הפגנה של ארגון תשע נשמות
הפגנה של ארגון תשע נשמות

ביום חמישי בעיר התחתית: הפגנה למען בעלי חיים

ההפגנה שאותה יוזם ארגון תשע נשמות תצא ביום חמישי משדרות בן גוריון בהשתתפות חברי מועצת העיר הילה לאופר, מוטי בליצבלאו וסופי נקש. אנשי הארגון: "הפעילים למען בעלי חיים קורסים מרוב עומס"

פורסם בתאריך: 28.10.19 07:56

מצעד למען בעלי החיים מטעם הארגון תשע נשמות יתקיים ביום חמישי במושבה הגרמנית בחיפה. המצעד ייערך במסגרת פעילויות מחאה ארציות של הארגון, שפועל בעיקר למען חתולי וכלבי רחוב.

המצעד יתחיל בשעה 20:00 בשדרות בן גוריון 1, ומשם ימשיך לרחובות יפו ונתזון ויסתיים בכיכר פריז. במצעד צפויים להשתתף חברי מועצת העיר מוטי בליצבלאו, הילה לאופר וסופי נקש, והמארגנים מצפים למאות משתתפים.

פעולות מחאה דומות התקיימו כבר בבאר שבע ובנתניה ופעולות נוספות מתוכננות גם בירושלים ובתל אביב תחת הסיסמה "אנחנו לא שקופים".

"חיפה נבחרה לשמש אתר מחאה בגלל היותה עיר גדולה שיש בה לא מעט מאכילי חתולים ופעילים למען בעלי חיים שקורסים מרוב עומס", אומר ניר גרינברג, פעיל בארגון, "היום אין ברשויות המקומיות תקציב למערך מסודר ורציני של טיפול בחתולי רחוב. מסרסים כ-3,000 חתולים שהם טיפה בים, ויש עוד אלפים ברחובות. העיקורים והסירוסים נעשים דרך חברות קבלן שאין בקרה על עבודתן".

 

חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

 

 

אחת מהדרישות המרכזיות שמעלים הפעילים היא הקמת חתולייה עם תאי אשפוז לטיפול בחתולים פצועים וחולים. דרישה נוספת היא הגברת האכיפה נגד מתעללים בבעלי חיים. באמצעות ההפגנות מקווים הפעילים לעורר מודעות והד ציבורי.

"העיריות צריכות לקחת אחריות ולהשקיע משאבים ותקציבים כדי לטפל בבעלי חיים", אומר גרינברג, "יש פינות שלמות בחיפה עם ריכוז גדול מאוד של חתולים, והסבל הוא רב. כל הנטל של הטיפול בחתולים נטושים נופל על הפעילים. הרעיון הוא שלאחר המצעד נמצא תמיכה ואוזן קשבת אצל מקבלי ההחלטות בעיריית חיפה כדי לדון בפתרונות פרקטיים לשיפור המצב באופן מהותי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    עיריית חיפה זורקת את כספי הציבור לפח. העיקורים הללו הם בסה”כ סימון וי עבור העירייה לא יותר. אין כאן אפילו התחלה של התמודדות אמיתית עם הנושא. למרבית השכונות ( כ-30 במספר ) בעיר חיפה וק. חיים, כלל לא ניתן להגיע בשיטת מיקור החוץ , ומרבית השכונות ישארו ” ללא כיסוי” של פעילות זו. הקבלן החיצוני לא יכול לעקר ( לעבוד) כל ימות השנה ( פעולה נדרשת לאור 3 תקופות הייחום של הנקבות), וזאת מפני שמרבית הזכיינים עובדים בשוטף עם מרפאותיהם ולקוחותיהם הפרטיים ולא בנויים לכך טכנית. לכל היותר הזכיין יכול לפנות מס’ שבועות לפעולה זו , ולטבע כזכור יש את שעון הזמן שלו. בחיפה נדרש לעקר כ-6000 חתולים לשנה ולמשך 15 שנים ברציפות !! על מנת שנוכל לראות שיפור ולהגיע ליעד שהוא -75% חתולים מעוקרים באיזור מסויים . לאחר מכן צריך לתחזק נתון זה באופן שוטף ולאורך שנים רבות. את כל המטרות הללו ניתן להשיג אך ורק ע”י הקמת –מרפאת עיקורים ייעודית –בתוך השירות הוטרינרי העירוני עם עובדי עירייה ובכללם לוכדים, סייענים אחים/ יות וטרינרים , וכמובן הוטרינרים עצמם.( כמו שקיים מזה עשור בתל אביב). מרפאה זו תיתן גם טיפולים ועזרה ראשונה לכלל חיות העיר (לא בעלי חיים פרטיים) , ובפעם הראשונה בעיר ייעשה שימוש נאות בכספינו ( כן זה הכסף שלנו גב’ קאליש), ונוכל להרגיש מעט גאווה ביחסינו לאותם בעלי חיים, שכל "אשמתם" עד היום היתה שלגורלם המר נולדו בעיר הלא נכונה , חיפה ….. אם גב’ קאליש לא תשכיל להבין כי בעיר נדרשת מהפיכה לא פחות ושהשינוי אינו מתחיל ומסתיים בבואה/ היבחרה לתפקיד רוה”ע , אלא כולל החלפת ראשי השירות הוטרינרי העייפים שלא יזמו דבר לשיפור מצב בע”ח בעיר שנים רבות, אזיי הציבור יצטרך לחשוב בשנית בעוד 4 שנים לגבי מי הוא רוצה שינהל את העיר הזו. אולי נדרש שוב שינוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר