עמודי חשמל (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
עמודי חשמל (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

משרד האנרגיה יקנוס את העירייה בשל היעדר דיווח

עיריית חיפה צפויה לספוג קנס ממשרד האנרגיה לאחר שלא העבירה לו מידע על צריכת האנרגיה בעיר בשנת 2018. מכיוון שלא הגישה את הדוח, העירייה גם הפסידה מענקים בסך של מיליוני שקלים מהמשרד

פורסם בתאריך: 28.10.19 12:48

עדכון אחרון: 29.10.19 10:07

עיריית חיפה לא העבירה למשרד האנרגיה מידע על צריכת האנרגיה בעיר בשנת 2018, ובשל כך היא צפויה להיקנס. כמו כן הפסידה העירייה מענקים בסך של מיליוני שקלים ממשרד האנרגיה שאותם היא הייתה יכולה לקבל לו הגישה את הדוח.

בחודש מאי פנה המשרד לכל הרשויות המקומיות שעדיין לא העבירו את הדוח לשנת 2018, ובהן עיריית חיפה, בבקשה לבצע את חובתן, והזהיר אותן כי היעדר דיווח יגרור אחריו קנס. על פי התקנות של הרשות הלאומית לאנרגיה – פיקוח על יעילות צריכת אנרגיה, חובת דיווח 2004 – חייבת כל רשות מקומית בארץ להעביר למשרד האנרגיה את המידע על צריכת האנרגיה שלה באמצעות דוח שנתי. מילוי הנתונים, אומרים במשרד, יוכל לסייע לרשות המקומית לדעת היכן היא ממוקמת ביחס לרשויות מקומיות אחרות וכמה היא בזבזנית או חסכונית באנרגיה.

 

 

יתרה מכך, רשות מקומית שמגישה את הדוח עשויה לקבל מהמשרד מענקים שיסייעו לה לחסוך בצריכת האנרגיה ולייעל את מערכותיה. זה כשלוש שנים מנהל המשרד קרן מעניקים להתייעלות באנרגיה באמצעות רשות ההשקעות במשרד הכלכלה בהיקף של 300 מיליון שקל עד לשנת 2020. במסגרת פעילותה של הקרן ניתנו עד כה מענקים לעשרות רשויות מקומיות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, אשר הובילו להקמת פרויקטים שחסכו בהוצאות האנרגיה. בתוך כך, בחודש אפריל פתח המשרד קרן הלוואות בערבות המדינה שתסייע למימון פרויקטים להתייעלות באנרגיה.

יצוין כי בדוחות שמפרסם המשרד מקוטלגות הרשויות לפי קטגוריות – מרמת צריכה נמוכה מאוד של חשמל ועד לרמת צריכה גבוהה מאוד, כאשר הצריכה נמדדת לפי צריכת קוט"ש (קילוואט שעה) לתושב.

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה: "המשרד פנה לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ בבקשה לעמוד בחובת דיווח צריכת האנרגיה השנתית שלהן. על פי תקנות מקורות אנרגיה, כל רשות מקומית בישראל חייבת לדווח על צריכת האנרגיה השנתית שלה עד לסוף חודש מרץ, והשנה, בעקבות פיתוח הטופס החדש והמדד, האריך המשרד את חובת הדיווח עד לסוף חודש יוני 2019. הפנייה לרשויות התבצעה כמה פעמים, וכן נשלחה פנייה ממרכז השלטון המקומי, תוך אזכור המענקים שניתן לקבל מהמשרד ואשר מסייעים להתייעלות באנרגיה ולחיסכון בצריכה".

עוד נמסר כי "בהסתמך על דיווחי הצריכה של הרשויות פיתח משרד האנרגיה מדד צריכת חשמל רשותי, שבאמצעותו ניתן להעריך את שיעור צריכת החשמל הרשותית לתושב ביחס לממוצע הארצי של שאר הרשויות, ולנתח טוב יותר את מאפייני הצריכה ואת הפוטנציאל לחיסכון, וכך לקדם התייעלות וחיסכון באנרגיה והעלאת המודעות של הרשויות להיקף הצריכה הרשותי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "נתוני צריכת החשמל נשלחו על ידי העירייה למשרד האנרגיה כמדי שנה בחודש מרץ. לנוכח העובדה כי דוח המשרד שהתפרסם אתמול אינו כולל את הנתונים של חיפה, שלחה העירייה היום את הדוח המקורי פעם נוספת, ומשרד האנרגיה אישר את קבלתו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תומר. רמת גולדה

    תגידו על יונה הזקן מה שתירצו… "כן טוב לא טוב"
    הצוות אצלו בלשכה שלח בזמן דיווחים
    לא היו קנסות –רק ברכות מכל משרד ממשלתי.

    אבל עכשיו עדין לומדים את הדברים.
    שכר הלימוד יקר מאוד !! ובמקום תרבות ,ניקיון ,תשתיות
    הכסף הולך לקנסות. באמת מביך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר