הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)
הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ב' בשבט תשפ"א, כניסת השבת: 16:26. שבת, ג' בשבט, יציאת השבת: 17:37. פרשת "וארא": המערכת החיסונית של הנשמה

פורסם בתאריך: 15.1.21 14:07

בין הקמת מפלגה אחת לאחרת, הנושא שמעסיק אותנו יותר מכל בימים אלה הוא החיסונים. מה זה בעצם חיסון? חיסון הוא מה שנקרא רפואה מונעת. ומסתבר שגם בחיי הרוח יש חיסון ורפואה מונעת.

בליל הסדר השנה נוכל בעזרת ה' להסב עם המשפחה המורחבת ואפילו עם סבא וסבתא, ונזכיר שוב את "דצך עדש באחב" – הסימנים שרבי יהודה נתן לעשר המכות, שרובן מופיעות בפרשת השבוע שלנו "וארא".

יציאת מצרים היא מוטיב מרכזי ביותר בהגות ובהווי היהודיים. מדוע? כי מצרים היא לא רק מיקום גיאוגרפי, מצרים היא מצב נפשי ותודעתי של מיצרים והגבלות. כל אחד מאיתנו נדרש לפרוץ את המיצרים שלו. ואיך יוצאים ממצרים? מתחילים עם מכת דם. הרעיון הרוחני שלה הוא שצריך להזרים לחיים שלנו דם, חיות, אנרגיה ושמחה, צריך להפוך את המים, את הקרירות, לדם חם של התלהבות ושמחה.

 

 

בוודאי תשאלו "ברור, הרי מי לא רוצה שמחה? אבל איך מגיעים אליה? האם אפשר ליצור אותה?". התשובה לשאלות היא חיובית. שמחה היא לא רק תגובה לנסיבות, שמחה אמיתית באה ביוזמה ובהחלטה. במילה "בשמחה" מופיעות אותן האותיות כמו במילה "מחשבה", שכן על ידי התבוננות בטוב שיש לנו בחיים, בשליחות ובערכים שלנו כיהודים, אנחנו יכולים להגיע לשמחה. השמחה היא המערכת החיסונית של הנשמה, היא הרפואה המונעת.

מה אנחנו צריכים בשביל מערכת חיסונית חזקה? תזונה טובה, אוויר טוב לנשימה, שינה איכותית ופעילות גופנית. כך בדיוק גם עם הנשמה – המערכת החיסונית שלה מתחזקת על ידי לימוד תורה, סביבה ואווירה טובות, מוסריות וערכיות, ותפילה בכוונה.

הרבנית רבקה, אחת מרבניות חב"ד, חלתה כשהיתה בת 18, והרופא הורה לה לאכול מיד בבוקר. היא לא רצתה לאכול לפני התפילה, ולכן השכימה להתפלל ורק אחר כך אכלה. אמר לה החותן שלה, הרבי הצמח צדק: "עדיף לאכול בשביל להתפלל מאשר להתפלל בשביל לאכול". כי את התורה ואת המצוות צריכים לקיים בחיות, בהתלהבות ובשמחה.

שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר