חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

העירייה דורשת מרט"ג היתר ללכידת חזירי בר

מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב הודיע בישיבת מועצת העיר כי העירייה פנתה לרשות הטבע והגנים בבקשה להמציא לה אישור להרדמתם של חזירי בר ולהעברתם למקום אחר. בעירייה מציינים כי מדובר בהרדמה ובהעברה של חזירים "מבויתים", שהואכלו על ידי תושבים, איבדו את הפחד מבני אדם והפכו למסוכנים

פורסם בתאריך: 6.1.21 08:05

עיריית חיפה פנתה אתמול (שלישי) לרשות הטבע והגנים (רט"ג) בדרישה להמציא לה אישור להרדמתם של חזירי בר ולהעברתם למקום אחר – כך עולה מדבריו של מנכ"ל העירייה אוהד שגב בישיבת מועצת העיר במסגרת דיון בהצעה לסדר של חבר המועצה איציק בלס שדנה ביציאה למכרז ללכידת חזירים והעברתם למכלאות. גורמים בעירייה מציינים כי מדובר בהרדמה ובהעברה של חזירים "מבויתים", כלומר כאלה שהואכלו על ידי תושבים עד שאיבדו את הפחד מבני אדם והפכו למסוכנים.

גורמים בעירייה טוענים כי זהו צעד מתבקש לאחר אירועי הימים האחרונים, שבהם תקף חזיר בר תלמידת כיתה ד' מחוץ לבית ספר זכרון יוסף, ותושב העיר בן 71 ננשך על ידי חזיר סמוך למרכז חורב ונזקק לטיפול רפואי.

עד כה הסתפקה העירייה בצעדים מונעים כמו קיבוע פחי אשפה, חלוקת קנסות למי שנתפס מאכיל חזירים, והקמת קרן להשתתפות במימון הצבת גדרות סביב בתים וחצרות, אך נדמה כי לאחרונה התרבו המקרים של מגע בין בני אדם לחזירים, ואובדן ההרתעה דרש התערבות עמוקה יותר של הנהלת העירייה לנוכח הדרישה הציבורית שמוצאת ביטוי בעיקר ברשתות החברתיות.

 

 

"במקרה של האדם שננשך על ידי חזיר אין לעירייה סמכות, בניגוד למקרה של כלב נושך שבו השירות הווטרינרי רשאי על פי חוק ללכוד את הכלב, לקחת אותו להסגר ולבדוק אם יש לו כלבת", אמר שגב בישיבת המועצה, "במקרים של חיית בר מוגנת הסיפור הוא שונה. החזיר הספציפי שנשך את התושב הוא חזיר מבוית שאנשים גידלו אותו ואפילו יש לו שם. הגשנו בקשה לרט"ג לקבל היתר ללכידה – לא לדילול אלא רק ללכידה – אך עד עכשיו לא קיבלנו את ההיתר. בימים אלו העירייה בונה מלכודות במסגרייה, וברגע שנקבל את ההיתר נפעל ללכידתו של החזיר הזה וחזירים דומים, נעביר אותם בחזרה לטבע, ומשם נראה איך ממשיכים".

ראש העיר עינת קליש רותם שוב התנערה מאחריות והטילה את האשמה על רט"ג: "מי שאחראית על חזירי הבר היא רט"ג ולא עיריית חיפה. נכון להיום, רט"ג אינה מתירה לנו ללכוד ולכלוא חזירי בר, ולכן מדובר בפעולה שאינה אפשרית לביצוע מבחינה חוקית. זו לא החלטה שנמצאת בידיים שלנו. גייסנו אנשים שיכולים לעזור לנו להתמודד עם העברה, סילוק או הרחקה של חזירים ממקומות בעייתיים".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה תמשיך לפעול במגוון ערוצים במטרה לצמצם משמעותית את מספר החזירים שנכנסים לחיפה. פעולותיה עד כה נושאות פרי, והן כוללות בין השאר גידור וקיבוע והחלפה של פחים (עד כה קובעו יותר מ-2,000 פחים), ולאחר מתן ההיתר מרט"ג – גם הרחקה של חזירים מהאזור. כמו כן תימשך האכיפה נגד מאכילי חזירים. בעירייה מצפים מרט"ג לפעול בכל דרך וללא עכבות כדי לסייע למאמצי העירייה להרחיק לאלתר את החזירים משכונות העיר".

מרט"ג נמסר בתגובה: "לנוכח בקשתה של ראש העיר לא להמית חזירי בר אלא להעתיק אותם בלבד הסכימה הרשות לשתף פעולה עם ניסיון העתקת חזירים, ובתנאי שיהיה קולר GPS על החזיר המועתק כדי לראות מה עולה בגורלו ושלא נגרם לו סבל בלתי סביר. הרשות מעולם לא אסרה המתה של חזירים מסוכנים לאדם. סוכם עם גורמי העירייה שניתן להרדים חזיר שמסוכן לאדם, ובמידת הצורך הנושא מאושר. כידוע לכל, ראש העיר היא זו שהפסיקה ציד חזירים בחיפה. הרשות הציעה לסייע בגיבוש תוכנית מקצועית לטיפול בבעיית החזירים בעיר בליווי פקח ייעודי, והעירייה הודיעה לפני שבוע שהיא אינה מעוניינת בסיוע זה".

עוד נמסר מרט"ג כי "אוזלת היד אל מול האכלת חזירים, האכלת חתולים לא מבוקרת, היעדר גידור מתאים, אי קיבוע פחים כנדרש ואי הסדרת הגינון העירוני גורמת לכניסת החזירים לעיר, ולא ניתן לפתור בעיות אלה על ידי דילול בלבד. יש בחיפה האכלה שגורמת לחזירים מסוימים להפוך להיות תלויים באדם לצורך מזון. חזירים אלה הם המסוכנים. אתמול התקבלה בקשה מהעירייה להעברת חזירים, ואנו נפעל להוציא היתר. בישיבה משותפת עם העירייה סוכם כי יתאפשר לווטרינר להרדים חזירים ולהעתיק אותם. ירי בשטח העיר אינו בסמכות הרשות, ונדרש לכך אישור משטרה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. רחל מיצנר

    לא אצביע בבחירות הבאות לעינת קליש. וזאת רק בשל חזירי הבר בחיפה.

  2. יעל

    חזירים רעבים מן הסתם עצבניים יותר ומסוכנים הרבה יותר. לכן מניעת אוכל מהם היא לא שיטה. צריך לדלל אותם מכיוון שאין בטבע מנגנון לדילול החיה הזו. אין להם אמצעי מניעה כמו לבני האדם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכידה והעברה ליערות הכרמל, כמו שדרשנו לפני שנתיים

  4. עיריית חרפה

    צריך להזכיר לקליש שמדובר בעיר חיפה ושעליה כראש הרשות מוטלות מלוא האחריות וגם מלוא הסמכות למצוא פתרון לבעיה. הגיע הזמן שתפסיק לספר סיפורים ולתרץ תירוצים. מקומם של חזירי הבר בטבע, לא בתוך העיר. במשך שנים נעשו פעולות דילול חזירים בחיפה ורט״ג שמרה על שתיקה שבהסכמה. הפסקת דילול חזירי הבר נעשתה ביוזמתה של קליש זמן קצר לאחר שנבחרה. אף אחד לא הורה לה להפסיק לדלל חזירים, בטח שלא רט״ג, זאת היתה יוזמה שלה, שבדיעבד הביאה להחמרה במצב עד כדי העדר שליטה. אבל קליש לעולם לא תודה בטעותה. מינוי אקולוגית, פיזור תמרורים צהובים, שימוש במשרוקיות, וקיבוע פחים הוכחו כולם כאמצעים עקרים. אבל קליש וצוק כדרכם הולכים עם הראש בקיר, אטומים לרחשי הלב ולמצוקות של התושבים. מאשימים במחדליהם את כל העולם מלבד את עצמם. הנהגת העיר הנוכחית היא ללא ספק המנוכרת והמנותקת שידעה חיפה מעולם.

  5. גל

    חחח… טיפשות רצינית. גם אם לא מאכילים אןתם הם תוקפניים ומסוכנים . שוקלים טונות. גם אנשים שנפגשו בהם בטבע הותקפו.

  6. דבי

    הרעבת החזירים היא לא פתרון. חזיר רעב יחפש אוכל גם בתיק של ילדה או יתקוף. אם כבר לוכדים את החזירים – יש לעקר ולסרס אותם. כמו כן כדאי ליצור פינות האכלה ומים בואדיות כדי להפחית את הצורך שלהם להסתובב ברחובות העיר. בפינות אלו ניתן יהיה לפזר גם חומרים למניעת הריון ולהפחית את התרבותם. כך, יש לקוות, גם לא יירו לנו ברחובות וגם ניתן יהיה לחיות עם הבעיה.

  7. מה הומני בהרדמה והעברה לסביבה אחרת

    חזירים שהואכלו ובסביבת אדם ימותו באיטיות מרעב בטבע ככה שעדיף לדלל אותם כאן, זה הומני יותר

  8. עיריית הרשע והמחדל מחפשת שעירים לעזאזל

    כל מי שעיניו בראשו מבין כי נוכח חוסר התפקוד ואוזלת היד של עיריית חיפה, הדבר היחיד שנותר לה לעשות זה לחפש שעירים לעזאזל ולתת אותם על מגש לאנשים הנבערים והרעים שגרים בחיפה. חזירי הבר לא בנו את מגדלי הכיעור שפולשים לתוך הודיות אלא הם קורבנות של בניה זו שמילאה את הכיסים של קבלנים שקיבלו אישורים מהעירייה להרוס לנו את העיר. חזירי הבר לא יושבים בלשכת ראש העיר אן באחת מלשכות סגני ראש העיר, או בלשכות היועצים, או עובדים בתור פקידים מיותרים בבנייני העירייה ומושכים לעצמם משכורות עתק בעוד העיר נחרבת, בכבישיה נפערים בורות, נבנים בה מגדלי בטון מכוערים ותושביה המבוססים מחפשים לעצמם דיור בערים אחרות. טיבם של ארגונים או משטרים שנכשלים בתפקודם ואוזלת ידם נגלית לעיני כל, לחפש חסרי ישע ולהדביק להם את כל מחדליהם. עיריית חיפה יורדת נמוך מאוד כשהיא מדבירה את מחדליה לחזירי בר, לתנים, לנמיות וחתולים. בכך עיריית חיפה מצטרפת לארגונים ומשטרים כושלים מהעבר שפעלו בדיוק באותה צורה ושבסופו של דבר התמוטטו כמו מגדל קלפים. יש לקוות שהחלק השפוי שנותר בין תושבי העיר יפעל כדי להפסיק את מעשי העירייה.

  9. דילול דחוף בשחיתות ובמפגעים

    דילול חזירי הבר
    דילול חזירי מנהלת 2030 ומשכורות בכירי העיריה וגנלאים מליונרים
    דילול המזהמים סגירת בזן
    לדלל על ידי ועדה קרואה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר