אלוירה טינה ומשפחתה (צילום: United Children of Israel)
אלוירה טינה ומשפחתה (צילום: United Children of Israel)

"הבת שלי בכתה כשדיברתי איתה בטלפון מהכלא"

אלוירה טינה, מהגרת עבודה מהפיליפינים, חיה בישראל כבר 20 שנה, ושני ילדיה נולדו כאן ולומדים במערכת החינוך בחיפה. בשבוע שעבר היא נעצרה על ידי משטרת ההגירה, ובכוונת השלטונות לגרש את המשפחה. קהילת ההורים בחיפה גייסה יותר מ-19,000 שקל כדי לשחררה בערבות

פורסם בתאריך: 22.12.19 11:38

מעצרה של אלוירה טינה, פיליפינית שמתגוררת בחיפה זה 20 שנה ואשר לה שני ילדים שלומדים במערכת החינוך בחיפה, עורר הורים להתגייס למענה ולפתוח במסע גיוס כספים שאף סייע לשחרורה.

טינה (43) הגיעה לארץ כעובדת סיעוד. לפני כ-13 שנה היא התחתנה עם מהגר עבודה אחר, וכשנולדה בתם הבכורה נאסר עליה להמשיך לעבוד בסיעוד והיא החלה לעבוד בניקיון. מאז היא נחשבת לחסרת מעמד, למרות ששני ילדיה נולדו וגדלו בישראל.

טינה סיפרה ל"כלבו – חיפה והצפון" שלפני כשבוע, כאשר היא חיכתה לאוטובוס, ניגשו אליה שוטרים ממשטרת ההגירה וביקשו ממנה להציג דרכון. היא הראתה להם מסמך מעורך דין באשר למעמדה בארץ, אך לטענתה הם אמרו לה שהוא אינו קביל. בשנה שחלפה שינתה ממשלת המעבר את המדיניות של רשות האוכלוסין וההגירה בנוגע למהגרי עבודה שילדיהם לומדים במערכת החינוך הישראלית, והיום היא מיישמת גם לגביהם מדיניות של מעצר וגירוש. אחרי מעצרה נשלחה טינה לכלא רמלה, וכדי לשחררה דרשו הרשויות ערבות של 50,000 שקל – סכום שהופחת בהמשך ל-30,000 שקל.

מידע על המקרה הגיע לארגון United Children of Israel שפנה להורים אשר ילדיהם לומדים בבתי הספר שבהם לומדים גם ילדיה של טינה. את הכפפה הכפפה הרים ארנון קרן, אב לתלמיד בבית הספר חוגים, שפתח חשבון לגיוס תרומות למען המשפחה באפליקציית Paybox. ההתגייסות של ההורים היתה מרשימה, ותוך ארבעה ימים נאספו יותר מ-19,000 שקל מ-118 תורמים.

"הבת היא תלמידת כיתה ז' מקהילת בית הספר", אמר קרן, "פעמים רבות סובלים הילדים על לא עוול בכפם, ואני חושב שזוהי המחויבות של קהילת בית הספר להתגייס לעזרתם". קרן אינו מכיר את המשפחה באופן אישי, אך הוא התרשם מאוד מההיענות: "זו הסולידריות שאני מצפה לה כששני ילדים חיים בחוסר ודאות בזמן שאמם שוהה במעצר".

"רצינו מאוד להחזיר את האם הביתה", אמר הורה אחר המשמש חבר בוועד ההורים בחוגים, "זהו אקט של עזרה הדדית. אנחנו לא רוצים שהילדים ייפלו בין הכיסאות. הם דוברי עברית, הם נולדו בישראל והם ישראלים לכל דבר".

 

 

בזכות ההתגייסות והתרומות שוחררה טינה, וכעת נמשך גיוס התרומות. נוסף על כך נרתמו כ-50 ילדים מבית הצעירים בהדר – חברים של ילדי משפחת טינה – שמכרו במשך ארבעה ימים ממתקים וצמידים בגן קסל.

"אני מרגישה נורא כי אני עדיין נלחמת על הסטטוס שלנו כאן", אמרה טינה, "אנחנו לא יכולים לבקר במדינות אחרות כי אין לנו ויזות. הילדים שלי נולדו כאן ולא יודעים פיליפינית. יש להם כאן חברים וחיים. שמעתי את הבת שלי בוכה בקול רם כשדיברתי איתה בטלפון מהכלא. הבן שלי כל הזמן קרא לי. החיים שלנו הם פה בחיפה".

טינה מתכוונת לבקר היום (ראשון) בבתי הספר חוגים וליאו באק כדי להודות להורים שהתגייסו למענה. "הייתי מופתעת שכל כך הרבה אנשים עזרו לי", היא אמרה, "מיליוני תודות לא יספיקו לכל אותם אנשים שהתגייסו לעזרה. אנחנו כל כך מעריכים את זה. לא ציפינו לעזרה כזאת. זה פשוט מדהים. התרגשתי מאוד".

המקרה של המשפחה נמצא כעת בטיפולו של עורך דין. המשפחה עצמה שרויה בחוסר ודאות וממתינה לפסיקה בערעור שהיא הגישה על הגירוש.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר במשפחה בת ארבע נפשות אשר שוהה בישראל ללא מעמד מסודר ובניגוד לחוק. בשבוע שעבר נעצרה אם המשפחה בגין שהייה בלתי חוקית. בית הדין לעררים קבע כי היא תשוחרר בערבות עד ליציאתם של כל בני המשפחה מהארץ, ולחלופין עד להסדרת מעמד עד 21 בינואר 2020".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בן דוד

    צריך לעצור את ההורים שמסייעים לעבריינית. אידיוטים, צרפת מקללת את הרגע שלא גרשה את העובד הזר הראשון שהתיישב בה. כי מי שלא גרש עם המסתנן הראשו יתמודד עם המסתנן המיליון. לגרש, לגרש בנחישות ובזעם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר