מטוס כיבוי מעל יערות הכרמל (צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה)
מטוס כיבוי מעל יערות הכרמל (צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה)

רחפנים של שירותי כבאות והצלה פועלים מעל יערות הכרמל

בשל מזג האוויר השרבי והרוחות המזרחיות, שכבר הספיקו לגרום לכמה שריפות באזור חיפה, מפעילים שירותי הכבאות וההצלה רחפנים מעל יערות הכרמל במטרה לאתר שריפות מבעוד מועד. דובר תחנת חיפה רס"ר יובל ברק: "בדל סיגריה דולק עלול להצית כאן יער שלם"

פורסם בתאריך: 11.11.19 13:36

תחנת חיפה בשירותי כבאות והצלה מסתייעת במערך של רחפנים כדי לגלות שריפות מבעוד מועד – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" דובר תחנת חיפה בשירותי כבאות והצלה רס"ר יובל ברק.

הרחפנים הופעלו בעקבות מזג האוויר השרבי והרוחות המזרחיות אשר פוקדים את האזור בימים האחרונים, וכבר גרמו לכמה שריפות באזור חיפה. תמונות מהרחפניים מתקבלות בזמן אמת בחפ"ק המשותף לתחנת חיפה, למשטרה, לרשות הטבע והגנים ולקרן הקיימת לישראל שהוקם ביערות הכרמל.

ברק: "הטייסת של מטוסי הכיבוי נמצאת בכוננות כל הזמן, והרחפנים טסים מעל המקומות המועדים לפורענות. הם עוברים מעל לכל אזור יערות הכרמל, והדבר מאפשר לנו תצפית בכל נקודת זמן ומסייע להכוונת הכוחות בשטח במידת הצורך. נוסף על כך פתחנו קבוצת ווטסאפ שבה חברים כל גורמי הביטחון ההצלה, ואנחנו משתפים בינינו מידע. כמו כן אנחנו משתפים פעולה עם תחנות נוספות של שירותי כבאות והצלה ומקבלים סיוע בכבאיות כשצריך".

איך אתם ערוכים כעת בתחנה?

"הכרזנו על כוננות גבוהה, והמשמרות תוגברו".

 

 

 

לדבריו של ברק, בשירותי הכבאות וההצלה חוששים משריפות ענק כפי שאירעו באזור בשנת 2010 אשר בה נספו 44 בני אדם, ובשנת 2016 שבה פונו כ-85,000 איש מבתיהם: "גייסנו עוד כבאים שמתפצלים בין התחנות. הכבאים יוצאים לסיורים בתחנות הכיבוי המיוערות, למשל תחנת פארק הכרמל באוניברסיטת חיפה. בתחנות הללו הכבאים עובדים בשני צוותים, כאשר בכל פעם צוות אחר מסייר בשטח עם כבאית למקרה שנצטרך לתת מענה מיידי. הצוותים מבצעים גם פעולות הסברה לאנשים שהם פוגשים ביער".

מהי הדרישה שלכם מהציבור?

"בעיקר להימנע מהדלקת מנגלים ומדורות בטבע. יש להימנע מעבודות עם אש גלויה כמו ריתוך וחיתוך ברזל סמוך לעצים ולשיחים, ולהשתדל לא לטייל בימים אלה ביערות. במקרה של שריפה בשטחים פתוחים אנשים עלולים להילכד, וזה כבר ברמה של סיכון חיים מיידי. התפתחו כאן תנאים מטאורולוגיים דומים לימים שקדמו לשריפות הגדולות – אוויר יבש ורוחות מזרחיות בשילוב עם צמחייה יבשה. בדל סיגריה דולק עלול להצית כאן יער שלם, אז בבקשה – עזרו לנו ולכם לעבור את התקופה הזו בשלום".

בתוך כך הכריזה עיריית חיפה על כוננות גבוהה מפני סכנת שריפות. בהודעה שפרסמה העירייה נכתב כי היא "פונה לתושבים בבקשה להימנע מהדלקת אש בשטחים פתוחים, ולהזמין באופן מיידי את לוחמי האש בכל מקרה שבו הם נתקלים בתחילתה של התלקחות אש".

עוד נמסר מהעירייה כי תנאי השרב צפויים להימשך עד ליום רביעי, והם ילוו ברוחות רוחות מזרחיות יבשות. בהתאם לתחזית זו העלתה העירייה את דרגת הכוננות לרמת שיא, לאחר שכבר בשבוע שעבר העלו אגף הביטחון והיחידות הביצועיות בעירייה את רמת העירנות והמוכנות לסכנה של התפתחות שריפות. במקביל תגברה העירייה את סיוריהם של אגף הביטחון ואגף הפיקוח הכללי ברחבי העיר ומיקדה את המצלמות הטרמיות לעבר יערות הכרמל והשכונות הגובלות בהן.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עירית לנדסברגר.

    אני מאד נהנית כיום מהחיבור שלי לכלבו חיפה בנייד , תודה לכם . ואני שמחה לקרוא שמערך הכבאות והעיריה בחיפה, ערים, ומוכנים לכל תרחיש חריג ממזג האויר , שנחת עלינו. ונקווה שנעבור את השבוע בשלום.

  2. שאלה

    למה לא להקדים תרופה למכה, לקחת מטוס כיבוי אש ושישפוך מים על עצים במקומות מועדים שבהם חניונים ומנגלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר