הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מי יממן את הפרסומות של הכרמלית שלא מופיעות בתקציב?

חברי מועצת העיר מוטי בליצבלאו ונעמה לזימי, המשמשים חברי דירקטוריון בחברת הכרמלית, דורשים ישיבת דירקטוריון דחופה לאחר שנודע להם כי בהוראתה של היו"ר תמי ברק פורסמו מודעות בעשרות אלפי שקלים באחד מכלי התקשורת המקומיים, למרות שבתקציבה של הכרמלית אין כלל סעיפי פרסום

פורסם בתאריך: 5.12.19 08:41

יו"ר ועדת הביקורת של חברת הכרמלית, חבר המועצה מוטי בליצבלאו, דורש לכנס בדחיפות את דירקטוריון החברה. הדרישה הגיעה בעקבות מודעות פרסום של הכרמלית באחד מכלי התקשורת המקומיים, בעלות שנאמדת בעשרות אלפי שקלים, שהופיעו במהלך השנה ביוזמתה של יו"ר הדירקטוריון, חברת המועצה תמי ברק.

פרסומים אלו, כך מתברר, נעשו למרות שבתקציב השנתי של הכרמלית לשנת 2019 אין כלל סעיף פרסום. בשל כך ניצבת לפתחו של הדירקטוריון הדילמה אם לשלם עבור הפרסומים, ואם כן – מהיכן. לטענת גורמים בדירקטוריון, הובא לידיעתם כי עבור חלק מהמודעות כבר שולם סכום מסוים.

כעת כאמור דורש בליצבלאו לכנס ישיבה דחופה של הדירקטוריון, ולשם כך הוא פנה אל חברי הדירקטוריון שיצטרפו לקריאתו כדי להשיג את הרוב הדרוש על מנת לקיים ישיבת דירקטוריון דחופה. חברת הדירקטוריון, חברת המועצה נעמה לזימי, הצטרפה לקריאתו של בליצבלאו.

יצוין כי כבר בישיבת הדירקטוריון שנערכה בחודש מאי, בזמן דיון על הפקת לקחים מיום העצמאות, עלה נושא הפרסום לדיון. לשאלותיו של בליצבלאו מי יממן את ההוצאות של הכרמלית ביום העצמאות, ובהן הפרסום שקדם לחגיגות, ואם הן היו במסגרת תקציב מוגדר, השיב מנכ"ל הכרמלית אבישי הדר: "העירייה ביצעה באמצעים שלה ועל חשבונה פרסום מאסיבי ונרחב של אירועי יום העצמאות, וכללה בהם את האירועים שמתקיימים בכרמלית. נוסף על הפרסום של העירייה, לפי הצעה של ברק פרסמנו את שעות הפתיחה של הכרמלית ביום העצמאות באחד מהעיתונים בעלות של 3,400 שקל על חשבון הכרמלית. לשאלתך, אין בתוכנית התקציבית סעיף המיועד לפרסום, ואנחנו נצטרך להעביר לתשלום הפרסום הזה כסף מסעיף אחר בתוכנית".

 

 

בליצבלאו מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "משהובא הדבר לידיעתי נקטתי אמצעים כדי להפסיק את הדבר הזה. לקח קצת זמן עד שקיבלתי את כל הנתונים, ואז פעלתי בהתאם. ביקשתי בדיקה של המחלקה המשפטית של עיריית חיפה, הבדיקה בוצעה, ומסקנותיה והמלצותיה יובאו בפני חברי הדירקטוריון בישיבה שאמורה להתקיים בהקדם".

לזימי: "ברגע שבליצבלאו עדכן אותי, הצטרפתי לבקשתו לכינוס ישיבת הדירקטוריון. אין בכוונתנו לאשר את מה שנעשה, ואטפל בזה לאלתר באופן הנחרץ ביותר".

ברק: "לא ידעתי שצריך להכניס את נושא הפרסום לתקציב. לא פרסמתי שום דבר בלי ידיעתו של המנכ"ל. הבקשה לפרסם הגיעה בעקבות החגים ומקרה שבו הכרמלית הושבתה, כדי שעובדים שנוסעים לעבודתם בכרמלית יידעו את שעות הפעילות שלה. הפרסום היה למען התושבים. ישבתי עם המנכ"ל ואמרנו שבישיבת הדירקטוריון הבאה נכניס את סעיף הפרסום לתקציב. לא ידעתי אם יש או אין תקציב לפרסום, אני שאלתי את המנכ"ל וקיבלתי אישור. לא עשיתי משהו לא חוקי. אשמח לקרוא את דוח הביקורת של בליצבלאו כשזה יפורסם. נלמד ממנו את הלקחים וניישם אותה".

הדר: "דיברתי עם ברק על הכנסת סעיף פרסום לתקציב 2020. אני כפוף להחלטות הדירקטוריון. יתכנס הדירקטוריון וייתן את החלטתו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אברהם דוד

    כמי שנוסע בכרמלית באופן קבוע, נראה לי הכי בסיסי שצריך לפרסם מידע לציבור לגבי השירות.

  2. שושי הראל

    למה חבר הדירקטוריון בליצבלאו מתנגד לעדכון הלקוחות בשינויים בשעות ההפעלה?לא ברור….
    שיסדיר סעיף הוצאות פרסום כמו כל גוף שמספק שירות לציבור ובכך יתרום לשיפור השירות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה פיפס כזה קטן צריך להתנהל דרך התקשורת ולא במייל פנימי של הדירקטוריון? בכל חברה או דירקטוריון יש חילוקי דעות אז עכשיו כל דבר קטן יתפרסם ככתבה?

  4. אמיר

    תמי ברק צריכה להחזיר את הכסף מכיסה הפרטי. אי ידיעת החוק לא פוטרת מאחריות.

  5. בלה צ'או צ'או צ'או ...

    "לא ידעתי שצריך להכניס את נושא הפרסום לתקציב."
    מצביע על חוסר מקצועיות – תודה רבה תמי ברק – ביי ביי.

  6. מביך

    כן הם לא ידעו שצריך להכניס לתקציב סעיפי פרסום, כי זאת רק השנה הראשונה שבה פועלת הכרמלית, לא עשרות שנים..
    ככה זה כשיש דירקטוריון חובבנים

  7. חובבנות לשמה, אין לתאר

    אין מילים לתאר את השטויות שמתעסקים איתם. איזה מן דירקטוריון יוצא בלי הקצאה מינימלית לפרסום לציבור. מי אישר תקציב כזה, ולמה מישהו חושב שלא צריך להיות סעיף תקציבי כזה. התנהגות של שטעטל במאה ה-19

  8. תושבת עוקבת אחרי ההתפתחויות

    אין תקציב פירסום? כי אין הכנסות לעירייה בחסות צוקליש. לדברים אחרים כמו משרות לעוזרים שרק הולכות ותופחות דווקא יש: מר ניר פייק ניוז שובר, וינוקור, גורכובר, גלי סגל. שכחתי מישהו?

  9. חברי מועצת הדיר.. אוינק אוינק חיפה עיר חזירי הבר המשתוללים

    תמי ברדק, נעמה אינסטגרמי ואביהו שבשמיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר