"אם אנשים יעופו על זה, אני אשמח". משרוקית נגד חזירים (צילום: אלון גלעד)
"אם אנשים יעופו על זה, אני אשמח". משרוקית נגד חזירים (צילום: אלון גלעד)

המצאה חיפאית: משרוקית נגד חזירים

אלון גלעד, מהנדס מכונות חיפאי וסטודנט לתואר שני בפקולטה הביו-רפואית בטכניון, הגה, תכנן וייצר משרוקית שלדבריו מבריחה חזירים. מאחורי הרעיון, הוא אומר, עומדת אג'נדה חברתית טהורה – להעניק לתושבים תחושת ביטחון. הסטארט-אפ הבא שהוא מתכנן: משרוקיות לנשים כאמצעי הרתעה

פורסם בתאריך: 1.4.21 10:00

הראש היהודי לא מפסיק להמציא לנו פטנטים, וכשהיוזמה מגיעה מחיפאי לטובת החיפאים, זה כבר מעורר סקרנות. אתמול בערב (רביעי) פורסם באחת מקבוצות הפייסבוק פוסט שבישר: "לאור התגברות נוכחותם של חזירי הבר בשכונותינו, תכננתי משרוקית נחמדה לילדים (או מבוגרים). המשרוקית מאוד חזקה ויעילה להרחקת חזירים, מחזקת את תחושת הביטחון של ילדיכם, מתחברת למחזיק מפתחות, מתאימה לאחיזה בכף היד – ניתן לצאת איתה לריצה או הליכה".

מאחורי המשרוקית עומד אלון גלעד, מהנדס מכונות חיפאי וסטודנט לתואר שני בפקולטה הביו-רפואית בטכניון. את המשרוקיות הוא מייצר בשתי מדפסות תלת ממד בביתו, כשמאחורי הרעיון עומדת אג'נדה חברתית טהורה – להעניק לתושבים תחושת ביטחון.

"בסופו של דבר, אם אנשים יעופו על זה, אני אשמח", אומר גלעד, "ואם לא, זה גם בסדר. אין לי מפעל ייצור, אלא פתרון חמוד להציע לאנשים. האג'נדה שלי היא שאנשים יוכלו להסתובב ללא פחד ולהרגיש בטוחים, כי אני נתקל באנשים שממש פוחדים לעבור ברחוב כשיש בו חזירים. מה שיפה שזו יוזמה חיפאית פרטית נגד החזירים".

"תחושת ביטחון מול החיה". משרוקית נגד חזירים (צילום: אלון גלעד)

"תחושת ביטחון מול החיה". משרוקית נגד חזירים (צילום: אלון גלעד)

מאיפה בא הרעיון?

"אני רץ בערבים ברחובות הכרמל ואני נתקל בחזירים כל הזמן. אני משתמש במשרוקית, כשאני פוגש בהם בסיטואציה אגרסיבית, נניח אם זו אמא עם הגורים שלה. את המשרוקית הזו תכננתי כך שתתאים לשימוש עם מסכה, לכן יש לה צוואר כזה. אני רץ עם אחת כזו ביד, בגלל הצוואר שלה היא נכנסת טוב ביד וכיף להחזיק אותה".

והחזירים בורחים?

"חד משמעית. זו משרוקית חזקה במיוחד, זה לא צחוק".

מאיזה חומר היא מיוצרת?

"סוג החומר שמדפיסים איתו זו תמצית עמילן תירס שעם הזמן מתכלה. זה לא פלסטיק שעושה נזק סביבתי לכדור הארץ. זה חלק מהאג'נדה שלי. בסופו של דבר אנחנו רוצים לעשות טוב".

 

 

כמה זמן לוקח למדפסת להדפיס משרוקית אחת?

"זו שאלה של איכות. זאת אומרת, כמה יפה אני רוצה שהמשרוקית תיראה בסוף התהליך. המדפסת עובדת לפי קומות, היא בונה את המוצר קומה אחר קומה. אם אתה נותן לה הוראה להדפיס יותר לאט, הגימור בסוף נראה יותר חלק. הכי מהר ניתן לייצר משרוקית ב-45 דקות".

בחירת הצבעים הוורודים מקרית או מכוונת?

"אני יכול לעשות את המשרוקיות בכל צבע, אבל בחרתי לעשות את הנגלה הראשונה בצבעי ורוד, כי זה צבע נשי יותר. אצלי בראש ראיתי ילדה שחוזרת מבית הספר, ואני חושב שמה שחשוב, זו תחושת הביטחון שלך מול החיה. ילדה שתפגוש חזיר היא תהיה מפוחדת, אלא אם כן תיתן לה משהו שיגרום לה להרגיש ביטחון. החזיר לא מבין שהילדה עומדת לשרוק, אבל כשהיא מחזיקה בידה משרוקית, היא יודעת שהיא יכולה להבריח את החזיר ותחושת הביטחון שלה עולה, כך שכל אירוע המפגש יכול להסתיים אחרת. בלי קשר לחזירים, יש לי מחשבה לייצר משרוקיות כאלו לנשים, כדי שיוכלו להסתובב איתן כאמצעי הרתעה. הרבה יותר יעיל מגז מדמיע".

אתה מוכר משרוקית בחמישה שקלים ושני שקלים למשלוח. נשמע דיל מפתה.

"זה המחיר כשאני מכין אותה במדפסת ביתית, אם אני אכין אותן בתבניות הזרקה בסין, זה יכול לעלות גם חצי שקל ליחידה".

יש לי רעיון בשבילך איפה תוכל למכור המון משרוקיות. בכניסה לאצטדיוני כדורגל.

"זה לא שאני מחפש כל הזמן איך למכור בכמויות וגם לי עלתה המחשבה למכור בכניסה לאצטדיונים, אבל כשאני מדפיס בבית, זה יהיה יותר יקר ממשרוקיות שמייצרים בכמויות בסין, אז אולי זה לא ריאלי לאוהדים".

כדאי לך להתחיל לייצר תבניות ומשרוקיות בצבעי קבוצות הכדורגל.

"זו משרוקית חמודה נגד חזירים. אנשים יכולים לקנות משרוקית בכל חנות צעצועים. זו פשוט משרוקית מאוד חזקה".

ולסיום, מה דעתך על עניין החזירים בחיפה?

"(אנחה) אני מייצר פתרונות ולא מדבר על בעיות. המצב כרגע נתון ואני יכול לעזור לאנשים. עקרונית, אם העירייה עכשיו תקנה משרוקיות….".

זה לא יקרה.

"נגיד והיו לי שקים עם 100 אלף משרוקיות ונגיד שהעירייה הייתה רוכשת אותן כדי לחלק משרוקית לכל תושב. האפקט של זה על חזירי הבר היה אדיר. הם היו מפחדים מאיתנו בטירוף. מספיק שאתה רואה חזיר במרחק 50 מטר ואתה שורק לו, הוא בורח".

להזמנות בוואטסאפ: 058-6533976

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. משרוקית בוז

    חיפאית גאה?
    מתביישת לחיות בעיר שהפכה לדיר חזירים
    אתמול חזיר ענק ב-3 בלילה ברחוב אלכסנדר ינאי ניסה לפתוח פחים עם רעש נוראי. לפני זה היו יללות תנים ובבוקר משאיות תמא 38 בחג פסח.
    מה יש להיות גאים הפכנו לבדיחה של כל המדינה!

  2. עידן

    פדיחה שבכלל עושים על זה כתבה. כנראה היוצר חבר של העיתונאים או משהו

  3. השחר

    איזו "המצאה" משרוקית גם אם תמחא כפיים החזיר יברח חיפה הפכה לבדיחה ונראת כמו חי-פארק חתולים חזירים עורבים יונים ובלילה יללות תנים ממש גן חיות שלא לדבר על הזנחה רבת שנים של שכונות בעיר שנראות כמו לפני יובל שנים דבר לא השתנה רק בהגדה של פסח ,הכבישים משוועים לתיקון וריבוד מלאים בורות ומהמורות ומסוכנים לנהיגה! עבודה חלמאית של מ.ע.צ כך נראים כבישי חיפה בהרבה רחובות וכבישים ס כ נ ה ל נ ה י ג ה !!! העיקר מחירי הדלק עולים כל העת ….עולם שלישי !!!!

  4. עינב

    היכן ניתן לרכוש? זה ירוק לעזור לי מאוד. במיוחד כשמוציאה את הכלב לטיול, זה פחד מוות.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש כמו חכיי חלם שהיה להם גשר שבור ובמקום לתקן אותו כדי שיפסיקו ליפול ממנו ולהיפצע , בנו בית חולים לפצועים , משרוקית???? עלוב ועצוב

  6. ראובן בר-יותם ביריוטי)

    האם המשרוקיות יעילות גם נגד חזירים הולכי עי שתיים? או רק על חזירים הולכי על 4?

  7. משרוקית חזקה במיוחד

    ומה בקשר לרעש מהמשרוקיות ביום וגם בלילה?

  8. מאמין בניסים

    ראשון באפריל ממציא לנו פטנטים. בקרוב, החזירים ישירו לצלילי המשרוקית

  9. חיפה 2.0

    מעדיפה חזירים על רעש משרוקיות. ההיסטריה מהחזירים הרבה יותר גדולה מהבעיה עצמה.

  10. ענת

    כל הכבוד על הרעיון המבריק/פשוט. לפחות צלא נחשוש ממפגש לא רצוי

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לי זה נראה מאוד אמין היתי רוצה משורקית גם להבריח כלבים תוקפנים שמשחררים ללא הבעלים שלהם היכן אפשר לקנות משורקיתש

  12. אנונמי

    חחחחח נחמד מאוד יצירתי עם בעיה אחת
    חשובה ומסוכנת. אם אכן נכון הדבר, כשחזיר בורח בדהרה מהמשרוקית ומולו ילד,אדם,רכב וכיוצ'ב , מה תהייה עוצמת הפגיעה שהמשרוקית גרמה? מצד אחד הגנה מהצד השני גרמה לנזק גדול מאוד!!!!!!!!!!!!!!! ועל זה נאמר סוף מעשה מחשבה תכילה
    בהצלחה במציאת פתרון להחזרה לטבע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר