לזר קפלון
לזר קפלון

המשרד לביטחון פנים דורש תשובות מהעירייה לגבי מינויים

בעקבות פנייתו של חבר מועצת העיר אלי בן דיין לגבי חשד לאי סדרים לכאורה במינויים של מקורבי סגן ראש העיר לזר קפלון בעמותה לקליטת עלייה ובתוכנית "עיר ללא אלימות", ביקש המשרד לביטחון הפנים מעיריית חיפה לספק תשובות לטענות "בהקדם האפשרי"

פורסם בתאריך: 10.10.19 17:41

סגנית בכירה ליועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים פנתה לעיריית חיפה בבקשה לספק הסברים בנוגע למכתבו של חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד, שטוען לחשד לכאורה לאי סדרים בעמותה לקליטת עלייה ובפרויקט "עיר ללא אלימות".

בחודש יולי שלח בן דיין מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שבו הוא העלה חשד למינוי לכאורה של מקורבים בעמותה ובפרויקט. בן דיין ציין כי אין בידו את הכלים לבדוק באופן מדוקדק את הדרך שבה התקבלו או התמנו אנשים לתפקידים שונים אך ציין: "חשש כבד ורב כי מרבית עובדים אלה התקבלו בהליכים בלתי תקינים, ובמכרזים בהליכי ניהולם נמצאו ליקויים חמורים, וחלקם אף בוטלו".

נוסף על כך כתב בן דיין: "אפשר להבחין כי במרבית המינויים קיים חשש רב וממשי שהפן הפוליטי או האישי היה הגורם המשפיע ולפעמים אף המכריע בבחירת אותו אדם לתפקיד". בן דיין מציין כי כאשר נושא במשרה ציבורית משרת שני אדונים – את הציבורי ואת הפוליטי – הוא עלול להזדהות, מדעת או שלא מדעת, עם אדונו הפוליטי, ויושפע מכך במישרין או בעקיפין.

בן דיין מפנה אצבע מאשימה כלפי סגן ראש העיר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו במועצת העיר חיפה לזר קפלון, אשר משמש גם יו"ר הרשות לקליטת עלייה. בזמן שבו הוא משמש בתפקידים אלה, טען בן דיין, מונו או נבחרו כשמונה עובדים בשכר לתפקידים ציבוריים שונים, שכולם נמנים עם מקורביו של קפלון מהבחינה הפוליטית, העסקית או האישית.

 

 

בן דיין העלה במכתב את מינויו של מקסים גושין כמדריך מוגנות בבית הספר עירוני א'. "בין גושין לקפלון קיים קשר פוליטי ברור – גושין הוצב במקום 11 ברשימת חיפה ביתנו בבחירות האחרונות", קבע דיין, "הוא מונה לתפקיד מדריך מוגניות ברשות הלאומית למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול בתחילת שנת 2019. בימים אלה הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין סחיטה ואיומים. כמו כן, גושין כבר הורשע בעבר בגין נהיגה בשכרות. אדגיש ואומר כי לא ראוי שגושין ישמש מדריך בתוכנית זאת, וטוב היה אילו קפלון לא היה ממנה עבריין מורשע בעבירות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, והיום מואשם בעבירות פליליות חמורות המצדיקות לכל הפחות השעיה מיידית מתפקידו והרחקתו מציבור הילדים בבית הספר".

בסעיף נוסף העלה בן דיין את מינויו של רדיסלב סידורנקו למנחה חינוכי ולרכז ומנהל כל מדריכי המוגנות בבתי הספר בחיפה במכרז פנימי. "סידורנקו הוא מקורב לקפלון ופעל מטעמו בבחירות האחרונות. מבדיקה שנערכה, מתמודדים אשר היו מעוניינים להגיש התמודדות למכרז לא הוזמנו אליו בניגוד לחוק", כתב בן דיין.

במכתב של המשרד לביטחון פנים לעירייה מדגישה עו"ד גלי קרן, סגנית בכירה ליועץ המשפטי של המשרד, את אחריותה של הרשות המקומית בגיוס כוח האדם בתוכנית זו: "במסגת התוכנית משתתף המשרד במימון תוכניות מקצועיות בתחומי עיסוקה של הרשות, לרבות השתתפות במימון כוח אדם המועסק על ידי הרשויות המקומיות במסגרת התוכנית בהיקף שנקבע ובהתאם לכללים שנקבעו בנושא. כפי שצוין במסגרת הסכם ההתקשרות בין המשרד לבין הרשויות המקומיות, ובהן עיריית חיפה, האחריות להפעלת התוכניות הנ"ל חלה על הרשות המקומית. במסגרת זו, הרשות אחראית לגיוס ולבחירת כוח האדם שיועסק על ידה במסגרת התוכניות והסדרת העסקתו/ההתקשרות עמו בכפוף לכל דין".

בסיום מכתבה פנתה קרן ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין וכתבה: "אודה לקבלת התייחסותך לטענות המועלות בסעיפים 2 ו-3 בהקדם האפשרי".

קפלון מסר: "אין תגובה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לסגור את העמותה

    ברור הוא סגן ראש העיר חיפה, לא איזה נבחר ציבור בכיר במשרה בשכר שחייב תשובות לציבור.
    אז למה שתהייה לו תגובה?
    העמותה לקליטת עלייה זה גוף מיותר בור רקוב של שחיתות וג'ובים מיותרים עוד מימי יוליה שטראים.
    קליש רצתה חסכון ושקיפות מדוע לא סגרה אותה האם שוחד פוליטי כל כך בזוי וברור מחויב המציאות??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שקר וכזב כל הכתבה היא במטרה לפגוע ממניעים פוליטיים של מי שהפסידה בגדול הכל שקרים מצוצים מן האצבע .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חכו עוד הכל יתברר כשקר גס ומי שפרסם יצטרך להתמודד עם תביעת דיבה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר