סלמנדרה (צילום: אלכס סלבנקו)
סלמנדרה (צילום: אלכס סלבנקו)

החלה עונת ניטור שלישית של סלמנדרות בחיפה

צוותי מתנדבים, בהובלתן של החברה להגנת הטבע, עמותת ירוק בלב ואוניברסיטת חיפה, יוצאים בעונה הגשומה לאסוף מידע על הסלמנדרות - מין מוגן שנמצא בסכנת הכחדה - כדי לסייע בשימור אוכלוסיית הסלמנדרות ובשמירה על בתי הגידול שלהן בוואדיות העיר

פורסם בתאריך: 10.11.19 16:20

בהובלתם של קהילת חיפה והסביבה של החברה להגנת הטבע, עמותת ירוק בלב, גן החיות הלימודי בחיפה ואוניברסיטת חיפה החלה עונת הניטור השלישית של סלמנדרות – דו חי שנמצא בסכנת הכחדה ומוגדר כמין מוגן בישראל. במסגרת פעילות הניטור יוצאים צוותי מתנדבים לסקרים ליליים בעונה הגשומה בוואדיות בחיפה במטרה לאסוף מידע על הסלמנדרות.

רכזת מדע אזרחי בחברה להגנת הטבע ד"ר נירית לביא-אלון: "במהלך החורף זורמים מים רבים בוואדיות ונאגרים בבריכות קטנות. בחלק מהוואדיות קיימים מעיינות איתן. הוואדיות הם בתי גידול לחים, אך מעט ידוע על מגוון המינים הייחודי להם. המטרות שלנו הן ניטור ושימור אוכלוסיות הסלמנדרה המצויה על ידי מחקר והרחבת הידע על אודות אוכלוסיות אלה, שמירה על הוואדיות כבתי גידול מתאימים, שיתוף התושבים בפעילויות והעלאת המודעות לערך טבע מוגן במרחב העירוני".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי בעקבות הסקרים הקודמים הועברו לעיריית חיפה המלצות ובהן שילוב המידע שנאסף בסקרים בתוכניות העבודה העירוניות וקידום פעולות לשמירה על ערך הטבע המוגן אשר מצוי במרחב העירוני.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר