אריק איינשטיין (צילום: מנחם סקס)
אריק איינשטיין (צילום: מנחם סקס)

גבעת זמר תיקרא על שם הזמר אריק איינשטיין

מועצת העיר תאשר את קריאתה של שכונת גבעת זמר על שמו של הזמר אריק איינשטיין. הכיכרות בשכונה ייקראו על שמן של הלהקות הדודאים, משינה, הגבעטרון, חלב ודבש וכוורת, והרחובות ייקראו על שמם של יפה ירקוני, שושנה דמארי, אהוד מנור, נעמי שמר, יוסי בנאי, יהודה עמיחי, עופרה חזה, יהורם גאון וירדנה ארזי

פורסם בתאריך: 15.2.21 07:56

חברי מועצת העיר צפויים לאשר מחר (שלישי) את החלטתה של ועדת השמות, שילוט היסטורי ויקירי העיר ולפיה תיקרא גבעת זמר על שמו של הזמר המנוח אריק איינשטיין – רמת איינשטיין. בפרוטוקול הוועדה, שהתכנסה ב-12 בינואר, נכתב כי איינשטיין היה זמר, יוצר, פזמונאי, שחקן, קומיקאי ותסריטאי, והוא אחד מהזמרים הנחשבים בכל הזמנים.

בתוך כך קבעה הוועדה, שבראשה עומדת מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, את שמותיהם של הכיכרות, הרחובות, המדרגות והשבילים בגבעת זמר. חמש הכיכרות בשכונה ייקראו על שמן של להקות – הדודאים, משינה, הגבעטרון, חלב ודבש וכוורת.

הדודאים הוגדרו בפרוטוקול כ"צמד זמרים – בני אמדורסקי ז"ל וישראל גוריון – אשר בשנים 1993-1957 היה אחד מהצמדים המובילים בזמר העברי". משינה הוגדרה כ"להקת רוק שנחשבת בעיני רבים לאחת מהלהקות הבולטות שפעלו בישראל, ויש שהגדירו אותה אף כלהקה המצליחה ביותר בתולדות הרוק הישראלי". הגבעטרון היא "להקת זמר שמתמקדת בשירי ארץ ישראל ואשר החלה לפעול בראשית ימיה של המדינה והיא פעילה עד היום. הלהקה זכתה בפרס ישראל על מפעל חיים לשנת תשס"ז". על חלב ודבש נכתב כי היא ביצעה את "הללויה – השיר הזוכה באירוויזיון 1979 לאחר שזכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ט. השיר בוצע על ידי להקת חלב ודבש והסולנית גלי עטרי".

 

 

רחובות השכונה ייקראו על שמם של זמרים ויוצרים, ובהן כלות פרס ישראל הזמרות יפה ירקוני ושושנה דמארי, חתן פרס ישראל המשורר אהוד מנור, כלת פרס ישראל המלחינה נעמי שמר, חתן פרס ישראל היוצר יוסי בנאי, המשורר יהודה עמיחי, הזמרת עופרה חזה, וגם שניים שיזכו לרחוב על שמם בעודם בחיים – יהורם גאון וירדנה ארזי.

הזמרים יגאל בשן, אהובה עוזרי וג'ו עמר יזכו למדרגות על שמם, ושלושה שבילים ייקראו על שמם של עוזי חיטמן, מאיר אריאל וליאור ייני. הפארק המרכזי בכניסה לשכונה ייקרא על שמו של אפי נצר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. משינה או פרופסור אל מנספלד, זוכה פרס ישראל שאינו מונצח ותרומתו לחיפה אדירה?

    הפופוליזם והרדידות מדהימים.
    מדובר ברובם בזמרים נטולי הקשר לחיפה. חלקם מעולם לא הופיעו בחיפה, לא שרו על חיפה, לא נולדו או חיו בעיר.
    לעומת זאת, יש מדענים ומורים חתני פרס ישראל וזוכי פרסים בינלאומיים שהיו תושבי חיפה, עבדו בה, לימדו בה, הקימו פה פקולטות, זכו בחיפה בפרסים יוקרתיים, חברי אקדמיות בינלאומיות במדעים. כל חטאם שלא הופיעו על מסכים ובמות, אך תרומתם למשק לכלכלה ולחברה בחיפה ובישראל לא פחותה ולרוב גדולה מזו של להקת משינה.
    גבעת זמר מצביעה על תרבות עקומה של קבלת החלטות.
    אוחי ראש העיר אדריכלית תסביר למה למשל לא מנציחים את זוכה פרס ישראל אל מנספלד שעבד לימד ותכנן בחיפה? את פרופסור גוטמאנס עם 200 פרסומים בינלאומיים שנהרג בפיצוץ בטכניון? למה משינה כן והם לא?

  2. חובב זמר ים תיכוני

    מעניין שהמזרחיים קיבלו משום מה את המדרגות. אל תעשו טובות.

  3. דיירת ברח׳ משינה 5

    תת רמה. מביך. כמו לגור בעיירת פיתוח דמיונית בסדרת קומדיה או אולי בעצם טרגדיה…

  4. יותר מתאים גבעת פול פוט

    מה שפול פוט עשה לקמבודים עיריית חיפה עשתה לעצים.

  5. האם צריך לשלם לחברי מועצת העיר חיפה משכורת גבוהה על זה שהם מאזינים ב"אוטו" שלהם לשירים של דקל וקנין ?

    אז על זה הם מקבלים משכורת !! על להחליט בשם של איזה זמר או להקה יקראו לאיזה רחוב !!?? "מדרגות שימי תבורי", כיכר "זהבה בן" "רחוב להקת מנגו", "שדרות איל גולן" "סמטת דקל וקנין"- כנראה שחברי מועצת העיר חושבים שאם הם פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר, אז הם מבטיחים לעצמם את הכיסא במועצת העיר. אז זהו שהם טועים.

  6. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    מה עם רחוב על שמה של פנינה רוזנבלום? השיר "תמיד אישה" אמנם לא זכה במקום הראשון בקדם אירוויזיון 1983 אבל השפעתו על הזמר העברי ניכרת עד היום.

  7. הטמטום, אין לו סוף

    איזו עליבות. ועדת השמות הפרובינציאלית פספסה בגדול.
    היה עליה לפנות אל המכנה המשותף הכי נמוך, ולקבוע שמות מנצחים כמו "כיכר השווארמה", רחוב הפלאפל, מדרגות העמבה.
    ואם כגר שמות של אמנים ולהקות – למה נפקד מקומה של להקת הרוק החיפאית "קילר הלוהטת"?
    ולמה שכחו את משה דץ? ואת הקוסם אלאדיני?
    אם כבר, אז כבר!!

  8. סי היימן

    אם להקת הרוק משינה קיבלה רחוב על שמה אולי גם הרוקיסטית סי היימן צריכה… לא עובדת בשביל אף אחד… לא לא… לא ברחוב, לא בשדרה, לא בכיכר, לא בסמטה… כל כך מוזנח ומלוכלך כאן בחיפה מאז שקליש נבחרה… גם אם קליש היתה מאוד רוצה שנשכח, אנחנו התושבים זוכרים לה את אותה אמירה יהירה ואומללה שהיא מיהרה למחוק מדף הפייסבוק שלה… לא עובדת בשביל אף אחד… לא לא… בפעם הבאה נבחר אדם ומנהיג ראוי שכן יעבוד בשבילנו.

  9. עיריית חיפה שכחה את להקת פינג פונג

    להקת פינג פונג שינתה את פני הזמר העברי עם שירה "שמח" ועומדת בקדמת הזמר העברי בדיוק כמו שעיריית חיפה בהנהלת קליש שינתה את פני השלטון המקומי בישראל ומהווה דוגמה ומופת לא רק לרשויות המקומיות בישראל אלא בכל העולם.

  10. חזיזה

    בושה וחרפה.למה אין רחוב החזירים? הם יכולים לפחות להביא 4 מנדטים למועצת העיר.

  11. חיפאי

    מצחיק וטפשי. ומהנעם רחוב איינשטיין ומרכז מסחרי איינשטיין שברמה כלשהי אחרת? מי בכלל יודע את השם

  12. ואוו איזה החלטה כושלת

    מאיה קאזביאנקה (מרגוט עזרן) שמה את כל אלו שהונצחו בכיסה הקטן עם מאות שירים שהקליטה והצלחה בכל מדינות ערב וצרפת.
    מדהים שזמרת עם הצלחה בינלאומית שכל חייה חיה בחיפה, לא הונצחה.
    ועדת השמות העירונית צריכה להתבייש על פארסה מוחלטת ורדידות מוחלטת כשזמרים ומלחינים מפורסמים חיפאיים נמחקו לטובת כאלו שכלל לא גרו או פעלו בעיר.
    מביך עבורם.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבא חושי הביא אמנים לחיפה כדי שיפעלו ויעשו תרבות מהעיר
    היום אנחנו מנציחים כאלו שלא יצאו מתל אביב בגבעת זמר.. מביך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר