שרת התחבורה מירי רגב (צילום: מרק ישראל סלם)
שרת התחבורה מירי רגב (צילום: מרק ישראל סלם)

משרד התחבורה הפסיק את ההתקשרות עם יפה נוף

עכשיו זה סופי: משרד התחבורה הודיע לתאגיד העירוני יפה נוף על סיום ההתקשרות עמו ועל העברת הפרויקטים שהתאגיד מבצע עבור המשרד לחברות אחרות. שרת התחבורה מירי רגב: "אין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב שגורמות נזק אדיר לציבור ומעכבות את פיתוח תשתיות התחבורה"

פורסם בתאריך: 2.7.20 20:15

משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) לתאגיד העירוני יפה נוף על סיום ההתקשרות עמו ועל העברת הפרויקטים שהתאגיד מבצע עבור המשרד לחברות אחרות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסרה: "משרד התחבורה מחויב לתושבי מטרופולין חיפה, ואין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב שגורמות נזק אדיר לציבור ומעכבות את פיתוח תשתיות התחבורה. על החברות לתת שירות בהתאם ליעדים וללוחות הזמנים שנקבעו להן".

כבר ב-3 ביוני פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי בדירקטוריון יפה נוף חוששים לעתידה של החברה, וזאת בשל ההערכות כי משרד התחבורה יעביר את כל הפרויקטים שניתנו לתאגיד לידיהם של גופים אחרים. עובדים רבים עזבו את התאגיד לנוכח חוסר הוודאות, וגורמים ביפה נוף אמרו כי אם המשרד, שהוא ספק העבודות הגדול ביותר של התאגיד, יפסיק להשתמש בשירותיו, הדבר יוביל לסגירתו.

היחסים הרעועים בין משרד התחבורה לעיריית חיפה החלו זמן קצר לאחר הבחירות ולפני כניסתה של עינת קליש רותם ללשכת ראש העיר, אז היא התבטאה נגד פרויקט הרכבלית שאותו מוביל המשרד וכינתה אותו "הרכבל ז"ל". במקרה אחר, זמן קצר אחר כך, טען משרד התחבורה כי פרויקט מטרונית רכס הכרמל בוטל לבקשתה של ראש העיר. אל אלה הצטרפה העתירה שהגישה העירייה נגד אישור תוכנית נמל המפרץ, והתנגדויותיה להקמתו שהובילו לעיכובים בעבודות. היחסים הרעועים הקרינו גם על התאגידים העירוניים, כאשר בפברואר 2019 שרר חשש כבד בחברת יפה נוף מהעברת פרויקטים לחברת נתיבי איילון לאחר שזו פתחה משרדים בעיר.

ביום שני השבוע פרסמה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות במשרד המשפטים את חוות דעתה באשר למינויו של יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי ליו"ר דירקטוריון יפה נוף, המליצה על פסילתו אחרי כשנה וחצי בלבד שבהן הוא שימש בתפקיד, וקבעה כי הוא לא יכול להמשיך ולשמש בתפקיד וגם לא כדירקטור בחברה.

 

 

יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר שמשון עידו, ששימש יו"ר דירקטוריון יפה נוף בקדנציה הקודמת של הנהלת העירייה, מסר בעקבות הודעתו של משרד התחבורה: "הכתובת היתה על הקיר. כשקיבלתי את יפה נוף שנה וחצי לפי סיום הקדנציה של יונה יהב, יפה נוף עמדה על מחזור של כ-400 מיליון שקל בשנה. כשעזבתי את החברה היא היתה עם פרויקטים לחמש-עשר השנים הבאות, והמחזור השנתי עלה למיליארד שקל. אם פרויקטים גדולים נופלים ופרויקטים אחרים מועברים לחברות אחרות, זהו גזר דין מוות לחברה. חייבים למצוא את הדרך ולהגיע להבנות עם משרד התחבורה כי תאגיד יפה נוף הוא חשוב לעיר".

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים, אשר משמש דירקטור ביפה נוף וחבר ועדת הביקורת של התאגיד: "זה חמור מאוד. התנהלותה של קליש רותם בתחילת הקדנציה, כשהורתה להפסיק את פרויקט מטרונית רכס הכרמל, עיכבה את אישור הגשר על הקישון במשך שנה וחצי, מינתה אדם שנוי במחלוקת ליו"ר הדירקטוריון, וערכה שינויים בהנהלת החברה בנימוק של ניקוי אורוות, היא זו שהביאה לסכסוך עמוק עם משרד התחבורה עוד בתקופתו של השר ישראל כץ, וזה המשיך לרגב. קליש רותם בדרך פעולתה גורמת להרס תאגיד הדגל של עיריית חיפה".

ראש העיר לשעבר יונה יהב: "הפיתוח חסר התקדים של העיר נעשה מכספי משרד התחבורה באמצעות תאגיד יפה נוף. סגירת הדלתות ליפה נוף היא מעצור גדול מאוד לפיתוחה של חיפה. כעת מסתמן שכל הפרויקטים יעברו לחברות ממרכז הארץ. להסתכסך עם משרד התחבורה זה להסתכסך עם הגורם הלא נכון".

אחד מעובדי החברה: "אנחנו לא מופתעים. זו מגמה שאנו חשים אותה בתקופה האחרונה שבה עובדים עוזבים את החברה, ומבחינתנו האחריות היא על יו"ר הדירקטוריון שמנהל את החברה לבד ומביא יועצים משלו שינהלו אותה. רמתי הוביל את התאגיד למצב שבו הוא נמצא היום. המשמעות של הפסקת ההתקשרות היא ש-80 אחוז מהפרויקטים ומהתקצוב של יפה נוף ייפסקו, ובלעדיהם יפה נוף לא יוכל להתקיים".

עיריית חיפה הפנתה את "כלבו – חיפה והקריות" ליועץ התקשורת של יפה נוף לקבלת תגובה, אך זה לא השיב לפנייתנו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. שוב נזקים במשמרת שלך !!

    תגידו מה שתרצו ,אצל יונה זה היה אחרת. מילה של גבר.
    לחיצת יד. אין אגו. ולא שוברים את הכלים.
    תמיד ידע להוציא את כולם מרוצים פחות או יותר.

    והתושבים בגדו בו…. עכשיו אוכלים לקרדה

  2. הצעד הכי נכון! יום חג

    השרה רגב מברך אותך על האומץ הציבורי להפסיק את השחיתות והסיאוב ביפה נוף.
    תושבי חיפה מודים לך ששמת ברקס סופי לחברה הזוועתית הזו, לחריגות הלא מוסברות, לעיכובים ולתכנון וביצוע הרשלניים שפגעו גם בתושבים וגם כלכלית במדינה
    יום חג, סמוטריץ עצם עיניים נראה שרגב באה לעשות סדר. אמן

  3. מינהלת 2030 תחליף גם אותה

    חברה שהביאה לעיר ולאזור פרויקטים בתקציבים של מליארדים ממשרדי הממשלה ולא עלתה לעירייה כלום.

  4. ברי קינמון

    עוד הישג אדיר של העבריינית המורשעת. כמו בצ'רנוביל, יידרשו עשרות שנים לשקם את הנזקים וההריסות שהיא תשאיר אחריה אחרי שתיבעט בעוד שלוש שנים אל תהומות הנשייה.

  5. דויד

    מטרונית בטירת כרמל הכי הזוי שיכול להיות לשפוך כספים על דבר מיותר יש לנו תחבורה מצוינת בעיר.

  6. רון

    יונה יהב דפק את העיר עם המטרונית המטומטמת הזאת. אגואיסט ומגלומן שרצה להראות למי יש יותר גדול. מה הבעייה הייתה לעשות רק נת"צ ולתת לאוטובוסים לנסוע בו? למה ביטלו את קווי ה50 וה60 מהקריות? סוף סוף יהיו פחות זכרונות ונזקים ממנו

  7. עודד

    עוד הישג לקליש. מתכננת הערים לא מביאה עימה תכנון אחד מועיל. יפה נוף זה לא רק היה חברת תשתיות אלא גאווה מקומית. העיקר קליש חולמת על האכת נמל התעופה המקומי.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גרוע מאוד, גם היא פוגעת בתעסוקה של החיפאים וגם תקדם את המטרונית המטופשת והמיותרת!!
    צריך להזהר ממירי רגב, היא יכולה לעשות סופת טורנדו ולהשאיר רק אבק

  9. פגיעה קשה בפיתוח התחבורה בחיפה

    מדובר באי אמון קשה בתאגיד העירוני הנובע מהגישה הבעייתית של ראש העיר למשרד התחבורה.צריך להבין שאחד המקורות העיקריים לפיתוח עיר הינם תקציבים המתקבלים ממשרדי הממשלה. תפקיד מרכזי של ראש עיר הינו להביא תקציבים לפיתוח העיר. פרויקטי תחבורה הינם פרויקטים בהיקפי תקציב נרחבים מאוד וסיוע ושיתוף פעולה של משרד התחבורה הינו קריטי.
    בתקופת יהב השכילו להביא תקציבים גדולים שהושקעו בפיתוח התחבורה בעיר והתוצאות נראו בשטח.
    מדובר בפרויקטים שנמשכים שנים וכל עיכוב משפיע מהותית על השנים הבאות.
    עכשיו ייבשו את העיר….חבל!
    אכלנו אותה.

  10. זוכר

    רק נזכיר שבגלל יפה נוף הרכבת הקלה של חיפה הפכה לאוטובוס אקורדיון בעלות של מיליארד ש"ח! מי שזוכר את תקופת סלילת נתיבי המטרונית, בוודאי זוכר שאחרי שהכל נבנה הסתבר ששכחו להניח תשתית נדרשת ופירקו את כל המסלול והרכיבו אותו מחדש. ככה לא מתנהלת חברה שמכבדת את כספי הציבור שמממנים אותה.

  11. ברדוגו לוחם הקיפודים

    יש מנכלית חדשה? מינו ילדה בת 38 ללא ניסיון לתפקיד מנכלית רק כדי שיוכלו לשחק עם הכסף שלנו. הכל פוליטיקה בשקל אבל לטעמי ראש העיר החדשה היא כשלון מהדהד.
    חיפה העיר היפה בארץ וכולם רומסים את כבודה. הייקר יש לנו חזירים.

  12. חובה לסגור את חברת פעלולי האספלט

    שימו לב לנתונים השערורייתיים. 400 מליון שקל ל-10 ק"מ לחפור כבישים לדחוף מסלול קו אוטובוס מטרונית לנשר ויגור
    אותו מסלול שאפשר היה לסמן בנתיב ימין בדרך בר יהודה ואפילו לסלול נתיב ימין נוסף בעשירית מהעלות הזאת.
    הקמת בית ספר למאות תלמידים – 40 מליון שקל
    הקמת מתנ"ס וספרייה בנאות פרס – 20 מליון שקל
    עלות הקמת בריכה עירונית מפוארת – 80 מליון שקל
    עלות שיפוץ טיילת בת גלים – 50 מליון שקל
    תוכנית סיוע לעסקים קטנים בחיפה – 100 מליון שקל
    אתם מבינים מה אפשר לעשות ב-400 מליון שקל שנזרקו על שני מסלולי אספלט באמצע הכבישים לנשר?
    יפה נוף שודדת את חיפה פוגעת באיכות החיים של העיר על ידי הפיכת אספלט לראש סדר העדיפויות.

  13. ההוא משם

    ניקוי האורוות ביפה נוף זו פעולה מבורכת.
    כולם מכירים את הטריקים לנפח עבודות ותקציבים כאשר הם באים ממשרד ממשלתי.
    פה זה כבר הגיע להרבה יותר – "יד לוחצת יד" ו"שמור לי ואני אשמור לך".

  14. איש

    אין מה לבנות מטרונית לטירת כרמל כל עוד מטרונית נווה שאנן לא קיימת … חייבים לייצר רצף תחבורתי אחרת סתם שורפים כסף.
    כל הקוים האלה זה ביזבוז כסף וזמן , כלי הסעה צריך לצאת לפי דרישה ולא לפי שעות קבועות … סתם ביזבוז.

  15. חיפני

    מעט מדי ומאוחר מדי.
    את החיות האלו צריך להרוג כשהן קטנוח, אמר הבדואי שהניף פטיש 5 קילוגרם על קומקום שורק.
    היו צריכים לבטל את החברה לפני הקמת המטורפונית.

  16. גולש זועם וזועף.

    יונב יהב הוא ראש העירייה לשעבר כמו כל קודמיו, לא ראש העיר

  17. חברה כושלת נקודה

    בנתיים החברה הזו יצרה נזקים גם להמשך לבוא בגלל התכנון הגרוע כמו הגשרים לנמל המפרץ שיהרסו את האפשרות לטיילת ופעילות שיט בקישון בגלל שלא הרימו אותם על עמודים כדי לחסוך שני שקל. פשוט חברה כושלת בכל מה שהיא תכננה.
    אם האסון הזה נגמר זה מבורך לחיפה ואל תקשיבו לאינטרסנטים שיש להם חברים שעובדים שם.. ימצאו עבודה בחברה אחרת שתחליף בפרויקטים את יפה בלוף

  18. חברה שהעבירה כסף לחברים של ההוא מדניה

    יפה מאוד, אין בזה שום דבר רע. העובדים יוכלו להיקלט בחברות אחרות ובעירייה. חברה בזבזנית שבנתה פרויקטים מיותרים וכושלים (מטרונית ורכבלית) כדי שקבלנים שהם חברים של יהב ותשקורת הפייק ירוויחו כסף. שכחתם שכשהנת"צים של המטרונית היו מוכנית פתאום שכחו שצריך להעביר שם איזה צינור או כבל ואז פירקו הכל והרכיבו מחדש? שלא לדבר על זה שעדיין למטרונית עדיפות בכל הרמזורים, רק בכמה בודדים.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקציב יפה נוף התחלק בין פיתוח עירוני להשקעה בתחבורה 10% לפיתוח ומבנים 90% לתחבורה.
    זה יצר עיר מוזנחת ומחסור קבוע במבני ציבור ותחזוקה ירודה.
    אם תשוו תקציבי ערים גדולות זה הרבה יותר מאוזן. בנתניה פיתוח 40% תחבורה 60%.
    בראשון לציון הפוך 60% פיתוח, 40% תחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר