אביהו האן ועו"ד ענבל ריבלין (צילומים: מירב שדה, דוברות העירייה)
אביהו האן ועו"ד ענבל ריבלין (צילומים: מירב שדה, דוברות העירייה)

"לא רואים יוזמות, כן רואים חשבוניות במאות אלפי שקלים"

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הגיש שאילתה לראש העירייה, שבה הוא מעלה תהיות באשר לנחיצותה של מנהלת 2030. "לאחרונה אף נחשפנו לצילומי תדמית שהוכנו לאנשי המנהלת. האם בכוונתם ללהק את עצמם לאיזושהי הצגה?", כותב האן

פורסם בתאריך: 30.3.21 15:39

"שנתיים עברו ולא ראינו תוצרים ממנהלת 2030. האם לא ראוי שתוצרי המנהלת, אם יש כאלה, יוצגו במועצת העיר? כבר יותר משנתיים פועלת מנהלת 2030 עם עשרות יועצים בשכר גבוה. על פי הפרסומים השונים, יועצי המנהלת אמורים לספק ידע מקצועי שאינו קיים בעיריית חיפה, להכין מסמכי אסטרטגיה ומדיניות. אנו חברי מועצת העיר מחכים כבר שנתיים לראות את התוצרים של מנהלת קסומה זו ובפועל לא ראינו דבר. לא מסמכי מדיניות, לא מסמכים אסטרטגיים, לא יוזמות חדשות ולא חדשנות כלשהי. אנו בהחלט רואים חשבוניות חודשיות בסכומים של מאות אלפי שקלים בחודש מכספי משלם המיסים החיפאי". כך כותב יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן בשאילתה שהגיש לראש העירייה עינת קליש רותם.

מוסיף וכותב האן: "והנה לאחרונה אף נחשפנו ל'בוק' צילומים חדש, צילומי תדמית שהוכנו לאנשי המנהלת. באמת סט צילומים יפה של היועצים השונים. האם בכוונת אנשי המנהלת להתמודד על תפקידים ציבוריים או האם בכוונת אנשי המנהלת ללהק את עצמם להצגה כזו או אחרת בעיר חיפה?".

בשאילתה מעלה האן מספר תהיות, עליהן הוא דורש תשובות: האם יש תוכנית עבודה מסודרת למנהלת 2030 ואם כן מהי; מהם התוצרים שהוכנו על ידי אנשי המנהלת מיום הקמתה; מדוע התוצרים לא הוצגו למועצת העיר, במיוחד אלה שנוגעים להיבטים אסטרטגיים; מה עלות השכר החודשי לכל אנשי מנהלת 2030 לתקופה שבין 1 בפברואר 2020 ועד 31 בדצמבר 2020. "אבקש לקבלה בחלוקה אישית לפי יועץ", כותב האן, "מי הגורם בתוך העירייה שמפעיל את המנהלת ומהם תהליכי הבקרה מול היועצים השונים; מה מטרת 'בוק' הצילומים שהוכן לאנשי המנהלת ומה העלות לעיריית חיפה בהכנת צילומי תדמית אלה; האם לאור המציאות הקשה של עסקים שקורסים בחיפה וכפי שראש העיר הגדירה זאת 'העיר מתה' לא יהיה נכון לצמצם באופן דרסטי את מערך היועצים המיותר הזה".

 

 

על הקמתה של מנהלת 2030 הודיעה קליש רותם בישיבת מועצת העיר ביוני 2019. לדבריה, יהיה זה גוף שיעסוק בקידום העיר בתחומי הכלכלה, התעסוקה ואיכות הסביבה. הגוף הוכפף תחת לשכתה של קליש ומי שמונה למחזיק תיק המנהלת היה ממלא מקומה נחשון צוק. חודש לאחר מכן נבחרה ענבל ריבלין, עורכת דין מהשירות המשפטי של העירייה, לעמוד בראש המנהלת. אלא שעם הזמן, מה שקליש אמרה עליו שעתיד להיות "רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי" החל להתמלא ביועצים. ובעוד משרות שחלקן נתפסו בעיני עובדי העירייה כמשרות כפולות.

בעקבות הביקורת הציבורית, עוד באוגוסט אשתקד הגישה האופוזיציה בקשה לכינוס ישיבה שלא מן המניין בנושא המנהלת. בהצעה לסדר ביקשה האופוזיציה להפסיק מיד את "העסקתם המיותרת" של שלושה יועצים שנשכרו במסגרת המנהלת, וכן ביקשה, כי "המועצה תנחה את מבקר העירייה לבחון את פעילות מנהלת 2030 מיום הקמתה ולהכין תוך שלושה חודשים דוח ביקורת שיוצג במועצת העיר בתחילת נובמבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רונן

    שאלות טובות, יפה אביהו – מקווה שיהיו תשובות מספקות

  2. יועצים בכפילות לאגפי העירייה.

    יועצים שחלקם לא בחיפה בכלל.
    באים לישיבות ומסתלקים.
    הבזיון הזה חייב להגיע למבקר המדינה.

  3. ניר

    אנשים קטנים עם עין צרה. מנהלת 2030 נחוצה ותורמת המון לעיר.

  4. רפי.ג

    ריבלין נותנת את הנשמה שלה לעירייה ולעיר הזו. היא במקום הנכון.

  5. שווה בדיקה

    אגב בחברה הכלכלית רותחים על המנהלת אחרי נסיון להציג יוזמה של החברה הכלכלית בתור כזו שיצאה מהמנהלת. לדעתי אור וענבל בכלל לא מדברים, הוא מסרב להיפגש איתם ולא מקבל מהם שום תכתיבים כדי לא להכתים את עצמו ביועצי כלום האלו.

  6. אריה

    שם מפוצץ תקציב מפוצץ אבל היכן העשיה? חיפה מעולם לא נראתה כל כך ללא עשייה. מכת החזירים בעיצומה אין בנייה אין פיתוח מה יש מנהלת 2030…

  7. ערן

    תודה לאל שכמה מנהלת 2030 והחליפה את אתוס ויפה נוף, החברות החולבות מעטיני העירייה……ואתה אביהו מתגלה כדמגוג קטן .

  8. צפה

    פייק ועוד פעם פייק. אתם תוקפים את קאליש עוד לפני שהחברה. אתם שקופים וההכפשות לא פוסקות בעיתון

  9. א.א חיפה

    מנהלת העיריה, לדעתי חשובה מאוד. אבל מאז קורונה העיריה בכלל לא מתפקדת . כלומר אנחנו הציבור חשים בחוסר עשייה. כאילו 50 אחוז עובדים בעיריה. אולי בגלל שבכל המחלקות והאגפים. מספר העובדים קטן בעשרות אחוזים. למשל באגף הרווחה, בלשכות עובדים יצא לפנסיה וכאלה שלא היו מרוצים מתנאי עבודה, בעבר עירית חיפה ארגון העובדים דאגו מאוד לתנאי העובדים. מאז שנכנסה קליש לתפקיד ממש הקשתה על העובדים . המקום נהפך למקום לא נעים. הכל השתנה והרבה מהם העדיפו להקדים את יציאתם לפנסיה. בקיצור המקום הכי מבוקש למחפשי עבודה היום לא!! מרגישים שהעיריה עובדת בהילוך נמוך. מהסיבות שפירטתי. ממש כואב הלב. איך דבר יפה נהרס.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר