אולם הספורט ההרוס (צילום: סער אלמוג)
אולם הספורט ההרוס (צילום: סער אלמוג)

פיקוד העורף הרס את אולם הספורט של בסמ"ת בהדר

אולם הספורט ששימש בעבר את בית הספר בסמ"ת בהדר ואשר הפך למבנה מסוכן בעקבות שריפה שפרצה בו, קיבל אישור הריסה ממהנדס העיר, ופיקוד העורף ניצל את ההזדמנות כדי לקיים במקום תרגול בחילוץ נפגעים מהריסות

פורסם בתאריך: 21.9.20 11:55

במבצע משולב של פיקוד העורף, הטכניון ועיריית חיפה נהרס אולם הספורט במבנה אהרוני בשכונת הדר. מדובר באולם הספורט ההיסטורי של בית הספר בסמ"ת, שאירח בימיו הטובים את ליגת בתי הספר בכדורסל.

האולם נשרף בשנה שעברה ונחשב מאז למבנה מסוכן. לאחרונה, לאחר קבלת אישור הריסה ממהנדס העיר, חבר הטכניון לפיקוד העורף, שניצל את ההזדמנות כדי לקיים תרגול חיוני בחילוץ נפגעים מהריסות. בעקבות זאת הוטמנו באתר, לפני הריסתו, בובות תרגול, ובשבוע שעבר התקיים תרגיל החילוץ בהשתתפותם של 100 לוחמי יחידת החילוץ הארצית, יחידת הביטחון של הטכניון ומתנדבים של העירייה, שירותי הכבאות וההצלה, מד"א וזק"א. התרגיל דימה התקפת טילים על ישראל וקריסה של מבנים בחיפה, בקרית שמונה ובצפת.

 

 

המשנה לנשיא הטכניון ומנכ"ל הטכניון פרופ' בועז גולני: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף, שבמסגרתו שולבו הריסה של מבנה מסוכן ופעילות תרגול חיונית".

מפקד יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף, אל"מ (מיל') גולן ואך: "יחידת החילוץ של פיקוד העורף קיימה תרגיל שדימה תרחיש אמת של ירי טילים ושל הרס בשלוש ערים מרכזיות ברחבי הצפון – חיפה, קרית שמונה וצפת. התרגיל נועד לשפר את כשירותנו במתן מענה מיטבי לכל אירוע חירום שאליו נידרש, בארץ ובעולם. האתרים שבהם התאמנו הם אתרים המיועדים להריסה. הרצון הטוב של כל הגופים והרשויות שאחראים על האתרים אשר בהם התאמנו סייעו לנו להפוך את ההליך לטוב יותר לשם השגת מטרתנו – קיום של תרגיל חשוב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. המדייקת

    כותרת מאשימה את פיקוד העורף כאילו הוא שגרם להרס המיגרש.
    אין הלימה בין הכותרת לכתבה.
    ויש המאשימים את התקשורת במניפולציות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למהנדס העיר הזר הזה אין בעיה לשרוף ולהרוס את כל חיפה. מדוע ראש העיר לא מצאה מישהו ראוי יותר??

  3. בוגר בסמת המיתולוגי

    בושה לטכניון שסגר את בית הספר המפואר שהיה בבעלותו ועוד יותר בושה שהם שמחים להתפתר ממנו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבוגר בי"ס בסמ"ת זה עצוב. מעלה זיכרונות מימים רחוקים ויפים עת עשינו שיעורי ספורט על המורה האגדי פרקש. היה צריך לעשות הכל כדי לשקם את האולם.

  5. יורם

    זוכר את האולם מימי אליפויות בתי הספר והמאבקים בין בסמ"ת ל"ריאלי" באולם הזה צמחה האגדה חיים זלוטיקמן. חבל שלא יודעים לשמר אתרים והולכים על פתרון קל של הריסה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב שהרסו את בית ספר בוסמת
    כול עירית חיפה מנאיק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר