אלפים מלווים את דני נישליס למנוחות (צילום: רמי שלוש)
אלפים מלווים את דני נישליס למנוחות (צילום: רמי שלוש)

מייסד רדיו חיפה דני נישליס הובא למנוחות

הלווייתו של דני נישליס, מבכירי אנשי התקשורת בחיפה, התקיימה היום (ראשון) בבית העלמין שדה יהושע בחיפה. אלפים באו לנחם את המשפחה, ובהם אנשי תקשורת, פוליטיקאים, חברים ומוקירים. "הוא חרץ את החריץ הכי עמוק בחיי התרבות והרווחה של העיר", ספד לו יונה יהב

פורסם בתאריך: 3.11.19 16:05

איש התקשורת החיפאי דני נישליס הובא היום (ראשון) בשעת 14:30 למנוחות, לאחר מאבק ממושך במחלה חשוכת מרפא. את דרכו האחרונה ליוו רעייתו ענבל ושלושת ילדיו דידי, עידן ודולב, רעיותיהם סילבי, ניצן וליטל, אחיו אריאל ומשפחתו, עובדי רדיו חיפה לדורותיהם, אנשי תקשורת רבים מכל רחבי הארץ, ראשי עיר בעבר, חברים, מכרים ותושבי העיר חיפה שבה הוא נולד וגדל.

רחבת ההספדים שבשער תמר בבית העלמין שדה יהושע בחיפה התמלאה באלפי מנחמים שבאו להתייחד עם האיש אשר ייסד את הרדיו האזורי בארץ והיה המנכ"ל והבעלים של רדיו חיפה 107.5FM ורדיו חם אש 99.5.

מחרוזת שירים ישראליים קיבלה את פניהם של המנחמים הרבים, ובהם שר האוצר משה כחלון, ראש העיר לשעבר יונה יהב ורעייתו רבקה, ראש העיר לשעבר עמרם מצנע, סגני ראש העיר הרב דובי חיון ודוד עציוני, חברי מועצת העיר סופי נקש, עו"ד שרית גולן שטיינברג, חדוה אלמוג, אביהו האן ומוטי בליצבלאו, ישראל סביון, חיים הכט, אייל ליאון, משה מנו, מנחם הורביץ, יוסי פישר, יואב כץ, יעקב שחר, יצחק בלס, אלי גוטמן, דפנה צורי, אופירה אסייג, ראש העיר קרית ים דוד אבן צור, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ ורבים נוספים.

 

בימת ההספדים בהלוויתו של דני נישליס (צילום: חגית הורנשטיין)

בימת ההספדים בהלוויתו של דני נישליס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

בנו הבכור של נישליס, עידן, היה ראשון הסופדים לו. "לפני כשנה, כשהתברר לנו שהמחלה היא סופנית, כינסו הורי אותי ואת אחי דידי ודולב לבשר לנו", סיפר עידן, "אבא שלי, מלא ביטחון וכריזמה כהרגלו, פתח ואמר 'הצלחתי לחיות חיים של שלושה אנשים. עשיתי את כל מה שחלמתי עליו והרבה מעבר'. אין קיר שעמד בדרכו, גם לא המוות. אנחנו משפחה קטנה אך חזקה, מלוכדת, אוהבת ופתוחה. אין דבר חשוב יותר ממשפחה, ובזכות זה הצלחנו לשרוד עוד כמה חודשים ביחד. קמתי הבוקר, למרות הכאב, עם אופטימיות בלב שחיפה תשוב לגדולתה, שהרדיו ימשיך להיות הרדיו המוביל בישראל ושאנחנו נהיה קצת יותר טובים – כל זאת בזכות ובגלל שמשהו מאבא שלי נמצא בכל אחד ואחד מאיתנו".

 

 

בנו דולב קרא מכתב לא גמור שנישליס השאיר לעובדי הרדיו: "אהובי כולם וכולן, בצער עמוק ועם יד רועדת אני מודיע לכם היום על סיום עבודתי ברדיו חיפה – רדיו שאותו הרמתי במו ידי עם שותפי מבית הספר היסודי דן ארנון לפני יותר מ-26 שנים, רדיו שהיווה ומהווה עד היום דוגמה לרדיו שפונה לקהילה ולאדם שנמצא בין ארבע קירות ואין מי שיושיט לו יד". "לצערי כאן המכתב נעצר", המשיך דולב, "הוא בטוח ימשיך להאזין לכם ולנו 24/7, שזה אפילו קצת יותר ממה שהוא היה מאזין עד עכשיו, אז אין מצב שעושים לו פדיחות".

לבקשתו של נישליס הושמע בהלוויה שירה של אדית פיאף "אני לא מתחרטת", שאותו בחר איש התחנה נמרוד שיין.

"כשהוא הגיע מאדמונטון ארצה הוא ביקש לראות אותי", ספד לו יהב – חברו ושותפו לדרך הפוליטית, "הייתי חבר מועצה, אחראי על תיק התרבות, והוא סיפר לי סיפור שנראה לי הזוי מאוד. הוא אמר לי שהוא הולך להקים תחנת רדיו בחיפה וביקש את עזרתי. שאלתי אותו איפה, כי ידעתי שזה לא חוקי. הוא אמר 'בלב ים, על אונייה, ומכיוון שאתה עורך דין שמתמחה בלשון הרע, אתה תגיע לאונייה ותלמד את השדרים מה לומר ומה לא לומר'. מישהו אמר לדני פעם 'לא'? הייתי על האונייה הרעועה הזאת, ומאז נקשרה נפשי בנפשו. האיש הזה חרץ את החריץ הכי עמוק בחיי התרבות והרווחה של העיר הזאת. זה האיש עם המעוף הכי רחב שהיה בעיר הזאת, ובכל יום הוא המציא משהו חדש. ביחד עם מצנע הוא המציא את השעה שראש העיר יושב באולפן ומדבר עם הקהל. גם אני המשכתי את זה, וזה מה שקירב את מוסד ראש העיר לקהל הרחב בחיפה. במלחמת לבנון השנייה התברר לי שמקומות נרחבים לא שומעים אזעקה. התייעצתי איתו, והוא אמר 'בוא נחבר את האזעקה לרדיו'. כך נוצרה רגיעה בעיר. זה היה הראש שלו, הראש הפוחח הזה".

 

הלווייתו של איש התקשורת החיפאי דני נישליס (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר