הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

קרית אתא: פעוטה נחנקה מענבים

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפעוטה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חילוץ ענבים מקנה הנשימה בעזרת ציוד רפואי מיוחד. לאחר שהפעוטה חזרה לנשום היא פונתה לקריה הרפואית רמב"ם במצב יציב תוך טיפול רפואי שכלל סיוע נשימתי

פורסם בתאריך: 26.2.21 13:23

פעוטה כבת שנתיים נחנקה היום (שישי) מענבים בבית בקרית אתא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל חילוץ ענבים מקנה הנשימה בעזרת ציוד רפואי מיוחד, ולאחר שהפעוטה חזרה לנשום היא פונתה לקריה הרפואית רמב"ם במצב יציב כשהיא מונשמת.

פראמדיק מד"א מארק קוזמנקוב: "היינו בדרכנו לאירוע כאשר לפתע אנשים סימנו לנו לעצור ואמרו לנו שיש ילדה מחוסרת הכרה בבית סמוך. מיד דיווחנו למוקד על מנת להזניק צוות נוסף לאירוע שהיינו בדרכנו אליו, ורצנו עם הציוד הרפואי לדירה. הפעוטה היתה מחוסרת הכרה, ובאמצעות טפיחות על הגב חילצנו מגרונה ענב אחד, ותוך שימוש בציוד רפואי מיוחד חילצנו ענב נוסף. כעבור כמה רגעים חזרה הפעוטה לנשום ומצבה התייצב, ופינינו אותה לבית החולים תוך טיפול רפואי שכלל סיוע נשימתי".

 

 

במד"א מדגישים כי יש להימנע ואף להרחיק מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל 5 מזונות שעלולים לגרום להם לחנק, ובהם נקניקיות, ענבים ובננות; יש להקפיד לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות, להימנע מהשארת פרי בצורת עיגול ולהקפיד על לעיסת המזון; יש לשים לב בהגשת פירות כמו ענבים, צימוקים וחמוציות בשל מרקמם הדביק שעלול לגרום לחנק ולחסימת נתיב אוויר; ויש להקפיד כי בזמן שהילד אוכל אין הוא מסתובב, משחק או מתרוצץ. עליו לשבת בזמן האוכל – דבר שיפחית את סכנת החנק.

במקרה של קשיי נשימה, יש להושיב את הילד במנוחה, להתקשר למד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות האפליקציה מד"א שלי, ולהישמע להוראות החובשים והפראמדיקים במוקד עד להגעתו של צוות מד"א למקום.

במקרה של חנק, אם הילד מסוגל לדבר או להשתעל יש לעודד אותו להשתעל בלבד ובמקביל לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 או באמצעות האפליקציה מד"א שלי. אם הילד אינו מסוגל לדבר, אינו משתעל או אינו נושם יש לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101


 

 


והישמע לתדרוך הטלפוני של החובשים והפראמדיקים במוקד עד להגעתו של האמבולנס למקום. אם מדובר בפעוט, יש להפוך אותו ולטפוח על השכמות נוסף על ההנחיות לעיל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר