המכון לטיהור שפכים במפרץ חיפה (צילום: איגוד הערים האזורי לביוב)
המכון לטיהור שפכים במפרץ חיפה (צילום: איגוד הערים האזורי לביוב)

אושרו תקציבי איגוד הערים לביוב לשנת 2020

מועצת איגוד הערים לביוב באזור חיפה אישרה את התקציב הרגיל ואת תקציב הפיתוח של האיגוד לשנת 2020, אשר מסתכמים ביחד ב-208,300,000 שקל

פורסם בתאריך: 9.1.20 10:31

מועצת איגוד הערים לביוב באזור חיפה אישרה את שני תקציבי האיגוד לשנת 2020 – התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח – אשר מסתכמים ביחד ב-208,300,000 שקל.

התקציב הרגיל, שמסתכם השנה ב-95,100,000 שקל, מיועד למימון התפעול השוטף של מתקני הטיפול בשפכים ואחזקתם. תקציב הפיתוח, בסך של 113,200,000 שקל השנה, מיועד בחלקו להמשך קידום הפרויקט לשדרוג ולהרחבת המכון לטיהור שפכים ובחלקו להחלפת קווי הולכה ראשיים.

 

 

האיגוד הוא הבעלים של המכון לטיהור שפכים הנמצא סמוך למתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה ומטהר שפכים שמקורם הוא מתחומי רשויות מקומיות באזור. המכון מטפל בכל יום בכ-100,000 מ"ק של שפכים בתהליכי טיהור ביולוגיים מתקדמים. השפכים המטופלים מועברים להשקיה חקלאית, ובכך נחסכים למשק המים הישראלי כ-37 מיליון מ"ק מים בשנה.

למכון מוזרמים שפכים גולמיים משמונה הערים המאוגדות באיגוד – חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים, נשר, טירת כרמל ושפרעם – ומיישובים נוספים באזור, ובהם רכסים ויישובים מתחומה של המועצה אזורית זבולון. מטרתו של הפרויקט לשדרוג המכון ולהרחבתו היא לתת מענה לגידול באוכלוסיית האזור.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר