ד"ר אמיר גילת במהדורה החדשה של "עדשה מקומית"
ד"ר אמיר גילת במהדורה החדשה של "עדשה מקומית"

ההיסטוריה חוזרת: "עדשה מקומית" שבה במתכונת חדשה

19 שנה לאחר שירדה ממסכי הטלוויזיה חוזרת התוכנית "עדשה מקומית" במהדורה אינטרנטית חדשה. המגיש והעורך ד"ר אמיר גילת: "העלינו את המהדורה ביום שישי האחרון, ויש לזה באז עצום. אני מקווה שהרייטינג יהיה לא פחות מזו של 'עדשה מקומית'. אני מרגיש שהחיפאים חיכו לזה"

פורסם בתאריך: 7.3.21 12:19

תוכנית החדשות והריאיונות "עדשה מקומית", ששודרה בעבר בחברת הכבלים מת"ב, חוזרת במתכונת חדשה שני עשורים לאחר שירדה משידור. את התוכנית יערוך ויגיש העורך והמגיש המיתולוגי שלה – העיתונאי ואיש התקשורת ד"ר אמיר גילת.

בשנת 1993 החלו שידוריה של "עדשה מקומית" – תוכנית חדשות יומית שעסקה באקטואליה ואשר שודרה ברצועת שידור יומית בהפקה של חברת הכבלים מת"ב. "עדשה מקומית" היתה תוכנית החדשות הטלוויזיונית המקומית היחידה בארץ, והיא שודרה בכל אזור שבו היתה מת"ב בעלת הזיכיון לשידור בכבלים, אך בשנת 2002 היא הורדה מהמסך.

"התוכנית ירדה, חברת הוט איחדה את כל חברות הכבלים, ולתוכנית החדשה כבר לא קראו 'עדשה מקומית' אלא 'חדשות הוט'", מספר גילת, "אבל אז כבר לא הייתי מעורב".

כעת מחזיר גילת את "עדשה מקומית" לחיים באתר now.tv – ערוץ טלוויזיה אינטרנטי שהוא הקים עם סיום תפקידו כיו"ר רשות השידור והיה ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי הראשון בארץ. התוכנית תצולם באולפן שהקים גילת בבת גלים לפני שנים אחדות באמצעות חברת ערוצי תוכן ישראל שבבעלותו, מהדורה חדשה תעלה בכל שבוע, וגילת יראיין בה דמויות מובילות. את המהדורה הראשונה, שבה התראיינו ראשי העיר לשעבר יונה יהב ועמרם מצנע, פתח גילת במילים: "כמעט 20 שנים חלפו מאז ירדה 'עדשה מקומית' מהמסך. הוותיקים זוכרים בנוסטלגיה, הצעירים לא יודעים על מה מדובר, אבל החלטנו לחדש את התוכנית במתכונת דיגיטלית, חדשנית, ולעבור מאז להיום. כן, הרבה דברים השתנו מאז, וננסה להתאים את עצמנו למציאות החדשה. הקצב יהיה שונה, והמעורבות שלכם – פי כמה וכמה".

 

 

על החזרתה של התוכנית לחיים אומר גילת: "זה חלום ישן שלי, והגיע הזמן להגשים אותו. המטרה היא לתת את אותו הדבר, רק בפורמט חדשני שמתאים למציאות של היום. תוכנית טלוויזיה מקומית היא משהו שחסר בנוף המקומי החיפאי, והרמנו את הכפפה".

בניגוד למהדורה הוותיקה שהתברכה בצוות של כתבים, במהדורה החדשה ייקח הקהל חלק פעיל. בתוכנית הראשונה פנה גילת לגולשים ואמר: "היום כל אחד יכול לשלוח באמצעות הטלפון שלו סרטון. אז קדימה – תפגיזו אותנו בסרטונים על מפגעים, על אירועים ועל כל מה שמעניין את התושבים".

גילת מספר כי כבר לאחר שידור המהדורה הראשונה הוא חש כי חיפה היתה צמאה לז'אנר תקשורתי כזה וכי ההתרפקות על העבר מוסיפה לרייטינג: "התגובות הן נלהבות מאוד. העלינו את המהדורה ביום שישי האחרון, ויש לזה באז עצום. אני מקווה שהרייטינג יהיה לא פחות מזו של 'עדשה מקומית'. אני מרגיש שהחיפאים חיכו לזה".

לחצו כאן לצפייה במהדורה הראשונה של "עדשה מקומית".

 

ד"ר אמיר גילת

ד"ר אמיר גילת

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ליאור

    חיפה היא העיר היחידה במדינה שחוזרת אחורה. בזמן שכל המדינה מתקדמת חיפה חוזרת לעבר, את מי מעניינים מצנע או יהב ועוד ממצאים ארכאולוגיים מהסוג הזה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין ספק שחיפה צריכה לטפח תקשורת מקומית אלטרנטיבית לשליטה של גוש דן במדיה.
    אני שמח על המתכונת החדשה נשמע שזה יהיה שילוב של עדשה מקומית של פעם עם משהו דמוי 'הצינור' של וידאו וחדשות של הצופים
    אבל למה אולפן בבת גלים? אולפן כזה צריך לשבת בהדר במרכז חיפה, להיות קרוב לעירייה ולמוסדות תרבות וחינוך.
    בת גלים נחמדה אבל היא לא מקום לאולפן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם התוכנית תאפשר לעצמה לקבל תכנים מה"ציבור" נוסח הבוטים של שובר "שלמה כהן" ו"שפרה רוזנבוים"
    היא מהר מאד תאבד אמינות.

  4. אבי

    איזה יאוש בחיפה. הכל כאן עתיק, זקן ועבש. פלא שהצעירים בורחים מהעיר הזו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר