הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)
הדלקת נרות שבת (צילום: גיל אליהו)

זמני כניסת ויציאת השבת – שביעי של פסח

שישי, כ' בניסן תשפ"א, כניסת השבת: 18:31. שבת, כ"א בניסן, צאת השבת: 19:39. שביעי של פסח: הגאולה והמימוש העצמי

פורסם בתאריך: 2.4.21 15:07

מספרים על בחור מצוין שהגיע לעונת השידוכים אבל התקשה למצוא, כי אף אחת לא הייתה מספיק טובה עבורו, בחור "עילוי" שכזה. שלח אותו אביו לסמינר אינטנסיבי של קניית מידת הענווה והצניעות. לאחר הסמינר הוא שוב נפגש עם בנות ושוב אף אחת לא עמדה בציפיות. שאל אותו אביו איך ייתכן? ענה לו הבחור: לפני כן הייתי עילוי, עכשיו אני גם עילוי וגם עניו.

אז בחג הראשון הסברנו את העבודה של ביעור החמץ הפנימי, סילוק הגאווה ואכילת המצה, הביטול והצניעות. החג השני של פסח, הנקרא שביעי של פסח, כבר מתקדם לשלב ולדרגה הבאה.

אחרי התיקון ו"היציאה ממצרים" והשעבוד, אפשר להתקדם אל הגאולה, אל המימוש של העצמי האינדיבידואלי של כל אחד ואחת, כפי שהוא מתוקן ומזוכך. כבר לא מדגישים את ביעור החמץ אלא את השימוש והניתוב של המציאות, היכולות, הכישורים, הייחודיות של כל אחד, למטרת תיקון העולם והבאת הגאולה.

בהפטרה של אחרון של פסח בחוץ לארץ קוראים את הפסוק שמדבר על מלך המשיח: "ונחה עליו רוח ה' רוח חכמה ובינה, רוח דעת ויראת ה'", ובאותו יום בפתיחת ארון הקודש אנחנו אומרים ויתקיים בנו מקרא שכתוב ונחה עליו. אז מה קורה כאן? האם אנחנו מתיימרים שיתקיים בנו פסוק שמדבר על המשיח? האם אנחנו המשיח?

 

מספרים על מלך אחד שפעם החליט לפשוט את בגדי המלוכה ולהסתובב בין נתיניו כאחד האדם. הוא פגש באדם שישב ועישן נרגילה. התיישב לידו והצטרף. אחרי כמה שאיפות הוא היה קצת מסטול והחליט לגלות לחברותא שלו את הסוד: אני המלך. הסתכל עליו החבר ואמר לו: חומר טוב, אה? אז האם אנחנו המלך? אנחנו המשיח? התשובה היא כן! בכל אחד ואחת מאיתנו טמון ניצוץ של משיח, כוח של תיקון העולם בהפצת טוב ויושר והבאת הגאולה לעולם כולו!

בסוף החג הזה, רגע לפני המימונה, יש מנהג קדוש של הבעל שם טוב הנקרא "סעודת משיח". זאת סעודה עם מצות וגם עם ארבע כוסות, והיא מלבה את אש הציפייה לגאולה. הרמב"ם, רבי משה בן מימון, שלכמה דעות המימונה היא על שמו, מסכם את הרעיון שלנו כך: "לפיכך צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה כאילו חציו זכאי וחציו חייב. וכן כל העולם חציו זכאי וחציו חייב… עשה מצווה אחת, הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה".

חג שמח! תרבחו ותסעדו, וכמו שהרבי אומר: משיח נאו!

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא לוזון

    מכבי פתח תקווה מחר אחלה סנסציה אחלה של כדורגל מלחמה מלחמה יקרה משחק אמיתי ובטוח מאוד תלחו עד הסוף ללכת על כרטיס לאירופה ללכת עם לב ענק לשחק עם הרבה לב נשמה ותקווה חשובה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר