הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)
הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, י"ז בטבת תשפ"א, כניסת השבת: 16:14. שבת, י"ח בטבת, יציאת השבת: 17:26. פרשת "ויגש" - שבת חזק: הילדים הם מעל ולפני הכל

פורסם בתאריך: 1.1.21 14:41

הי, מה שלומכם בסגר הזה? האם אתם מרגישים כלואים עם הילדים בבית? מספרים על יהודי צדיק וחסיד שאיחר פעם לבית הכנסת בבוקר. כששאלו אותו איך ייתכן, הוא הסביר: "כשיצאתי מהבית נתקלתי באשה ובשבעה ילדים שהיו צריכים להגיע לגנים ולבתי הספר. ריחמתי עליהם ועזרתי בארגון ובהסעות שלהם. עכשיו סיימתי את המצווה, ומיד באתי לבית הכנסת". כולם התפעלו מאוד ושבחו אותו על כך, ואז הוא אמר: "ואם אספר לכם שהם היו האשה והילדים שלי, אז זה כבר לא מצווה".

בפרשת "ויחי" שמסיימת את ספר בראשית, יעקב מצווה ליוסף לקבור אותו במערת המכפלה ואומר: "ואני בבואי מפדן מתה עלי רחל בדרך. ואקברה שם בדרך אפרת, היא בית לחם". רש"י מסביר כי יעקב מבקש מיוסף שלא יהיה לו עליו בלב על כך שלא קבר את רחל אמו במערת המכפלה אלא כך באמצע הדרך, כי זה על פי הציווי בשביל מטרה גדולה. כאשר בני ישראל יירדו לגלות אחרי חורבן בית המקדש, הם יעברו בדרך על יד בית לחם, ואז רחל תצא מקברה ותבכה ותתפלל עליהם: "קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים, רחל מבכה על בניה", והקדוש ברוך משיב לה: "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה כי יש שכר לפעולתך. ושבו בנים לגבולם".

 

 

על איזו פעולה של רחל מדובר? מסביר הרבי מלובביץ' שמדובר על הוויתור שלה להיקבר ביחד עם יעקב במערת המכפלה כדי לעמוד ולצאת לעזרת בניה כשיצטרכו אותה בדרכם אל הגלות. זו הסיבה לכך שרחל נחשבת האמא העיקרית של עם ישראל – בגלל שהיא הניחה את טובת הילדים בראש סדר העדיפויות שלה.

אנחנו מקווים ומתפללים שזהו אכן הסגר האחרון ושבעזרת ה' המגיפה תסתיים בקרוב, אבל בואו נלמד מרחל אמנו וניקח את ההזדמנות הזאת כדי לבדוק ולהגדיר מחדש את סדר העדיפויות שלנו. נזכור שהילדים הם מעל ולפני הכל. בואו נמנף את הזמן הנוסף שיש לנו איתם בבית כדי להתקרב אליהם ולעולמם, להקשיב להם ולהדריך אותם, ונוודא שאף פעם לא נרגיש תקועים עם הילדים. בגאולה ממצרים נאמר שהילדים זכו לה ראשונים, וכך יהיה גם בביאת המשיח בגאולה במהרה בימינו אמן.

שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר