המתנדבים והחברים במגדל אור עם אופני הטנדם (צילום: אופיר בנטל)
המתנדבים והחברים במגדל אור עם אופני הטנדם (צילום: אופיר בנטל)

העירייה ביטלה את הדוח לשני המתנדבים במרכז לעיוורים

פקח של עיריית חיפה קנס שני מתנדבים של מגדל אור - מרכז לקידום תפקודי, תעסוקתי, חברתי ורגשי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון - ב-475 שקל כל אחד לאחר שרכבו עם שני חברים במרכז בחוף הים באופניים מיוחדים ולא שמו לב לשלט שאוסר על כניסת אופניים לטיילת. היום ביטלה העירייה את הדוח

פורסם בתאריך: 3.1.21 20:37

עיריית חיפה ביטלה את הקנס שהוטל על שני מתנדבים של מגדל אור – מרכז לקידום תפקודי, תעסוקתי, חברתי ורגשי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון – שרכבו ביום שישי עם שני חברים במרכז בחוף הים בשני זוגות אופני טנדם – אופניים מיוחדים שבהם יכולים לרכוב לקויי ראייה. הארבעה לא שמו לב לשלט שאוסר על כניסת אופניים לטיילת, ופקח של העירייה נתן לשני המתנדבים דוח עם קנס בסך של 475 שקל כל אחד.

למחרת פרסם אופיר בנטל, אחד מהמתנדבים, פוסט בפייסבוק שהפך ויראלי ועורר תגובות קשות: "מכתב לפקח, זה שתפס אותנו אתמול עם אופניים בטיילת בחיפה ונתן לכל אחד מאיתנו דוח על סך של 475 שקל. האופניים המשונים האלו שנסענו עליהם הם אופני טנדם – אופניים דו מושביים שהסענו עליהם עיוורים. כמו שהסברנו לך ולא רצית לשמוע, אנחנו מתנדבים בעמותת מגדל אור, שבמסגרתה אנחנו לוקחים עיוורים על אופני טנדם ומאפשרים להם ליהנות מחוויית הרכיבה על אופניים".

בנטל הוסיף כי "לא עזר לנו שהסברנו לך שנכנסנו לחוף במקום שממנו לא ניתן היה לראות את השלט שאוסר כניסה עם אופניים. לא עזר לנו שהסברנו שבסך הכל רצינו לתת לעיוורים שאיתנו ליהנות מחוויית הקרבה לים ולגלים. לא שינה לך שהטיילת היתה ריקה ושלא הפרענו לאיש. לא חשבת לרגע להסתפק באזהרה, להגיד לנו שזה אסור ושפשוט נצא. כן, פקח יקר, אתה וששת חבריך שישבו בחוסר מעש במשרד שלכם בטיילת, נפלנו לכם בידיים כפרי בשל. כל הכבוד לכם על זה שגיליתם אפס גמישות וחוסר רצון להקשיב. בזכותכם העיר בטוחה יותר. נקווה רק שאתה מקבל עמלה יפה על השירות הנאמן שלך ועל המלחמה הבלתי מתפשרת שלך בבריונות בחופים. מזל שלפחות לעיוורים שאיתנו הואלת לא לתת דוח. גם זה משהו. אנחנו אולי נפנה לעירייה ונבקש מהם לבטל את הדוח, אבל אופתע אם זה יועיל במשהו. הסיכוי הוא איפשהו בין אפס ללא קיים".

 

 

בעקבות התהודה שלה זכה הפוסט פרסם דובר העירייה אלירן טל בדף הפייסבוק שלו: "בשעות האחרונות רץ בפייסבוק סטטוס שפרסמו רוכבי אופניים שקיבלו דוח בטיילת בחיפה. לאחר בירור ראשוני מתחייבת עיריית חיפה לחקור באופן יסודי וללא משוא פנים את המקרה, וככל שאכן יימצא שהפקחים פעלו בחוסר סמכות ו/או סבירות, המקרה יטופל".

בתום הבירור בוטל הדוח, ובדף הפייסבוק של מגדל אור נכתב: "כשצריך אז גם אומרים תודה, והפעם להנהלת עיריית חיפה. בסוף השבוע האחרון רוכבים של קבוצת האופניים שלנו קיבלו דוח מפקח לאחר שרכבו בטיילת בחוף הים למרות שיש שלט שאוסר על כך. העירייה מיוזמתה בדקה את המקרה, ולאחר בירור קצר הודיעו לנו שהדוח מבוטל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם מותר לנסוע באופניים בטיילות שהעיריה תסיר את השלט.
    מה זה איפה ואיפה באכיפה?? לזה מבטלים כי פנו לתקשורת? שוויון נכים זה גם שוויון באכיפה. לא פריבילגיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר