הכניסה לחניון של מרכז חורב (צילום: חגית הורנשטיין)
הכניסה לחניון של מרכז חורב (צילום: חגית הורנשטיין)

מדוע ביטל מרכז חורב את החניה בחינם לשעה הראשונה?

לקוחות של מרכז חורב הופתעו לגלות שמתחילת חודש ינואר גובה הנהלת המתחם כסף בחניון החל מהשעה הראשונה או חלק ממנה - דבר שלא קרה מאז פתיחתו של המרכז בתחילת שנות ה-80. מנכ"ל המרכז אבי שייט: "התחזוקה היא יקרה מאוד, והסכום שאותו אנחנו גובים הוא זניח. צריך לשמור על פרופורציות"

פורסם בתאריך: 26.1.21 12:56

בתחילת חודש ינואר הופתעו באי מרכז חורב לגלות שהנהלת המתחם החליטה, דווקא בעיצומו של משבר הקורונה, להתחיל לגבות כסף בחניון החל מהשעה הראשונה או חלק ממנה – דבר שלא קרה מאז פתיחתו של המרכז המסחרי בתחילת שנות ה-80. עד לסוף חודש דצמבר גבו כסף על חניה החל מהשעה השנייה, ומי שרכש באחת מחנויות הקניון מעל סכום מסוים קיבל פטור מתשלום עבור החניה באותו ביקור.

ייתכן שבזמנים רגילים ולא בתקופת סגר צעד זה של ההנהלה היה מעורר גל מחאה מצד הלקוחות הוותיקים של המקום. כעת רוב החנויות סגורות, אך יש לא מעט עסקים שעובדים גם בסגר, ובהם הסניפים של סופר פארם ושופרסל, חנויות טבע, אופטיקה וסלולר, מסעדות במשלוחים וכמובן המרפאות.

כמה תגובות נגד ההחלטה ניתן לראות בסרטון שעלה בדף הפייסבוק של מרכז חורב, ובעקבותיו נשאלו הלקוחות "למה אתם הכי מתגעגעים – לאווירה, למפגש או לשופינג?". הקופירייטר הגה תשובה לא ממש מפתיעה – "אנחנו פשוט התגעגענו אליכם!" – אך אנדרי קלינגר, לקוח של מרכז חורב, הגיב וכתב: "הכי התגעגענו לחנייה חינם. חנייה בתשלום מהדקה הראשונה, באמת?". גם איבון בוכנר הגיבה אך מעט יותר בחריפות: "אתם באמת התגעגעתם ללקוחות? אז למה עכשיו אין חניה חינם? מבחינתי נגמרו הביקורים במרכז חורב. יש גרנד קניון – יותר אופציות של חנויות וחניה חינם ללא הגבלה".

 

 

"יש כל מיני שיקולים שנכנסים לתוך ניהול של מרכז מסחרי", מסביר מנכ"ל מרכז חורב אבי שייט את הצעד שאותו נקטו הבעלים – חברת נצבא וקבוצת גזית גלוב, "הושקעו פה עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ. בסך הכל אנחנו גובים סכום סמלי מאוד של ארבעה שקלים עבור השעה הראשונה או חלק ממנה, כאשר רבע השעה הראשונה הוא ללא חיוב, כך שמי שמלווה מטופל למרפאות או בא לאסוף אותו לא ישלם. בכל החניונים במרכז העיר משלמים 20 שקל לשעה הראשונה, בחניון שנמצא מולנו משלמים 15 שקל לשעה הראשונה, ומי שחונה בחוץ בכחול-לבן משלם 5.70 שקלים לשעה, כלומר כולם משלמים סכומים הרבה יותר גבוהים. יש לנו אבטחה, שירותי ניקיון, מצלמות וארנונה גבוהה מאוד, כך שהתחזוקה היא יקרה מאוד, והסכום שאותו אנחנו גובים הוא זניח. גם השעה הרגילה, מעבר לשעה הראשונה, היא זולה – רק שמונה שקלים – אז צריך לשמור על פרופורציות".

בעבר אם רכשת מעל סכום מסוים קיבלת פטור מתשלום על חניה. ההסדר הזה עדיין קיים?

"אני לא יודע מה היה פעם, היום אני יודע שלשופרסל יש הסדר עם הלקוחות, וכך גם לעסקים אחרים. ללקוחות שמגיעים לחנויות מסוימות יש הסדרים, והחנויות יודעות לתת להם זיכויים".

בכך אתם בעצם מנטרלים את אלו שמחנים אצלכם בחינם, יוצאים לעשות סידורים ברחוב ולא משאירים את כספם אצלכם.

"זה גם חלק מהעניין. אין לנו אלפי מקומות חנייה אלא בסך הכל 300 מקומות, שחלקם שייכים לבעלי מנויים ולבכירים מקופות החולים, אז המספר שנשאר ללקוחות הוא מצומצם יחסית. אדם שעושה קניות וסידורים במקומות אחרים וחונה בקניון שלנו – אין לי שום דרך לבדוק את זה וגם אין לי כוונה כזו, אבל נוצר מצב שבו הוא משתמש בשירותים שלנו, לא משלם עליהם כלום, וללקוחות של הקניון אין מקום חניה. אז מי שבוחר להיכנס אלינו יתכבד לשלם ארבעה שקלים, ולא יקרה כלום. כולם קיבלו את זה בהבנה מלאה. יותר מכך – נכון להיום יש חניון חיצוני, מאחורי רחוב פיק"א 8-6, שגם הוא בבעלותנו, ונכון לעכשיו אנחנו לא גובים עליו תשלום בכלל. אנשים חונים בו יום שלם ולא משלמים שקל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    בשבוע שעבר הגעתי למרכז חורב בשמונה וחצי בערב עם בתי לצורך ביקור ב"מכבידנט". היינו שם אולי 40 דקות ואכן הופתעתי לגלות בצאתי מהחניון שאני נדרש לשלם 4 ש"ח על פחות משעת חניה.
    יש כאן בפירוש הונאה של הצרכנים. השומר היה צריך ליידע כל נהג שנכנס על השינוי בתעריפים.
    יש לציין שהחניון של מרכז חורב הוא הגרוע ביותר מכל הקניונים שאני מכיר, בחיפה ומחוצה לה. מספיק שרכב אחד יחכה לרכב אחר שבדיוק יוצא מחניה כדי שיווצר טור מכוניות מאחוריו כי יש רק מסלול כניסה אחד ומסלול יציאה אחד. המתנה כזו יכולה לחזור על עצמה כמה פעמים בזמן שמחפשים חניה, והזמן המצטבר שנשרף מעשיר את קופת החניון. בימי שישי העמוסים המצב בלתי נסבל במיוחד. בנוסף בגלל תכנון לקוי שורר בחניון בקיץ חום מחניק ובלתי נסבל.

    כנראה בהנהלת מרכז חורב חושבים שהם עדיין בסוף האייטיז, כשמרכז חורב היה אטרקציה גדולה ואחד הקניונים הראשונים בחיפה. אין מה להשוות לגרנד קניון, גם מבחינת החניון המרווח, המאוורר והחינמי וגם הרבה יותר נעים בחלל הקניון עצמו.

    מעכשיו אשתדל להגיע למרכז חורב רק כשאין ברירה – למשל לצורך ביקור ב"מכבידנט", ואעדיף להחנות ברחוב גם אם זה ידרוש ממני הליכה ממושכת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הקניון בהפסדים מהקורונה מגלגל אלינו ומנצל הזדמנות. כמו מנהרות הכרמל

  3. יהודה

    אף קניון לא גובה תשלום חנייה חוץ ממרכז חורב שפתאום החליט לחייב את הלקוחות בחנייה העלובה שלו . לא מספיק שזה החניון הגרוע ביותר מכל החניונים של הקניונים השונים אז מנכ"ל הקניון בחוסר חוכמה החליט לגבות כסף . בעצם זה לא משנה כי הקניון הזה שהיה הקניון הראשון בחיפה הוא הקניון החלש ביותר מבין הקניונים באיזור ואין שום סיבה ממילא לבקר בו ועכשיו הוא עוד הבריח את אחרוני הלקוחות שעוד ביקרו בו .

  4. מפונקים תלמדו: על חניון מוסדר - משלמים.

    מהלך מוצדק כמובן. על חניה בקניון משלמים, או מגיעים בתחבורה ציבורית. יש עשרות קוים שמגיעים לחורב, אין שום בעיה להשאיר את הרכב בבית ולהגיע באוטובוס או מונית. התשלום על חניה פחות מתשלום נסיעה באוטובוס. די כבר להתפנק.

  5. הפקרתם את גורלכם בידי "יזמים" תהנו עד הסוף

    מרכז חורב איננו רלוונטי לאוכלוסיה צעירה. מרבית אלה שנזקקים לו הם מבוגרים וכאלה שצריכים שרותים רפואיים. מ את אלה הכי קל לנצל. אדם שבא לטיפול רפואי מן הסתם יתקשה ללכת ברגל למרכז חורב. איש מבוגר שרוצה לקנות ביצים וגבינה בסופר החלומות ביום גשם גם לא יבוא ברגל. מה יותר קל מלנצל אנשים כאלה ולגבות מהם כסף על שימוש בחניון? רציתם יזמים, רציתם הפרטה, רציתם שירותים רפואיים בקניון? תאכלו את מה שבישלתם.

  6. האם עירית חיפה שמכרה ליזמים חלק מהחניה בפרוטות

    תבקש עכשיו לעדכן את שווי המכירה? גם קוביית הזכוכית שבכניסה נבנתה על המדרכה הציבורית…

  7. שרי

    כאשה אני מחפשת חניון שנותן תחושת ביטחון. אני חונה כבר כמה שנים בחניון ממול חורב 12. מאוד נח ומאוד מרווח. מוזמנים לנסות

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים בכיינים. למה בעיר אתם לא משלמים? על אייפון ישקיעו אלפי שקלים אבל 4 שקלים על חנייה.. קניון בהפסדים רוצה לצמצם הפסדים הגיוני שיתחיל לגבות כי אין תנועה של אנשים. אין גבול לבכיינות..

  9. יוחנן

    לא ללכת למרכז חורב עד ביטול תשלום חנייה אנחנו ציבור הקונים ואם לא תגיעו יסגרו בזה אחר זה חניות וישאר חניון ריק בנתיים יש גראנד קניון

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין בעיה תגבו חנייה רק שיוציאו את מכבי והדואר משם, גם ככה אין סיבה לבוא לשם.

  11. ענת

    במשך שנים עד השיפוץ היתה חניה חינם לשעתיים ראשונות, ובשעה השלישית היה מותנה בקניה, מאז השיפוץ רק שעה חינם, ועכשיו גם את זה ביטלו. במרחק קילומטר יש את הגרנד קניון עם המון חניות נוחות בחינם וללא הגבלת זמן, הם גורמים הפסדים לחנויות במתחם, חבל.

  12. אבי

    בקניה האחרונה רכשתי ב 1500 שקלים ועוד 4 שקלים בעבור 20 דקות.
    אילו הם השקלים האחרונים שמרכז חורב רואה ממני.
    שלום ולא להתראות

  13. שרה

    חניון רעוע וצפוף בכלל לא ראוי לשלם עליו..לא ברור כיצד בכלל עדין פועל. חניות נכים תמיד חסומות באופן לא חוקי והשומרים מסרבים לפנותן מהמחסומים ומדברים בגסות. אין כל סיבה לשלם על מה שהם קוראים לו חניון.

  14. אזרחית חיפה

    מה הבעיה תצביעו ברגליים ואל תבואו למרכז חורב סעו עד הגרנד קניון יש יותר חנויות וחניה חינם.
    כולם צריכים להתנהג כך ומראה אותם.
    גם מרכז רפואי יש שם.

  15. אסף

    לא ברורה לי ההתבכיינות והקטנוניות. מדובר בסכום סמלי ביותר. אנשים עורכים בקניון קניות במאות ואף אלפי שקלים, אך 4 שקלים בעבור החניה זה מה שמטריד אותם ?
    הקניון עבר שיפוץ כללי במהלך השנים האחרונות ונראה הרבה יותר יפה ומודרני משאר הקניונים. את זה איש מהמגיבים פה לא ציין. בת"א כל הקניונים גובים כסף בעבור החניה. זה דבר מאוד מקובל והגיוני.

  16. אחת שאכפת לה

    גקניוח חורב עושה הכל כולל ה כ ל כדי לצמצם הגעת לקוחות ,ולהצביע על הפסדים!
    ביקרתי בקניון חורב, הזדרזתי להגיע למכונית בתום 45 דקות חינמיות רק כדי לראות שחויבתי בתשלום. עבור מה???? ולמה זה לא כתוב שם בשום מקום??
    גם ככה הקניון הזה כשמו כן הוא "חורב" =שומם, אז עוד להבריח לקוחות עם תשלום עבור חניה?!
    נכון 4 שח זה לא המון, אבל ההרגשה והתחושה, והריצה למכונת תשלום לשלם, פוגמות בחווית הקניה.
    אני מוותרת- לא אגיע לשם יותר!
    (על אף החנויות הנחמדות שיש שם)
    יש מתחרים טובים יותר במרחק 5 דקות נסיעה
    חבל!

  17. תושבת מודאגת

    לאסף- שים לב, זה עניין עקרוני:
    היום הם גובים 4 שח, מחר הם כבר יגבו 10 שח.

    חוצמזה- אתה בא לקניון לרכוש דברים/ שירותים, להוציא מכספך ולהעשיר את כיסם.
    חניה היא תנאי נוחות בסיסי להקלת הגעת קונים והוצאת כספים מכיסם.
    תחשוב על זה. זה מאוד מקובל והגיוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר