הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

תושבים על תוואי הכרמלית מתלוננים על רעש חריג

בעקבות תלונות הולכות וגוברות של תושבים המתגוררים לאורך תוואי הכרמלית על מפגעי רעש בעת מעבר הכרמלית סמוך לבתיהם, מתקיים בימים אלה בירור בין איגוד ערים להגנת הסביבה להנהלת הכרמלית כדי לנסות לברר מהו מקור הרעש

פורסם בתאריך: 14.11.19 14:21

לאחרונה מתגברות תלונות מצד תושבים המתגוררים לאורך תוואי הכרמלית על מפגעי רעש בעת מעבר הכרמלית סמוך לבתיהם. בעקבות התלונות מתקיים בימים אלה בירור בין איגוד ערים להגנת הסביבה להנהלת הכרמלית כדי לנסות לברר מהו מקור הרעש.

כבר בחודש אוקטובר אשתקד הגיעו לאיגוד תלונות של תושבים על רעש בעת פעילותה של הכרמלית. בעקבות התלונות ערך האיגוד מדידות רעש בכמה בתים, ובסיומן הוציא רכז מניעת רעש באיגוד יוסי אלעזר דוח, שלפיו "בכל המקרים שנבדקו לא קיים 'רעש בלתי סביר' לפי הגדרתו בתקנות למניעת מפגעים" ו"בכל המקרים קיימת הגדרת 'רעש חזק' (רעש העולה בחמישה דציבלים ויותר מעל לרעש הרקע). הרעש מורגש על ידי המתלוננים מכיוון שבשיאו הוא עולה ב-25-20 דציבלים מעל לרעש הרקע".

בעקבות הממצאים העביר האיגוד הנחיות לכרמלית במטרה לאתר את מקור הרעש ולנסות לפתור הבעיה, אך התלונות של תושבים שמתגוררים לאורך תוואי הכרמלית לא נפסקו.

 

 

מבירור שערכה יו"ר האיגוד שרית גולן שטיינברג בעקבות פנייתו של חבר מועצת העיר רג'א זעתארה עלה כי עד כה לא נמצא מקור הרעש. לדבריה, ברור כי המפגע נוצר לאחר שהכרמלית חזרה לפעול לאחר תקופה ארוכה של שיפוצים, מכיוון שבתקופה שקדמה לשריפה שהשביתה אותה לתקופה ארוכה לא התקבלו תלונות בעניין, ואילו בשנה האחרונה הגיעו תלונות רבות על רעש חזק.

לדבריו של זעאתרה, הוא פנה גם לאיגוד ערים להגנת הסביבה וגם להנהלת חברת הכרמלית לאחר שקיבל תלונות רבות: "מדובר במטרד לתושבים, במיוחד בעיר התחתית שבה יש הרבה מבנים ישנים מקום המדינה. נוסף על הרעש מתלוננים התושבים גם על רעידות במבנים שבהם הם מתגוררים. אחרי פרסום הדוח בשנת 2018 נערכו מדידות רעש נוספות, ונמצא שיש באמת רעשים חריגים. על סמך זה אנחנו דורשים טיפול. חברה שווייצרית אמונה על התחזוקה של הכרמלית, וייתכן שנדרש לבצע השחזה של המסילה. השאלה היא מי יממן את זה – החברה השווייצרית או עיריית חיפה. בינתיים לא ברור מי אחראי לטיפול בבעיה, והתושבים סובלים".

יו"ר דירקטוריון חברת הכרמלית תמי ברק אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "זוהי הפעם הראשונה שאני שומעת על מטרדי רעש. זה בהחלט לא נעים, ואם זה מפריע לתושבים הרי שהעניין ייבדק. אבדוק מה אפשר לעשות עם זה כי אני תמיד למען התושבים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יש רעש? תעברו משם

    מי שגר בעיר התחתית צריך לדעת שיש רעש. מהכבישים הראשיים מהנמל מהמשאיות מתחנת הכח וכל השאר
    הם תמיד יכולים למכור ולעבור משם

  2. ג'וזף

    מדינת ישראל פקה פקה לא מסוגלים לתחזק כרמית כל הזמן ידעתי שאתם לא מסוגלים לעשות דבר אפילו קטן מזל שיש מומחים בעולם אחרת הייתם עדיין על חמור וגמלאים במדבר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ג'וזף יה הזוי ישראל מובילה טכנולוגית בהמון תחומים יה בור ועם הארץ, צא ולמד, תגובה של טמבל גמור.

  4. מרדכי זקן כהן

    צריך פשוט להרכיב צמיגים לכרמלית בדיוק כמו שהיה פעם בכרמלית הראשונה (1959) ואז הרעש יעלם!!!
    חסכו על צמיגים קיבלו רעשים!!!

  5. חיפאי.

    למה לא התקבלו תלונות בתקופתו של יהב? או שהתקבלו ולא התייחסו לפניות ! עכשיו, סוף סוף יש התייחסות…תמי ברק, מספר אחת!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר