קטע הכביש ששקע (צילום: שוש רינגל)
קטע הכביש ששקע (צילום: שוש רינגל)

רמת אלון: קטע מהכביש ברחוב אורלנד שקע

הכביש ברחוב אורלנד בשכונת רמת אלון שקע כתוצאה מזרמי מים שגרפו את החומר התומך באספלט. לאחר שפניותיהם לעיריית חיפה לא נענו שכרו התושבים את שירותיה של חברת גיאוטק שקבעה כי אם המפגע לא יטופל הוא יחריף ויהווה סכנה לנהגים ולהולכי הרגל. העירייה: "השקע יתוקן בשבועיים הקרובים"

פורסם בתאריך: 23.2.21 14:36

ברחוב אורלנד בחלקה העליון של שכונת רמת אלון, סמוך לאשכול גנים, שקע קטע כביש, והדבר מהווה סיכון לנהגים ולהולכי הרגל. ברבות השנים יצרו זרמי המים שיורדים מראש ההר אגן בסלע, ודרכו הם זורמים אל הרחוב. כאשר הגשמים מתחזקים הופך הזרם למפל, והמפגש עם האספלט סוחף את שכבת האדמה שמתחת לכביש, וכך נוצר השקע.

בתחילת חודש ינואר פנו שוש רינגל ותומר שלו, שניהם פעילים בשכונה בנושאי ניקיון, גיזום, חזירי בר ומפגעים אחרים, למחלקת דרכים בעיריית חיפה כדי לבדוק ולתקן את המפגע. "במקביל פנינו גם למוקד 106 של העירייה ולאגף לפניות הציבור, אבל דבר לא נעשה", מספרת רינגל, "בשבועות האחרונים פניתי עוד כמה פעמים לפניות הציבור, למוקד העירוני ואפילו למפקחת האזורית במחלקת דרכים שהבטיחה לטפל במפגע, אך אנחנו עדיין ממתינים למפקח הנכון".

בצר להם פנו השניים באופן פרטי לחברת גיאוטק, וב-29 בינואר שלח להם היועץ הגיאוטכני ד"ר מארק טלסניק חוות דעת שבה נכתב: "לבקשתך סיירנו בשטח מעל המרכז המסחרי ברחוב אורלנד ברמת אלון. בבדיקה שערכנו התגלה שאכן קיים באזור מפגע בטיחותי שנוצר עקב מחתור של מי גשמים אל מתחת למבנה הכביש".

 

 

ד"ר טלסניק אף הסביר כיצד נוצר המפגע: "מי נגר עילי שזורמים בעת גשמים חזקים מייצרים ערוצי זרימה על גבי הסלע הקירטוני אשר נחפרים מתחת לפני השטח. במפגש בין ערוץ הזרימה עם הכביש נוצרת גריפת חומר התומך בשכבות האספלט. כיום יש סימני סדיקה, שקיעה וחתירה על גבי מבנה הכביש".

ד"ר טלסניק ציין כי "יש סיכון מהותי לשקיעת אזור זה של האספלט בכביש. אם המפגע לא יטופל הוא יחריף באופן משמעותי עם גשמי החורף ויהווה סיכון מוחשי לכלי רכב ולהולכים המשתמשים בדרך".

אתמול (ראשון) נעשתה פנייה נוספת לאגף לתלונות הציבור בעירייה שאליה צורפו חוות הדעת של גיאוטק, תמונות וסרטון, אך מענה עדיין לא התקבל.

"חייבים לטפל במפגע הבטיחותי הזה לפני שיקרה פה אסון", אומרת רינגל, "יש סיכון גדול בהזנחה של המפגע, במיוחד לאחר חוות הדעת של הגיאוטק שקבע שהמפגע יחריף אם לא יטופל ויהווה סכנה מוחשית. אני בטוחה שגם ההזנחה של כביש הטכני החלה ממפגע קטן שגדל וגדל, אז למה לא לעצור את ההתדרדרות לפני כן?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בבדיקה שנערכה במקום נמצא כי מדובר בשקע שנוצר בשול הדרך, וזה יתוקן במהלך השבועיים הקרובים".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משה

    באמת זה אינו רציני אפשר לחפור תעלה בצד הכביש לזרימת המים אגב מאוד יפה מפל המים.

  2. מצב הכבישים בחיפה קטסטרופה

    המון בורות וכבישים משובשים.הולך ומחמיר משנה לשנה. יש כבישים מרכזיים בהם נוסעים אלפי רכבים מדי יום – והם לא מטופלים.בלי להיכנס לפוליטיקה המקומית, נראה כי בתקופת ראש העיר הקודם הנושא טופל באופן הרבה יותר רציני ויסודי.

  3. תושב רמת אלון

    התפקיד הבסיסי של העירייה זה לספק שירותים לתושבים. בשביל מה יש מנכל ומנהלי מינהלים ואגפים אם פניות של הציבור לא מטופלות ואפילו לא נענות? אנחנו מממנים את המשכורות שלהם ולהם לא אכפת היות ואין עליהם שום פיקוח ובקרה.

  4. רוני

    כל יום שוקע כביש או מתמוטט קיר….כשהחורף שוב מפתיע. מי בעלי התפקיד שאחראים לבקרה מונעת,לפיקוח לתכנון עבודות? נראה שהנהלת העירייה מעדיפה להתעסק בפוליטיקה והקצאת נכסים במקום בשירות בסיסי לאזרח.

  5. למה צריך לפרסם בתקשורת על מנת לקבל מענה מהעירייה?

    פשוט ביזיון. כדי לגרום לעירייה לטפל במפגע ציבורי אז צריך לשלם לחוות דעת מחברה פרטית? וכדי לקבל מענה אז צריך לפנות באמצעות מקומון? זו רמת השירות שהנהלת העירייה מספקת לתושבים? נראה לי שהגוף הזה ממש לא מתפקד.

  6. שלומית

    אם לא עונים ולא מטפלים בתלונות של הציבור-כל סרטוני התדמית (שנראים כמו תעמולה של פרוודה משנות ה80) לא יעזרו.

  7. אביעד מנווה שאנן

    הבעייה העיקרית היא שאין תרבות אמיתית של שירות ורצון לפתור בעיות. נתקלים בזה בהמון מגעים מול העירייה ולא נראה שלמישהו בהנהלה למעלה זה באמת איכפת.

  8. מהנס העיר חירש אילם ועיוור

    מהנדס העיר ארעאל וטרמן כמו שלושת הקופים:
    לא ידעתי
    לא ראיתי
    לא שמעתי
    אני לא מפקח, אני לא בודק התאמה לתוכניות, אני לא צריך למנוע סכנות מבנייה רשלנית, אני לא בודק כבישים וגשרים..
    אני לא, אני לא, אני לא.
    ככה כל ראשי האגפים מתנערים מאחריות למצב הבניעה הכושלת המחדלים וכבישים הרוסים.
    אז על מה משלמים לכולכן משכורות ענקיות?

  9. הוא מהנדס העיר מאז 2004 אין אחראים אחרים

    אריאל וטרמן חקירת משטרה והתפטרות מיידית

  10. משה

    אני מתחיל להרגיש כמו תושב ישוב עני, ישן ומבודד שחי בתנאים גרועים!! ולא כתושב באחת מן ההרים הגדולות בישראל.
    עד לאיפה רוצה "ראש העיר" לדרדר אותנו…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר