ההצגה "זה בראש שלך" (צילום: אילן בשור)
ההצגה "זה בראש שלך" (צילום: אילן בשור)

אירועי פסח בחיפה: הצגות, תערוכות ופעילויות לכל המשפחה

אחרי שנה שבה עולם התרבות היה סגור לפרקי זמן ארוכים, אירועי פסח חוזרים ואיתם הצגות, תערוכות ופעילויות. חלק מהאירועים יתקיימו באולמות וחלק ייערכו תחת כיפת השמים, אך כולם יעמדו בדרישות התו הסגול. קבלו את האירועים הבולטים

פורסם בתאריך: 24.3.21 09:07

לאחר שנה שבה עולם התרבות היה סגור לפרקי זמן ארוכים ופתח רק להבלחות קצרות, אירועי פסח חוזרים ואיתם הצגות, תערוכות ופעילויות. האירועים – גם אלה שיתקיימו באולמות וגם אלו שייערכו מתחת לכיפת השמים – יעמדו בדרישות התו הסגול, כלומר הזמנת כרטיסים מראש, מסיכות חובה למבוגרים ולילדים, ריחוק ושמירה על הכללים. "כלבו – חיפה והקריות" ריכז עבורכם את האירועים הבולטים.

פסטיבל חיפה הבין לאומי להצגות ילדים

פסטיבל הצגות הילדים ה-31 יתקיים בחול המועד פסח ויימשך שלושה ימים – מיום שני, 29 במרץ, עד יום רביעי, 31 במרץ. הפסטיבל יהיה הראשון לפתוח את עולם התרבות לילדים, כאשר תנאי התו הירוק יורחבו לילדים מתחת לגיל 16 על ידי בדיקת קורונה מהירה במתחם הסמוך לפסטיבל, וזאת בהתאם למתווה משרד הבריאות.

מתוך מאות ההצעות שהוגשו בשלבים המוקדמים של התחרות נבחרו שש הצגות מקור לתחרות. ההצגה הפותחת היא "הכל זהב" – הצגה מוזיקלית עם השירים של להקת התרנגולים. ההצגה מתארת מסע בזמן אל שכונת ילדותו של סבא יוסק'ה אשר יוליד מפגש בין אסף בן ה-10 לסבו כשהיה ילד ולחבורת ילדותו.

מחזה: הדס קלדרון ועודד אהרליך; בימוי: משה נאור; שחקנים: אברהם סלקטר, דני לשמן, תום חודורוב, רותם מלר, דניאל הרוש, ניב חביב, הראל ליסמן וכפיר לוי.

 

ההצגה "הכל זהב" (צילום: כפיר בולוטין)

ההצגה "הכל זהב" (צילום: כפיר בולוטין)

 

"זה בראש שלך" הוא סיפורו של כל ילד שראשו ולבו מתווכחים ביניהם חזק כל כך עד שקשה לו לשמוע את עצמו. אופיר הוא ילד מיוחד ומוכשר אך חסר ביטחון, וכשהוא בלחץ הוא נוטה לגמגם. בוקר אחד מקבל אופיר ממנהלת בית הספר משימה שעליו למלא אותה עם הילדה הכי מקובלת בכיתה. האם הוא יצליח להתגבר על חוסר הביטחון והפחדים שלו?

מחזה: גור קורן; בימוי: גמא פריד; פזמונים: נועם חורב; שחקנים: בן יוסיפוביץ, אלכסה לרנר, מאיה מאג'ר, דביר מזיא ומור ענטר.

"אחותי הגדולה מכולם" הוא מחזה על פי ספרו של עוזי בן כנען. ליום הולדתה העשירי מבקשת הדס מתנה מההורים – נחש. אחיה הקטן שלומי נבהל, וגם ההורים לא ממש מרוצים מהרעיון ומציעים פשרה: אם הדס תצליח להרוויח מספיק כסף היא תוכל לקנות נחש בעצמה. הדס מגייסת את שלומי וגוררת אותו למסע הרפתקאות שבו מגלים האחים השונים כל כך זה מזה שלכל אחד מהם יש בדיוק את מה שהשני צריך.

עיבוד ובימוי: דניאל כהן לוי; שחקנים יוצרים: שחף ברגר, טל סגל, תמר עמית-יוסף וגיא רון.

 

ההצגה "אחותי הגדולה מכולם" (צילום: אילן בשור)

ההצגה "אחותי הגדולה מכולם" (צילום: אילן בשור)

 

"בנעליו" היא קומדיה מרגשת שבמרכזה פער הדורות וחשיבות הקשר המשפחתי. קסם מפתיע גורם לכך שסבא שאול ונכדו רני יתהפכו – שאול, בעברו לוחם במלחמת ששת הימים, נכנס לגופו של נכדו, ואילו רני, נער מתבגר שמתמודד עם קשיים חברתיים וחולם להיות כוכב ראפ, נכנס לגופו של סבו. המצב החדש יוצר מצבים קומיים אך גם פותח צוהר אמיתי להבנה הדדית ולגשר לקרבה בין הנכד לסבו.

מחזה ובימוי: חן גרטי ותום חודורוב; שחקנים: אריה צ'רנר, רפאל עבאס וטלי ביק.

 

ההצגה "בנעליו" (צילום: אילן בשור)

ההצגה "בנעליו" (צילום: אילן בשור)

 

"האריה הרעמתן והג'ירפה גם" היא הצגה בהשראת ספרו של דב אלבוים. רגע לפני שהוא מוכתר למלך החיות ורגע אחרי שהוא מאבד את הרעמה שלו, האריה וחברתו הג'ירפה יוצאים למסע של הרפתקאות ואתגרים שבסופו – כך מקווה האריה – הוא ישוב להיות רעמתן. אבל מה שהם ימצאו בדרך מתגלה כחשוב יותר מרעמה מלכותית.

מחזה: אורן יעקבי; בימוי: אורי אומנותי; שחקנים: גלי אשכנזי, תמיר גינצבורג וזיו שליט.

 

ההצגה "האריה הרעמתן והג'ירפה גם" (צילום: אילן בשור)

ההצגה "האריה הרעמתן והג'ירפה גם" (צילום: אילן בשור)

 

"מכתב הקסם" הוא מחזה על פי ספרה של אלינור מילצ'ן. ניתאי מגלה לראשונה את נפלאות הכתיבה וכותב מכתב לאמו. המכתב יוצא למסע שמתחיל מאמו של ניתאי ועובר דרך שלל של דמויות עד שהוא מתגלגל בחזרה לידיו של ניתאי בדיוק ברגע בחייו שבו הוא צריך אותו.

בימוי: רונית מושקטבליט; שחקנים: שרון בורשטיין ביצ'צ'י ועופר עמרם.

 

ההצגה "מכתב הקסם" (צילום: אילן בשור)

ההצגה "מכתב הקסם" (צילום: אילן בשור)

 

במסגרת הפסטיבל תעלה סדרה של פודקאסטים לילדים בשם "מרבד הסיפורים". בסדרה, שאותה מפיק תיאטרון חיפה, מציגים חמישה שחקנים ומדבבים עשר אגדות וסיפורי עמים מרחבי העולם, כאשר כל פרק מתמקד באגדה מארץ ומתרבות אחרת. כמו כן תתקיים בכורה של ההצגה "סודות ופלאים מאחורי הקלעים" בהפקתו של תיאטרון חיפה. זוהי הצגה אינטראקטיבית שמתרחשת מאחורי הקלעים של התיאטרון, כאשר תמר בורחת מחבריה ונכנסת בטעות אל מאחורי הקלעים, שם היא נשאבת לתוך הרפתקה שבה היא פוגשת דמויות מפתיעות, מטיילת בעולמות דמיוניים ומצליחה ליצור בעצמה הצגה. כבכל שנה יתקיימו גם מופעים של תיאטרון רחוב באוויר הפתוח.

ניתן לרכוש כרטיסים בטלפון 04-8600500, שלוחה 1 ובאתרי האינטרנט של תיאטרון חיפה ht1.co.il ו-haifakids.co.il.

 

 

מוזיאוני חיפה

במוזיאוני חיפה מתקיים לאורך כל השבוע מחנה פסח נודד שבמסגרתו מוזמנים הילדים להיפגש עם מוצגים ועם יצירות אמנות ולקבל הכשרה מצוות החינוך של חברת המוזיאונים. מדי יום מארח מוזיאון אחר – מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, המוזיאון הימי הלאומי ומוזיאון חיפה לאמנות – את המבקרים ליום שכולל סיור, הדרכה וסדנה. המחנה מיועד לילדים מכיתה ד' ומעלה, והפעילות תתקיים בשעות 13:30-8:00.

ביום ראשון התקיים יום על הסמוראים היפניים במוזיאון טיקוטין, ביום שני התקיים יום חיים ומוות במצרים העתיקה במוזיאון הימי, מחר (רביעי) יתקיים יום ההדפס היפני במוזיאון טיקוטין, ביום חמישי יתקיים יום אמנות בין פנים לחוץ במוזיאון חיפה לאמנות, וביום ראשון יתקיים יום גיבורי על ימיים במוזיאון הימי.

מחברת המוזיאונים נמסר כי מספר הילדים בכל קבוצה יעמוד בתקן התו הסגול, והציוד הנדרש לסדנאות עובר חיטוי ונארז ביחד עם החומרים הנדרשים בערכות מוכנות מראש שיינתנו לכל משתתף בתחילת כל פעילות. טלפון להרשמה: 04-9115944 או במייל [email protected].

גן החיות הלימודי

גן החיות יהיה פתוח בימים ראשון-שבת, 19 במרץ עד 5 באפריל, בשעות 17:00-9:00. ביום שישי יהיה הגן פתוח עד לשעה 14:00.

 

בבונים בגן החיות בחיפה (צילום: רמי שלוש)

בבונים בגן החיות בחיפה (צילום: רמי שלוש)

 

המדעטק

המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל משיק בחופשת הפסח את "מעשה פלאים" – תערוכה מקורית עם מוצגי מדע חווייתיים כמו למשל טורנדו בגובה של שישה מטרים, תותחי עשן עוצמתיים, חוויית מראות אינסופית, נגינה בקרני לייזר ענקיות, גלים בגובה של שבעה מטרים ומוצגי אור עצומים. כל מיצג בתערוכה מתבסס על עיקרון פיזיקלי בודד מעולמות האופטיקה, הגלים, האור ומכניקת האוויר.

כמו כן ייהנו המבקרים מחדר תצוגה של כדור הארץ שבו רצפה קמורה והדגמה כיצד גרמי השמים משפיעים עלינו, ומחדר בנושא רוח המוקדש לאוויר ולתעופה. בחדר זה יתקיימו פעילויות של קיפול והטסת מטוסים במנהרות רוח, והכנת ציור קיר שיתופי באמצעות צבעי UV פלורסנטיים זוהרים.

המקום פועל בהתאם להנחיות התו הסגול, כאשר רכישת כרטיסים תתאפשר דרך האתר ומראש בלבד, לפי שעת ההזמנה בלבד, ובמחיר של 65 שקל לאדם (הכניסה חינם עד גיל 5). להזמנת כרטיסים: madatech.org.il/tickets-sales-guide.

 

התערוכה "מעשה פלאים" (צילום: מושון תמיר)

התערוכה "מעשה פלאים" (צילום: מושון תמיר)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר