הדלקת נרות שבת (צילום: תומר נויברג, ג'יני)
הדלקת נרות שבת (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, כ"א באדר תשפ"א, כניסת השבת: 17:10. שבת, כ"ב באדר, יציאת השבת: 18:18. פרשת "כי תשא": הסיפור על הבעש"ט, תלמידו והיין, והסיבה לאיסור בשר וחלב

פורסם בתאריך: 5.3.21 14:23

"עצור, מה יש לך בחבית?", קרא השומר לעברו של רבי דוד, תלמידו של הבעל שם טוב. "יין יש בחבית", ענה רבי דוד בחשש שמא יבקש השומר לבדוק בעצמו ויפסול את כל החבית. השומר דחף את רבי דוד הכניס יד ליין, טעם ממנו ואישר שאכן מדובר ביין. רבי דוד פרץ בבכי, מה יעשה כעת? זמן רב, מרגע הבציר, הוא מלווה את תהליך ייצור היין ומחכה לרגע המיוחד שבו הוא יביא את החבית לרבו הבעש"ט.

הגיע רבי דוד אל הבעש"ט כשהוא בוכה, וסיפר על המאמץ שעשה ועל פסילת היין על ידי השומר הגוי. "הירגע בני היקר והקשב", אמר לו הבעש"ט, "יודע אני את טרחתך הרבה למען ייצור היין והבאתו עד לכאן. רק דבר אחד שכחת – לאורך כל התהליך האמנת רק במאמץ שלך לדאוג ליין כשר ומהודר. לו היית זוכר לבטוח בקב"ה שיסייע בידך, היית מצליח במשימה".

 

 

בפרשתנו מופיע איסור בשר בחלב – אחת משלוש הפעמים שבהן איסור זה מופיע בתורה. מדוע הקפידה התורה על כשרות המאכלים בכלל, ומה הטעם לאיסור בשר וחלב בפרט? המאכלים הופכים להיות חלק מדם האדם ומשפיעים על התנהגותו – זוהי הסיבה לשמירה על כשרות בכלל. השמירה על אכילת בשר וחלב באה להטביע בנו את מידת הרחמנות. החלב הרי מגיע מהצאן ומהבקר, ויהיו אלה אכזריות וחוסר רחמנות לאכול ביחד את הבשר ואת החלב.

שבת פרה, שנזכה לטהרה בגאולה השלמה בקרוב ממש בהתגלות הרבי מלך המשיח. שבת שלום ומבורך

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר