רובע הרפואה הדיגיטלית שיוקם בעיר התחתית
רובע הרפואה הדיגיטלית שיוקם בעיר התחתית

קבוצת ILAB נבחרה להקים מרכז חדשנות בחיפה

קבוצת ILAB, שבה חברות מט"י חיפה, מלאנוקס, קרן ההון סיכון JVP ועמותת יוזמה לאומית, זכתה במענק של 25 מיליון שקל במכרז שפרסמה רשות החדשנות ואשר נועד לקידום יזמות טכנולוגית בחיפה

פורסם בתאריך: 19.11.19 07:29

קבוצת ILAB זכתה במענק בסך של 25 מיליון שקל במכרז שפרסמה רשות החדשנות ואשר נועד לקידום יזמות טכנולוגית בחיפה. מטרת המכרז היא "חיזוק וביסוס מעמדה של חיפה כמוקד של תעשייה עתירת ידע" וזאת כדי "להגדיל את מספר חברות ההזנק והיזמות הטכנולוגית בעיר, בדגש על רובע העיר התחתית".

במכרז, שנסגר באוגוסט, התמודדו שתי קבוצות. הראשונה היא ILAB שכוללת את מט"י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה, חברת התקשורת מלאנוקס שמשקיעה בחברה, והשותפים האסטרטגיים קרן ההון סיכון JVP ועמותת יוזמה לאומית; הקבוצה השנייה היא היי סנטר – חברה בת של החברה הכלכלית חיפה אשר מנהלת את המרכז ליזמות עסקית.

המענק שבו זכתה ILAB מסתכם כאמור ב-25 מיליון שקל לתקופה של ארבע שנים, והיא תוסיף סכום דומה לפעילות.

 

 

בהודעה שהוציאה הקבוצה עם היוודע דבר הזכייה נכתב: "ILAB תמקד את עיקר הפעילות בעיר התחתית במטרה להפוך את האזור למוקד יזמות חדש בישראל. בין היתר תפעל ILAB לחיזוק הקהילה היזמית בעיר והתשתיות העירוניות, לתמיכה ביותר מ-150 חברות הזנק על ידי הקמה והנגשה של מרכז יזמות וחללי עבודה ייעודיים והפעלת תוכניות האצה ייחודיות. נוסף על כך תקים הקבוצה את רובע החדשנות בעיר התחתית שיהווה מרכז חדשנות עבור סטארטאפים ואשר כולל חללי עבודה משותפים ומעבדות חדשנות".

עוד נכתב כי מטרתה של ILAB היא "להפוך את אזור העיר התחתית בחיפה לרובע יזמי, חברתי ותרבותי שוקק חיים, כפי שנעשה בערים הגדולות בעולם, אשר יהווה מוקד משיכה לחברות ולסטארטאפים, וכל זאת תוך יצירת זיקה לאקוסיסטם החיפאי ומינוף ההון האנושי, מוסדות המחקר המובילים של חיפה, בתי החולים והחברות הגלובליות".

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP ויוזמה לאומית: "חיפה היא לא רק בירת הצפון אלא גם העיר הראשונה שממנה צמח ההייטק הישראלי. כעת, עם המהלך הזה, נחזיר את חיפה לקדמת הבמה של ההייטק העולמי ונמצב את העיר כאחת מבירות החדשנות של ישראל. החיבור בין משקיעים וחברות כמו JVP, מלאנוקס ומט"י חיפה לבין מוסדות אקדמיה כמו הטכניון ואוניברסיטת חיפה יכניס לחיפה לא רק השקעות וסטארטאפים אלא גם יחיה את העיר התחתית ויהפוך את חיפה למקום שבו הצעירים רוצים לא רק לעבוד אלא גם להישאר ולבנות את הדבר הגדול הבא. אנו גאים להיות קרן ההון סיכון הראשונה שפותחת פעילות השקעה בחיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר