום יום הכיפורים בחיפה יחל היום בשעה 17:49 ויסתיים מחר בשעה 18:53. בתי הכנסת ערוכים לקליטתם של המוני מתפללים, מד"א מתגברת את היערכותה, ושירותי התחבורה הציבורית ייפסקו סופית בשעה 15:00. צום קל ומועיל

פורסם בתאריך: 8.10.19 08:00

בתי הכנסת בחיפה ערוכים לקלוט את המוני המתפללים שצפויים להגיע לתפילת "כל נדרי" הפותחת את יום הכיפורים. לדבריו של חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, ניתן להגיע לכל בתי הכנסת בעיר ללא הזמנת מקום מראש. כניסת הצום תחול הערב (שלישי) בשעה 17:49, והתפילה בבתי הכנסת תחל כרבע שעה לאחר כן.

לדבריו של הרב יהודה גינזבורג, שליח חב"ד לשכונת הכרמל הצרפתי, תקיים תנועת חב"ד תפילה בכמה בתי כנסת בעיר הפתוחים לציבור ללא תשלום: באולמי אורנים ברחוב טשרניחובסקי 35 בכרמל הצרפתי, במרכז הספורט בכבביר, במרכז המסחרי איינשטיין ברחוב איינשטיין 139, בבית הכנסת לעולי סוריה ולבנון ברחוב הרב אוחנה 39 בוואדי סאליב, בבית הכנסת המרכזי בקרית אליהו ברחוב תל אביב 37 ובקניון מרכז חורב. גינזבורג: "אנחנו מקבלים כל אחד כפי שהוא, רק שיגיע. כולם יקבלו מחזורי תפילה, ומי שצריך יקבל גם עזרה בקריאה.

מחר בשעה 11:00 תתקיים תפילת "יזכור" בבתי הכנסת בעיר, שבו יציינו המתפללים את זכרם של בני משפחותיהם שנפטרו, את זכרם של חיילי צה"ל ולוחמי המחתרות, ואת זכרם של מתפללי בתי הכנסת. גינזבורג: "מעבר לכל התפילות, אסור לשכוח לבקש סליחה מהחברים. על עבירות שבין האדם לאלוהים הוא סולח, אבל על עבירות שבין אדם לרעו חייבים לבקש סליחה".

צום יום הכיפורים בחיפה יסתיים בשעה 18:53, כאשר שעה לפני כן תיאמר בבתי הכנסת תפילת "נעילה". בצאת יום הכיפורים יתקעו המאמינים את היתד הראשון של הסוכה.

 

 

בתוך כך, כמדי שנה יתגבר ארגון מגן דוד אדום את תחנותיו ברחבי העיר בחובשים, בפארמדיקים, באמבולנסים, בניידות טיפות נמרץ ובאופנועי חירום. מנכ"ל מד"א אלי בין קיים לקראת החג הערכת מצב בשיתוף עם מטה מד"א והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד בחג ברמת כוננות ג' – הרמה הגבוהה ביותר.

במד"א מדגישים כי מדי שנה נתקלים צוותי הרפואה אשר נעים ברכבי החירום בניסיונות לשבש את תנועת האמבולנסים – דבר שעלול לגרום לאובדן של חיי אדם. במד"א מבקשים מהציבור לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית ובטוחה. גם השנה ישהו חובשים ופאראמדיקים של הארגון אשר מתפללים בבתי הכנסת ברחבי הארץ עם ציוד רפואי מתקדם הכולל מכשיר דפיברילטור (מכשיר רפואי שמחזיר את קצב הלב לפעולה סדירה באמצעות מתן שוק חשמלי), ויוכלו להעניק טיפול רפואי מיידי, מהיר ומקצועי לצמים.

במד"א פנו לגבאי בתי הכנסת בבקשה להכין מראש לפני כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום, שיימצא בכל בית כנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 או באמצעות אפליקציית מד"א שלי.

חברת אגד תפסיק את פעילות קווי האוטובוס הבין עירוניים באופן מדורג מהשעה 13:00 ועד לשעה 15:00. פעילותם של הקווים העירוניים תסתיים בהדרגה מהשעה 14:00 ועד לשעה 15:00. פעילותם של האוטובוסים תתחדש במוצאי יום כיפור בהדרגה מהשעה 20:30.

המטרוניות יסיימו את נסיעתן בסביבות השעה 15:30, והנסיעות יתחדשו בסביבות השעה 20:30.

רכבת ישראל תפעיל את רכבות הנוסעים בשעות הבוקר והצהריים לפי לוחות הזמנים של ימי שישי, ותנועת הרכבות תיפסק בהדרגה בסביבות השעה 13:00. מחר, לאחר צאת יום הכיפרים, יופעלו שתי רכבות – בשעה 23:13 מתחנת נהריה אל נמל התעופה בן גוריון, ובשעה 23:51 מתחנת באר שבע מרכז לתחנת תל אביב ההגנה. תנועת הרכבות תחודש במלואה לאחר חצות שבין רביעי לחמישי.

מנהרות הכרמל ייסגרו לתנועה היום בשעה 15:00 וייפתחו מחדש מחר בשעה 21:00.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר