בית הכנסת הכללי בבת גלים (צילום: בועז כהן)
בית הכנסת הכללי בבת גלים (צילום: בועז כהן)

בית הכנסת האשכנזי בבת גלים ייפתח לקראת פסח

בשורה לתושבי בת גלים: בתיווכם של יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן וראש ישיבת "החיים לדוד" הרב שי פרי סוכם שבית הכנסת האשכנזי ברחוב כספי 11 ייפתח באופן קבוע לתפילות לפני חג הפסח. אפי גילור, שקיבל לידיו את המפתח לבית הכנסת: "שאר הרבנים לא עשו שום דבר"

פורסם בתאריך: 17.3.21 08:37

בשורה לתושבי שכונת בת גלים בחיפה: בית הכנסת האשכנזי ברחוב כספי 11 ייפתח באופן קבוע לתפילות לאחר חג הפסח – כך סוכם בין הרב שמואל קפלן לנציגי השכונה אפי גילור ויובל בוסין, כאשר המתווכים בין הצדדים היו יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן וראש ישיבת "החיים לדוד" הרב שי פרי.

באוגוסט אשתקד פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי במשך זמן רב מתלוננים תושבים בבת גלים על כך שבית הכנסת הוותיק סגור והם נאלצים לערוך את תפילותיהם ברחבה החיצונית. האצבע המאשימה הופנתה לרב קפלן שמחזיק במפתח של בית הכנסת ואשר לא שעה לבקשותיהם לפתוח אותו, לפחות בשבתות ובחגים. הרב קפלן אמר אז בתגובה: "בלי נדר, בראש השנה נפתח אם יאשרו מספר גדול יותר של מתפללים ונפתח".

 

 

אלא שזה לא קרה, והתושבים טענו כי פניותיהם לגורמים בעיריית חיפה ובמועצה הדתית נענו כי נושא בתי הכנסת אינו נמצא בסמכותם. כעת, בתיווכם של נציגי ש"ס, נקבע כי המפתח של בית הכנסת יועבר לגילור, שישמש יו"ר זמני של ועד בית הכנסת וכי בית הכנסת ייפתח לאחר חג הפסח.

גילור: "עשינו הרבה צעדים קדימה. נפגשנו עם הרב קפלן בתיווכם של הרב אוזן והרב פרי, חתמנו על הסכם, ואני מקווה שזה יביא אותנו אל היעד. בהסכם נקבע שהוועד ייבחר בבחירה דמוקרטית, ועד אז אני אייצג את בית הכנסת ואשא באחריות המינהלתית. קיבלנו את המפתח, והמטרה היא להפעיל את בית הכנסת מדי יום. הרב אוזן והרב פרי הם היחידים מכל מי שפנינו אליהם לעזרה שהרימו את הכפפה אחרי שבוסין פנה לרב אוזן. תחשוב כמה זה נשמע לא הגיוני שדווקא הרבנים של ש"ס דאגו לבית כנסת אשכנזי, בעוד ששאר הרבנים לא עשו שום דבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דודי

    חזק ואמץ אפי כול הכבוד. אשרכם תושבי בת גלים שיש לכם את אפי גילאור…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר