דניאל ריבר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של דניאל ריבר)
דניאל ריבר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של דניאל ריבר)

דניאל ריבר סיים את חייו בהמתת חסד בשווייץ

בדף הפייסבוק של דניאל (דני) ריבר, בעליה של רדיו ריבר - חנות הסטראו הראשונה בחיפה - עלה פוסט שבו הוא בישר על מותו ביום חמישי בשווייץ בהמתת חסד. בפוסט הפרידה הוא כתב: "בלא רצוני הפכתי להיות לנטל על עצמי ועל כל הסובב אותי. לא מצאתי כל סיבה להמשיך לחיות בתוך כל מעגל הכאב והסבל הנוראי הזה"

פורסם בתאריך: 21.12.19 19:03

הערב (מוצ"ש) עלה פוסט בדף הפייסבוק של דניאל (דני) ריבר, בעליה של רדיו ריבר – חנות הסטראו הראשונה בחיפה שנמצאת ברחוב החלוץ בהדר – שבו הוא בישר על מותו ביום חמישי בשווייץ בהמתת חסד. בפוסט הפרידה הוא התנצל על הצעד יוצא הדופן, ובפוסט נוסף שכתבה בתו היחידה קארין גילרמן מוסבר למה לא תתקיים הלוויה אלא ייערך טקס לזכרו, וצוין כי ריבר ביקש לתרום את גופתו למדע.

בפוסט של ריבר נכתב: "סוף הדרך, הכיצד ומדוע? בשנת 2006 אובחנתי כחולה במחלת פרקינסון, זאת בתוספת אירוע לבבי שתקף אותי לפני כשלוש שנים. ההתנהלות המוטורית שלי נעשית קשה ומטרידה במשך כל שעות היום. הרעידות ברגליים, חוסר שיווי המשקל, חוסר היכולת ללכת ולצעוד והחולשה המוטורית – זאת ועוד מונעים ממני לתפקד ברמה הכי טריוויאלית. אני מרגיש חסום! עצור! לא מסוגל! המצבים של on ו-off הפכו להיות דומיננטיים, ולחיות במצב שבו אני לא יודע איך אני מתפקד בסופה של השעה הנוכחית ואובדן השליטה מטריד אותי מאוד ולא מאפשר לי כמעט לבצע פעולות פשוטות ביותר. את הכאבים העזים בגפיים לא ניתן למגר, ועל כל זה נוסף קוצר נשימה בגלל תפקודו הלקוי של הלב. במשך רוב שנות חיי הבוגרים הייתי וחייתי בשליטה חשיבתית, מעשית, מוטורית וביצועית על עצמי ועל כל ההחלטות שקיבלתי וייצרתי לעצמי, גם אם הן היו נכונות עבורי וגם אם לאו".

בהמשך כתב ריבר: "התלות שלי במטפל הזר שנשכר כדי לשרת אותי וחוסר היכולת לשלוט בעניינים, למרות שזה נוח מאוד לעתים ומפנק, ממש לא מתאימים לי. חוץ מזה, לחיות ביחד אם אדם זר, ועוד גבר, גם מאוד לא מתאימה לי. פתאום נכנס לחיי גבר כבן 50, זר לחלוטין בכל פרמטר אפשרי, שבקושי אפשר לתקשר עמו, והדבר מהווה פקק רציני בזרם החיים שלי. לצערי, המחלה הזאת איננה עוצרת, נהפוך הוא – היא רק הולכת ומתחזקת, וזאת למרות התרופות הממוקדות אותן אני נוטל. כ-12 שנים עברו מאז שאובחנתי כחולה במחלת פרקינסון, ומאז ועד היום לא הפסקתי ללמוד את המחלה ולנסות לטפל בה בכל דרך. לצורך זה לא פסחתי על אף רופא, פרופסור או טיפול המתמחה בעניין, ולאף אחד מהם לא היה מה לחדש לי או ליצור לי מזור, מלבד לגזול את מיטב כספי לטובת קופותיהם המשוריינות".

 

דניאל ריבר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של דניאל ריבר)

דניאל ריבר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק של דניאל ריבר)

 

 

"החודש מלאו לי 69 שנים, ובמבט לאחור, עד גיל 65 חייתי חיים מלאי פעילות בכל פרמטר", הוסיף ריבר, "תמיד הצליח לי להתגבר על קשיים, ועם הרבה אומץ ותושייה תמיד הצלחתי לשחרר את כל הפלונטרים והפלונטריות שצצו פה ושם. פיטמתי את נפשי ואת רוחי באמנות, במוזיקה ובתרבות, ראיתי עולם, ולימים אף נעשיתי גם שחקן תיאטרון די מוכשר לדעתי. גולת הכותרת היתה הצלחתי להתגבר על הגמגום שליווה אותי משחר ילדותי. בלא רצוני הפכתי להיות לנטל על עצמי ועל כל הסובב אותי. המחלה הנוראה נטלה ממני את חירותי, ולא מצאתי כל סיבה נכונה ומוצדקת להמשיך לחיות בתוך כל מעגל הכאב והסבל הנוראי הזה. 'רק על עצמי לספר ידעתי, צר עולמי כעולם נמלה'".

את הפוסט סיים ריבר בכך ש"קיבלתי החלטה להפסיק את חיי ולגאול את עצמי מיסורי בעזרת ארגון הפועל בשווייץ שמקיים המתת חסד חוקית. אני מבקש סליחה ומחילה מכל מאן דבעי. תודה לעולם, תודה לכל מי שהשמיע והקשיב לי והיה שם בשבילי, ואני מאחל בריאות ושמחה ושגשוג ויצירה לכל. בחירתי היתה לא לקיים הלוויה או שבעה, ואני מקווה מאוד שכל אחד ממכרי ואהובי ינצור אותי בלבו ויזכור אותי בדרכו שלו".

עשרות חברים ומכרים מגיבים כעת על שני הפוסטים בדף של ריבר ומחזקים את החלטתו. ריבר היה דמות מוכרת וידועה בעיר, וכוכב מדור הרכילות "סנובה" כשציפי רום כתבה אותו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. גל

    מקווה שלא יצטרכו לנסוע לשוויץ ובארץ גם כל מי שירגיש יוכל לעשות זאת..

  2. יוני

    בחירה טיפשית של אדם טיפש.מנוחתו רק בגיהנם.לא יחסר לאף אחד.שמרו את השבת והיא תשמור עליכם.

  3. אפי

    תשובה למגיב הקודם: הדיבור המלוכלך שלך רק מראה איזה תת אדם אתה. ולתתי אדם האיחול הטוב ביותר הוא למות בייסורים קשים. בהמה מטונפת

  4. שמיל

    ברוך דיין אמת אני זוכר שתמיד עברתי ליד חנותו וחבל שהיה צריך להגיע לשוויץ לתת מזור וסוף לכאביו יהי זכרו ברוך וליוני אתה כנראה פנאט אסור לקטרג על אדם שנפטר ואתה לא יודע אילו יסורים הוא עבר אתה פשוט אידיוט תשמור על פיך

  5. אנטוני

    המון כבוד לאיש. יהיה זכרך ברוך.
    וליוני שהגיב, קארמה שלילת חוזרת כמו בומרנג חתיכת מניאק.
    אני אם יהיה במצב כמו דני אעשה אותו דבר.

  6. רותי

    צער גדול
    זוכרת את דני
    איש הגון נחמד ותמיד עם חיוך.
    תנחומים למשפחה

  7. יאיר: זוהר הצפון.

    עצוב וכואב מאד!! יהי זכרו של דני ברוך!!! כואב ומדכא לקרוא ולשמוע איך ולמה אדם נאלץ לסיים חייו.

  8. יאיר כדורי

    מי שטיפש הוא לא אחר מאשר אתה.אתה חתיכת חלאת המין האנושי,תת רמה בדמות אדם, שפל וחולירה בלשון המעטה.לך לאלף אלפי עזאזאל.חולירות כמוך הם בושה ונזק לאנושות!!!!

  9. אנטוני

    יוני . אם אגיע למצבו אעשה אותו דבר. אם יקרה לך… אתה תתפלל ותסבול יסורי תופת עד סופך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר