הופעה על גג (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)
הופעה על גג (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)

בקרוב בחיפה: פסטיבל "החיים עצמם"

קהילת הרשת רוג'ום חיפה ארגנה את "החיים עצמם" - פסטיבל של אירועי תרבות ותוכן, מפגשים קהילתיים ויצירה שיתקיים ברחבי העיר ב-13-7 במרץ. מרכז הקהילה רביד שמואלביץ': במקום להסתגר בבית או לעשות דברים במחתרת, אנחנו אנחנו נעשה את זה בדלת הראשית, לפי הנהלים, ונקיים פסטיבל פתוח"

פורסם בתאריך: 23.2.21 12:49

"החיים עצמם" – פסטיבל של אירועי תרבות ותוכן, מפגשים קהילתיים ויצירה – יתקיים לאורך שבוע שלם ברחבי העיר ב-13-7 במרץ. את הפסטיבל יזמה וארגנה קהילת רוג'ום חיפה – התארגנות חופשית של צעירים למען הגברת הקהילתיות, המפגש האנושי, היצירה, הקיום הכלכלי והביטוי האישי. רוג'ום היא קהילת רשת פתוחה המאפשרת שיח שוויוני ומרחב בטוח, מעודדת יוזמות חברתיות לשינוי, פלטפורמה ללמידה, לחיבורים ולעשייה בדגש על יצירת מענה לצרכים ייחודיים של צעירים בעיר, קשר לחברה הישראלית ודאגה לעתידה.

רביד שמואלביץ', 30, חבר בתנועת דרור ישראל והמרכז של רוג'ום חיפה, קורא לכל תושבי העיר להצטרף לחגיגה: "צעירים בכל הארץ ובעולם סוגרים שנה של מגיפה. זה לא מה שרצינו אבל זה מה יש. במשך יותר מדי זמן התרגלנו להסתגר בבית או לחפש מה לעשות מתחת לרדאר, וברור שהשגרה כבר לא תהיה אותו הדבר. אפשר להסתכל על המציאות ולהגיד שאין ברירה, אבל אפשר גם להסתכל על ההזדמנויות – להרים את החיים עצמם. הפסטיבל התבשל במהלך הסגר השלישי, והחלטנו שנעשה את מה שאפשר כי זה המוטו. במקום להסתגר בבית או לעשות דברים במחתרת, אנחנו אנחנו נעשה את זה בצורה הכי פתוחה, בדלת הראשית, לפי הנהלים, ונקיים פסטיבל פתוח".

והפסטיבל פתוח לכולם?

"כל מי שמעוניין יכול להצטרף ולקחת חלק פעיל. המשתתפים הם גם היוצרים, והאופן שבו הפסטיבל יתקיים יהיה לפי מה שאנחנו נביא כי הוא מבוסס על מציאות החיים שלנו. אנחנו ברוג'ום מסמנים לעצמנו דרכים מתוך הבנה שהעולם השתנה ושאנחנו צריכים להמציא דרכים חדשות ללכת בהן וצורות חיים חדשות לחיות בהן, וקהילה היא אחלה דרך ואחלה פלטפורמה. כל הזמן זורמים אלינו אנשים ורעיונות, וזה יהיה פסטיבל מקסים".

אלו תכנים יהיו בו?

"אתם רוצים להעביר סדנאות כמו יוגה, לגבש קבוצת ריצה, להיפגש לערב של משחקי קופסה ובירה, לארגן ארוחת שישי או לקיים משחק כדורגל בשכונה? יאללה, בואו נעוף. אתם מנגנים ומחפשים במה, קהל ושותפים לג'אם? זה אפשרי. יש לכם נושא להעביר עליו הרצאה או סיפור מסע מרתק? מצוין. אפשר גם להיפגש למעגל תוכן או פשוט לדבר על החיים שלנו ועל מה שקורה לנו. אנחנו לפני מערכת בחירות נוספת, ובטח שנושאים כאלה גם יצופו. ולגבי המיקום, אם יש לכם גג, מרפסת מדליקה או סלון מפנק, הציעו אותו כמקום אירוח ומישהו כבר ימצא איך להכניס בו אור. זה הרעיון – מפגשים, חיבורים, חיים".

 

סדנת יוגה (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)

סדנת יוגה (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)

 

 

זה לא הפסטיבל הראשון שאתם מארגנים מאז משבר הקורונה.

"זה פסטיבל המשך ל'גג 20' מחודש אוגוסט ול'הכל בסגר' שעשינו בחגים בסגר השני. הפסטיבל הנוכחי נועד לענות על הצורך הקיומי שלנו, והוא נתמך על ידי המיזם 'שכונות בשינוי' – פרויקט התחדשות עירונית בשיתוף עם עיריית חיפה שתומך בקהילה ובפסטיבל. אנחנו יוצרים תרבות, למידה ופרויקטים שיתופיים עם קשר למקום וקשר לתושבים. אנחנו פועלים בהדר, אך גם בבת גלים, בנוה שאנן ובכל מקום שיש בו חברים".

כל הפעילויות הן בחינם?

"כן. אם מישהו יעביר פעילות שעבורה הוא נדרש לרכוש חומרים, הוא יקבל החזר. הכל פתוח וחופשי, וזה מה שמאפשר לנו לשתף ולחלוק. צריך להדגיש שהארגון של הפסטיבל נעשה מלמטה. יצרנו צוות מארגן שנחלק לכל מיני תחומים, וחברי הצוות יוצרים את הקשר הראשוני, עוזרים בפרסום, מחברים בין כולם ודואגים שהפסטיבל ייראה טוב, יהיה נגיש ויפנה להרבה אנשים".

איפה אפשר להתעדכן על כל הפעילויות בפסטיבל?

"האיוונט שנפתח בפייסבוק הוא הערוץ הישיר, ושם יופיעו עדכונים מדי יום ולקראת פתיחת הפסטיבל נעלה את התוכנייה. את הפעילות עצמה אנחנו מעלים דרך המערכת החכמה של הפסטיבל. זוהי מערכת נוחה לשימוש שבה ניתן להציע פעילויות, מקומות אירוח ועוד. אני מזמין את כולם לבוא להשתתף וליצור".

 

ערב שירה ונגינה (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)

ערב שירה ונגינה (צילום מתוך דף הפייסבוק של רוג'ום חיפה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד על היוזמה. לגמרי מה שצריך עכשיו בהדר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר