המודעה להצגת הילדים בהפרדה מגדרית
המודעה להצגת הילדים בהפרדה מגדרית

העירייה פרסמה הצגת ילדים בהפרדה מגדרית, וחזרה בה

במרכז הקהילתי בקרית שמואל, שנמצא באחריות אגף התרבות של עיריית חיפה, עלתה היום פעמיים ההצגה "הגיבורים שלנו" המיועדת לגילאי 12-5 - פעם אחת לבנות ופעם אחת לבנים. בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והצפון" ופנייה של שדולת הנשים הודיעה העירייה על ביטול ההפרדה

פורסם בתאריך: 22.10.19 14:53

במרכז הקהילתי בקרית שמואל עלתה היום (שלישי) הצגת הילדים "הגיבורים שלנו" בהפרדה מגדרית בין בנים לבנות. המרכז הקהילתי, אשר שוכן ברחוב פרומר 15, נמצא באחריותו של אגף התרבות העירוני, ובמודעה להצגה שפורסמה תחת הלוגו של עיריית חיפה נכתב כי היא מיועדת לגילאים 12-5. ההצגה לבנות החלה בשעה 16:00 וזו לבנים תחל בשעה 18:00.

תושבים בשכונה שהתרעמו על ההפרדה אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי מהמודעה ניתן ללמוד כי אין נשים בקרב קבוצת השחקנים אלא גברים בלבד.

תושב השכונה שי בלומנטל, לשעבר חבר מועצת העיר: "בעבר לא היו אירועים כאלה בקרית שמואל. ברוב הפעילויות של המגזר הדתי-לאומי אין הפרדה מגדרית כי למגזר הזה אין בעיה עם הנושא. אין ספק שהקריה עוברת תהליך של התחרדות שהוא תהליך לא פשוט. מבחינת החרדים, ההפרדה מתבצעת כבר בגיל אפס. אין דבר כזה פעילויות משותפות, והגיל לא משחק אצלם תפקיד. לא נראה לי שכיום מישהו יכול לשנות את המצב ולדאוג שהקריה תהיה פלורליסטית יותר".

עוד אמר בלומנטל כי לבחירות האחרונות יש חלק בעיצוב המציאות בקרית שמואל: "היום החרדים נמצאים בשיא תפארתם בחיפה, ויש מי שדואג להם".

מהמרכז הקהילתי בקרית שמואל נמסר בתגובה: "אנחנו לא צד בעניין אלא רק משכירים את האולם למחלקה לתרבות תורנית בעירייה. אנחנו לא מתערבים בתכנים אלא אם הם לא ראויים. יש הבדל בין אירועים שאנחנו מפיקים כמרכז ושאינם בהפרדה לבין השכרת מקום לגורם אחר. המרכז הקהילתי משרת את כל תושבי השכונה – גם דתיים לאומיים וגם חרדים".

יצוין שבחודש אוגוסט אמור היה להתקיים במרכז הקונגרסים מופע לציבור החרדי שיועד לגברים בלבד. שדולת הנשים עתרה נגד קיומו של המופע לבית המשפט המחוזי, וזה ביטל אותו תוך שהוא מאמץ את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שנדרש לעניין קודם לכן.

 

 

עדכון (16:50): בעקבות חשיפת "כלבו – חיפה והצפון" והתערבותה של יו"ר שדולת הנשים עו"ד מרים זלקינד נפתחה ההצגה המוקדמת שיועדה לילדות גם לילדים. השדולה פנתה בעניין הן למשנה ליועץ המשפטי לממשלה והן לראש העיר עינת קליש רותם.

"אנו פונות אליכן בדחיפות לאחר שנודע לנו כי היום מתוכננת להתקיים בחיפה הצגת ילדים במתכונת נפרדת לחלוטין לילדות ולילדים", נכתב בפנייה לקליש רותם, "האירוע מתקיים בחסות עיריית חיפה אשר הלוגו שלה מופיע על הפרסום, כמו גם לוגו של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. כפיית הפרדה מגדרית בקבלת שירות ציבורי היא פעולה אסורה, המנוגדת לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עומדת בניגוד גמור לעיקרון השוויון ומהווה הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים".

עוד כתבה השדולה כי "גם בפסיקת בית המשפט העליון נקבע כי יצירת הסדרי הפרדה כפויים בין המינים בהספקת מוצר או שירות היא אפליה אסורה. נוסף על כך, המלצות הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי קובעות כי אין לייצר או לאפשר הסדרי הפרדה בין גברים לנשים במקרים דומים. לאחרונה, בסיכום דיון שפרסם היועץ המשפטי לממשלה בנוגע להפרדה מגדרית באירועי תרבות במעורבות רשויות מקומיות, הותוו קווים מנחים לבחינת אירועים כאלה וניתן משקל מיוחד לאירועים המיועדים לקהל צעיר. במסגרת זו התייחס היועץ המשפטי לממשלה להיבטים שונים של האירוע וקבע בין היתר כי יש לשים לב ש'האירוע אינו מיועד ככלל לקהל של ילדים או משפחות (כמו פעילות או הפנינג בחגים ובחופשות), אלא מיועד באופיו לקהל בוגר'. עוד התייחס היועץ להיבט התשלום וההרשמה מראש וציין 'האם מדובר באירוע ללא תשלום הפתוח לקהל הרחב או באירוע שהשתתפות בו מותנית בהרשמה מראש או בקניית כרטיסים? אם מדובר בהרשמה או בתשלום הרי שמובן כי גוברת ההבנה לגבי ייחוד האירוע לקהל המעוניין במתכונת זו'".

לטענת השדולה, ההצגה בקרית שמואל נוגדת את שני הפרמטרים – היא מיועד לקהל צעיר ואינה בהרשמה או בתשלום מראש.

"קיום שני אירועים נפרדים לבנים ולבנות באירוע תרבות המיועד לילדים הוא אפליה אסורה", ציינה השדולה במכתבה, "יצירת שעות או מסגרות נפרדות – יותר משהיא נותנת מענה לצורך של האוכלוסייה היא יוצרת צורך זה, מקבעת אותו ואף תורמת להקצנתו והרחבתו. למיטב ידיעתנו, ילדים וילדות, גם דתיים וחרדים, היו מסוגלים לבלות בהצגות לילדים בצוותא במשך כמעט שבעה עשורים מאז קום המדינה. הפיכת אירועי תרבות ברשויות המקומיות לכאלה המתנהלים בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

בסיום מכתבה קבעה השדולה כי "הפרת הוראות חוק איסור הפליה, נוסף על היותה עוולה אזרחית ואף פלילית, מהווה גם עילה שבגינה ניתן להגיש תביעה ייצוגית בשם כלל הציבור שנפגע מההפליה. אשר על כן, אנו פונות אליכן על מנת שתבטלו את ההפרדה המגדרית המתוכננת להצגה ושתבטיחו כי כלל הנהנים מהפעילות יוכלו לעשות זאת ביחד, ללא הפרדה והדרה וללא תלות במינם או במגדרם".

תגובת העירייה לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    אין הבדל בין הציונות הדתית לבין החרדים בכל הקשור להלכה.
    ההבדל היחידי הוא שהמשוגעים מהזן הראשון רוצים לבנות בעצמם את בית המקדש
    והמשוגעים מהזן השני מחכים שייפול מהשמיים.
    המשוגעים הנוספים הם החילונים המממנים את השטויות שלהם…

  2. לא לממן שום דבר מגזרי ומפלג לאוכלוסיה מתבדלת

    למה צריך מחלקות לתרבות. תורנית? צריך להפסיק בידול דרך תקציבי תרבות. רק מי שמייצר תרבות לכולם, בלי הפרדות, בעברית, ובלי הסתה וקטלוגים יקבל תקציב ממשלתי. ככה עושות צרפת, גרמניה, בריטניה, הולנד שבדיה שוויץ למעשה כל המדינות המערביות בעולם. כל דבר שאינו ממלכתי נעשה אק במימון תרומות של הקהילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר