פסטיבל "החג של החגים"
פסטיבל "החג של החגים"

מנכ"ל בית הגפן: "'החג של החגים' ישמור על שמו"

מנכ"ל בית הגפן אסף רון אמר ל"כלבו - חיפה והצפון": "קיבלתי הנחיה מהנהלת בית הגפן לשמר את המסורת ואת שמו של פסטיבל 'החג של החגים' שמסמל רבות בחיפה". המשמעות: הרעיון לשנות את השם לפסטיבל "חגי החורף" נגנז

פורסם בתאריך: 28.10.19 14:44

שמו של פסטיבל "החג של החגים" לא ישונה לפסטיבל "חגי החורף" וימשיך להיקרא בשם שניתן לו לפני שני עשורים וחצי – כך אמר היום (שני) מנכ"ל בית הגפן אסף רון ל"כלבו – חיפה והצפון".

לאחרונה עלה הרעיון לשנות את שמו של הפסטיבל בשל החשש כי מאות אלפי מבקרים יפקדו את המושבה הגרמנית בשבתות למרות שבמסגרת הפסטיבל לא יתקיימו אירועי רחוב בשבתות בניגוד לשנים עברו. בעיריית חיפה ובמשטרה התעורר החשש כי הצמצום המשמעותי בכוחות האבטחה וההחלטה לא לסגור את שדרות בן גוריון לתנועת כלי רכב ייצרו בעיה בטיחותית וביטחונית.

מנכ"ל בית הגפן אסף רון אמר אז ל"כלבו – חיפה והצפון": "זוהי שנה של שינויים גדולים, וכחלק מהשינויים עולות שאלות, ובהן אם נכון לשמור על שמו של הפסטיבל. השיח בעניין התעורר כשהמשטרה אמרה שהיא חוששת שאם נשאיר את השם יבואו לעיר 100,000 מבקרים בשבת, למרות שלא מתוכנן שום אירוע בשבתות אלא פשוט בגלל שאנשים רגילים לכך. כלומר כל הרעיון של שינוי השם לא נובע מכך שאנחנו חשבנו שכדאי לשנות אותו אלא בגלל החשש של המשטרה שאם לא נשנה את השם יגיע לכאן קהל רב לשווא. בכל מקרה, ההחלטה תתקבל בסוף חודש אוקטובר".

 

 

בשבוע שעבר התכנס דירקטוריון בית הגפן על רקע הסערה הציבורית שהתעוררה עם הפרסום על האפשרות לשנות את שמו של הפסטיבל ועל קיצוץ תקציבו בשיעור של 65 אחוז. בתום הישיבה החליטו חברי הדירקטוריון להמליץ על השארת השם "החג של החגים". סגן ראש העיר הרב דובי חיון, מחזיק תיק התרבות וחבר בדירקטוריון בית הגפן, אמר לאחר בתום הפגישה: "הגשנו בקשה לראש העיר שאם אין סיבה אז למה לשנות את השם? אפשר לשנות תכנים ולשפר, אבל מסורת של 25 שנה לא צריך לשנות. אני מקווה שהנהלת העיר תחליט להשאיר את השם. אין כל סיבה לשנותו".

היום כאמור החליט רון כי שמו של הפסטיבל יישאר "החג של החגים". רון: "קיבלתי הנחיה מהנהלת בית הגפן לשמר את המסורת ואת שמו של פסטיבל 'החג של החגים' שמסמל רבות בחיפה. לכן הפסטיבל ישמור על שמו כמו שהוא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אוהד

    מה זה משנה איך קוראים לאירוע המגעיל הזה?
    גם ככה עם המכוניות שנוסעות שם כמו משוגעים זה מרגיש כאילו אנחנו במצרים או באיסטנבול
    אבל תנו ליפי הנפש להרגיש נאורים

  2. לטפל בתחבורה הציבורית לפני הכל

    סוגרים רחובות הורגים את נוסעי התחבורה הציבורית
    אסור לסגור אף רחוב יותר לפסטיבלים.
    ותחבורה ציבורית צריכה לקבל תגבור בכל ארוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר