שדרות דגניה או רחוב סוגרים את מפעלי הסרטן? (צילום: חגית הורנשטיין)
שדרות דגניה או רחוב סוגרים את מפעלי הסרטן? (צילום: חגית הורנשטיין)

שדרות דגניה הפכו לרחוב סוגרים את מפעלי הסרטן

תושבי קרית חיים הופתעו לגלות ששדרות דגניה נקראות רחוב סוגרים את מפעלי הסרטן, ושגם מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל זכה לרחוב על שמו. ארגוני הסביבה סירבו לקחת אחריות על המעשה מחשש שיואשמו בהשחתת רכוש ציבורי, עד שפעילה מרכזית הסכימה להודות, לאחר התייעצות משפטית, במעורבותה

פורסם בתאריך: 9.2.21 14:02

ביום ראשון התעוררו תושבי קרית חיים וגילו שהשדרה המרכזית בקריה – דגניה – נקראת רחוב סוגרים את מפעלי הסרטן. גם מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל זכה לרחוב על שמו עם עקיצה כמי ש"סגר את בז"ן וקידם את מפרץ החדשנות".

ארגוני סביבה רבים פועלים באזור חיפה והקריות, חלקם אקטיביסטים יותר וחלקם פחות, אך אף לא אחד מהם הסכים לקחת אחריות על המעשה מהפחד פן יואשם בהשחתת רכוש ציבורי, עד שאחת מהפעילות המרכזיות שמנהלת את מטה המאבק של אחד מהארגונים הגדולים הסכימה להודות, לאחר שהתייעצה עם השירות המשפטי של הארגון, במעורבותה.

"הייתי שם ותליתי את השלטים עם קבוצה של עוד כ-15 פעילים בשעה 3:30 לפנות בוקר", היא מספרת, "בהתחלה זה היה מלחיץ, אבל הסיבה שבגללה אנחנו עושים את זה נתנה לנו את הדרייב להמשיך. הנושא הקריטי הוא ועדת המנכ"לים, ואנחנו מרגישים שלא לוקחים את הנושא הזה ברצינות ומבזבזים את הזמן בקיום של עוד ועוד פגישות. עשינו את הפעולה הזו כדי לנסות לעורר את תושבי חיפה ואת חברי ועדת המנכ"לים. רצינו שהם יבינו בצורה ברורה שאנחנו מדברים על החיים שלנו, וכדאי שמישהו שם למעלה יתעורר".

 

 

אולי עדיף היה לכסות שילוט של רחובות מרכזיים בחיפה כדי לעורר יותר עניין?

"כיסינו יותר מ-100 שלטים בחיפה ובקריות, אבל מהר מאוד הורידו את השלטים בחיפה, ורק בשלטים בשדרות דגניה בקרית חיים לא נגעו. זה רק מדגיש את ההזנחה הגואה באזור הזה. מחליפים שלטים ואף אחד לא שם לב, אבל בהדר, סמוך לבניין עיריית חיפה, השלטים נעלמו תוך כמה שעות".

כמה ארגונים היו שותפים לתליית השלטים?

"הרוב היה מארגון אחד והיו עוד כמה פעילים מארגון אחר. אלו ארגוני סביבה משמעותיים בעיר, ומי שמבין – מבין. אני לא נחשפת בגלל שזה גובל בוונדליזם, ואני לא רוצה שיפתחו נגד אף אחד בהליך משפטי על השחתה".

ושאלת השאלות – האם זו השחתה של רכוש ציבורי או מחאה לגיטימית?

"מכיוון שניתן להוריד את המדבקה בקלות, זו מחאה לגיטימית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אל תהיו חמורים בשירותם של סרסורי נדל"ן

    פניקת הסרטן מוכרת היטב לתושבי רמת אלמוגי בחיפה. יהב והחברה שלו הפחידו את תושבי רמת אלמוגי שהם יהיו חולי סרטן בגלל קרינה מאתר פלנורד. התושבים מוכי בפניקה הפגינו נגד האתר והשתתפו בהפעלת הלחץ של עיריית חיפה לפינוי אתר פלנורד מהאנטנות. בהמשך מספר קבלנים ערבים השתלטו על "מקרקעי ישראל", עקרו את עצי האורן היפים, הרגו בעלי חיים ובונים כעת פרוייקט שמתחרה בפרוייקט חביבה סלמס שהרס את רחוב חביבה רייך. רמת אלמוגי משכונה שלווה ונעימה הפכה בעזרת יהב וסרסורי הנדל"ן לשכונה רועשת וצפופה. אם אתם רוצים להיות חמורים תשתפו פעולה עם אלה שיהרסו לכם את החיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר