שאגן חום (צילום: Bruno Miranda)
שאגן חום (צילום: Bruno Miranda)

הארגון שייסד הפרופסור החיפאי יקים שמורות טבע בברזיל ובקניה

ארגון TIME ירכוש 2,000 דונם של יער גשם אטלנטי בברזיל ו-800 דונם מיער דאקצ'ה בקניה במטרה להציל עשרות מינים בהכחדה. מייסד הארגון פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה ובמכללת אורנים: "גם השטחים הקטנים יחסית שאנחנו רוכשים תורמים משמעותית להגנה על מינים רבים"

פורסם בתאריך: 5.1.21 12:07

ארגון TIME, שאותו הקים פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה ובמכללת אורנים, ירכוש שני שטחים בקניה ובברזיל, שבהם מינים בסכנת הכחדה, ויהפוך אותם לשמורות טבע.

השנה הצליחו חברי הארגון לגייס מאות אלפי דולרים שיסייעו ברכישתם של 2,000 דונם של יער גשם אטלנטי בברזיל ושל 800 דונם מיער דאקצ'ה בקניה במטרה להציל עשרות מינים בהכחדה, ובהם אורג קלארק שהמקום האחרון עלי אדמות שבו הוא מקנן הוא יער דאקצ'ה, שעיר סוקוקה, ארכף זהוב זנב, שאגן חום צפוני וקפוצ'ין זהוב גחון.

 

אורג קלארק (צילום: Colin Jackson)

אורג קלארק (צילום: Colin Jackson)

 

"אם עד היום הורגלנו לחשוב שהפגיעה בטבע פוגעת בנו, בני האדם, רק דרך ההתחממות הגלובלית, התגלו פנים נוספות להרס הסביבה בדמותה של מגיפת הקורונה שגבתה מחיר כלכלי, בריאותי ואישי נוראיים", אומר פרופ' שיינס, "אין מחלוקת בין החוקרים על כך שהמגיפה נבעה מהפגיעה בטבע, ואם נמשיך באותה הדרך אנחנו צפויים לחוות מגיפות נוספות והרסניות אפילו יותר. צו השעה של המין האנושי הוא להגן על שטחי הטבע, גם כדי למנוע מגיפות וגם כדי לטפל בהתחממות הגלובלית, שכרגע אנחנו מרגשים את קצה ההשפעה שלהן, אך בקרוב יבוא הדבר לידי ביטוי באירועים חמורים וקשים".

 

קוטינגה (צילום: INSTITUTO UIRAÇU)

קוטינגה (צילום: INSTITUTO UIRAÇU)

 

 

בכל שנה מוצגים לחברי ארגון TIME, אשר מונה כ-5,700 חברים מכל העולם, שלושה שטחים שנבחרו על ידי הוועדה המדעית של הארגון, ובהם מגוון של מינים בסכנה, והחברים בוחרים שטח אחד שאותו ניתן לרכוש ולהפוך לשמורת טבע. השנה ירכוש הארגון לראשונה שני שטחים – 2,000 דונם מרכס Serra Bonita ביער הגשם האטלנטי בברזיל תמורת 140,000 דולר, ו-800 דונם ביער דאקצ'ה בקניה תמורת 40,600 דולר. כחלק ממדיניותו של הארגון, השטחים לא יישארו בבעלותו אלא יעברו לארגונים מקומיים כדי למנוע מצב של "קולוניאליזם ירוק". את שמורת הטבע החדשה שתקום בברזיל ינהל ארגון Instituto Uiraçu, ואת שמורת הטבע החדשה בקניה ינהל ארגון The East Africa Natural History Society.

פרופ' שיינס: "כפי שציינו כשיצאנו לדרך, 2.3 אחוזים משטח כדור הארץ מוגדרים כאזור חם שבו מגוון ביולוגי עשיר של מיני בעלי חיים וצמחים שנמצאים בסכנת הכחדה. לכן, גם השטחים הקטנים יחסית שאנחנו רוכשים תורמים תרומה משמעותית להגנה על מינים רבים. זוהי כבר השנה החמישית שבה אנחנו מוכיחים שהשיטה הזאת, שבתחילה נתפשה כנאיבית, עובדת ומצליחה לשנות מציאות עגומה. אני מזמין עוד אנשים להצטרף אלינו ולקחת חלק בשינוי המציאות שלנו על פני כדור הארץ".

 

ארכף זהוב גב (צילום: The East African Natural History Society)

ארכף זהוב גב (צילום: The East African Natural History Society)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שהפרופסור ידאג קודם ליערות חיפה

    במקום לתפוס תחת על אנדיאנים באמזונס (קלוד לוי שטראוס עשה את זה כבר מזמן) ראוי שהפרופסור המהולל ייתערב ברצח היערות שקורה ממש מתחת לאף שלו בעירו חיפה ובניצוח עיריית חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר