רכב של עיריית חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
רכב של עיריית חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ראשי הרשויות המקומיות מאיימים להשבית את השירותים

ראש העיר עינת קליש רותם צירפה את שמה למכתב לראש הממשלה ולחברי הכנסת אשר מאיים בשביתה מיום חמישי בבוקר בגלל עצירת תקציבי השלטון המקומי. "הגיע הזמן שכל 120 חברי הכנסת יתחילו לשרת את אזרחי מדינת ישראל", כתבו ראשי הרשויות

פורסם בתאריך: 4.11.19 14:26

רוב ראשי הרשויות המקומיות בישראל, ובהם ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, מאיימים להשבית את השירותים ברשויות החל מיום חמישי בשעה 6:00 בשל עצירת תקציבי הממשלה לשלטון המקומי.

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הכנסת כתבו ראשי הרשויות המקומיות: "הגיע הזמן שכל 120 חברי הכנסת מכל המפלגות יגלו אחריות ויתחילו לשרת את אזרחי מדינת ישראל, או לכל הפחות ידאגו שלא לעצור תקציבים ולהקפיא תוכניות – דבר שמפריע לנו לספק את השירותים הנדרשים לתושבי המדינה".

בהמשך המכתב פירטו ראשי הרשויות כמה מהבעיות שנגרמות להם בעקבות עצירת התקציבים – מחסור מתמשך בתקציבים לבניית מוסדות חינוך שמציב בסכנה את פתיחת שנת הלימודים הבאה, ביטול חוגים לילדי הצפון ב-93 רשויות, קיצוץ של 300 מיליון שקל ב-190 רשויות מוחלשות, ואי יישום תוכנית הצפון המאושרת בדגש על תקציבים שכבר אושרו ולא מומשו בשל היעדר תפקוד של משרדי הממשלה ושיתוק מוחלט של הפעילות בתחומי החינוך, הרפואה התחבורה והביטחון ברשויות.

 

 

הרשויות הציגו תביעה לקבלת החלטה מיידית על המשך תוכנית החומש למגזרים הערבי, הבדואי והדרוזי לפחות לשנה הקרובה. נוסף על הבעיות הללו קובלים ראשי הרשויות המקומיות על החלטת הממשלה להגדיל את השתתפותן בתקציב המועצות הדתיות בהיקף של 60 מיליון שקל בשנה. "הממשלה הגדילה לעשות ואיימה כי אם לא תועבר תוספת זו יבוצע קיזוז נוסף מהתקציבים המועברים ממשרד הפנים לרשויות המקומיות", כתבו ראשי הרשויות, "אנו קוראים לכם לשים את העם מעל לפוליטיקה ומעל להסכמים הקואליציוניים ולפעול בדחיפות להסדרת התקציבים הדרושים. לא ניתן למדינה להביא את השלטון המקומי למצב של קריסה".

על המכתב חתומים ראשי רשויות המייצגים כ-70 אחוז מתושבי המדינה, ובהם ראש העיר תל אביב רון חולדאי, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש העיר נשר רועי לוי וראש העיר יקנעם סימון אלפסי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיל

    מצוין – הגיע הזמן להפריט את הרשויות ואת העיריות – זה יהיה יעיל פי 10 !

  2. :-)

    לגיל-תמשיך לחלום תחזור לחור שלך ותוכל תלב בשקט. תתחיל לאכול אוכל מתסכול ומרמור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר