הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

תביעה נגד רמב"ם: "תינוקת בריאה נפטרה 28 שעות לאחר לידתה"

בתביעת מיליונים שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה טוענים הורי התינוקת כי בית החולים התרשל במעקב, בטיפול ובאבחון הדימום של האם שהחל להתפתח עוד ברחמה, ובכך נגרמה לתינוקת פגיעה קשה שהובילה לפטירתה  

פורסם בתאריך: 11.4.21 13:00

הורים לתינוקת שנפטרה 28 שעות לאחר לידתה הגישו תביעת מיליונים נגד הקריה הרפואית רמב"ם.

בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשם הורי התינוקות, על ידי עוה"ד אייל בן ישי ושני קרוטר-צור ממשרד עו"ד אייל בן ישי, נטען, כי התינוקת, שנולדה בריאה נפטרה בבית החולים יום לאחר לידתה, מאחר שלא אובחן דימום ממנו סבלה.

בתביעה נטען, כי האם הגיעה לבית החולים בשבוע ה-37 להריונה, לצורך ניתוח קיסרי מתוכנן. לאחר הניתוח נרשם, כי התינוקת "הועברה במצב טוב באופן מיידי להערכה של רופא ילדים". עוד נטען, כי לשאלת ההורים מדוע התינוקת לא בוכה, אלא שמוטה ולא מגיבה, נאמר להם ש"הכל תקין ואין מה להתרגש".

על פי התביעה, לאחר הלידה, האב ליווה את התינוקת, כאשר הייתה במיטת חימום לתינוקייה, בליווי אחות. עוד נטען, כי במשך שעה וחצי קריטית – ממועד הלידה ועד להגעתה של התינוקת לפגייה כשהיא בכשל רב מערכתי – לא בוצעו בדיקה, רישום או ניטור. כמו כן נטען, כי בעודם הולכים על הגשר המחבר בין בנייני האשפוז השונים, הרופאה שהקשיבה עם הסטטוסקופ התחילה לצעוק "רוצו רוצו", והאב רץ עם התינוקת לפגייה. בהגיעם לפגייה, התינוקת הייתה בשוק עמוק. היא חוברה למכשיר הנשמה, קיבלה נוזלים ומנות דם. בפגייה מצבה המשיך להתדרדר, עד שמותה נקבע כ-28 שעות אחרי הלידה.

בתביעה נטען, כי בדיעבד התברר, שעוד בתינוקייה סבלה התינוקת מפגיעה קשה רב מערכתית כולל אי-ספיקה כלייתית, פגיעה מוחית ואי ספיקה נשימתית. עוד התברר, כי התינוקת סבלה מדימום עוד בהיותה ברחם אימה, דימום שמנע הגעת חמצן תקינה למוח תוך גרימת פגיעה מוחית קשה.

באי כוחם של ההורים ממשרד עו"ד אייל בן ישי, טוענים בתביעה, כי לאחר מותה, אנשי הצוות עסקו נמרצות בטיוח הרשלנות הרפואית. לטענתם, התיעוד הרפואי שנרשם על ידי אנשי הצוות שטיפלו בה, היה חלקי ורטרואקטיבי, לא שיקף את האירועים ונכתב לאחר שהתינוקת עברה קריסת מערכות. לטענת עורכי הדין, ממהלך האירועים הושמטו עובדות רבות ומהותיות ונמצאו סתירות רבות.

 

 

מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו, כי לאחר הלידה, אנשי הצוות היו צריכים לפנות את התינוקת לפגייה, שבה קיים ציוד רפואי המאפשר מעקב וניטור צמוד וכן צוות רפואי מיומן ומנוסה, אשר היה מאבחן את מצבה בזמן ויכול היה לטפל בה באמצעות אינפוזיה ומתן מנות דם, לפני שאירע הנזק הבלתי הפיך. לדעת המומחה, גם לאחר שהתקבלה ההחלטה השגויה להעביר התינוקת לתינוקייה, למרות שהתינוקת הייתה חיוורת מאוד ולמרות נתוני המעבדה פתולוגיים, לא בוצע מעקב רפואי צמוד כנדרש, בניגוד למקובל.

באי כוחם של ההורים טוענים, כי הצוות הרפואי התרשל במעקב, בטיפול ובאבחון הדימום של האם שהחל להתפתח עוד ברחמה, ובכך נגרמה לתינוקת פגיעה קשה שהובילה לפטירתה. עוד הם טוענים לנזק ראייתי שנגרם, בין היתר, על ידי ביצוע רישום רטרואקטיבי וטיוח הרשלנות.

עוד נטען בתביעה, כי במקום להקים ועדת בדיקה מטעם משרד הבריאות, כונסה ועדה פנימית של בית החולים, כאשר אנשי צוות מבית החולים התבקשו לבקר את עמיתיהם בבחינת "החתול ששומר על השמנת".

עו"ד אייל בן ישי (צילום: ליאור גולדנברג)

עו"ד אייל בן ישי (צילום: ליאור גולדנברג)

בתביעה נטען, כי ההורים ושני ילדיהם הפכו לשבר כלי ומתקשים להתמודד עם האובדן. מבית המשפט הם מבקשים לפסוק להם פיצויים עבור כאב וסבל, הפסד שכר בשנים אבודות, הפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות, מימון הליך פונדקאות והוצאות קבורה. טרם הוגש כתב הגנה.

מהקריה הרפואית רמב"ם נמסר בתגובה: "המקרה מוכר לבית החולים והוקמה לגביו ועדת בדיקה מוסדית לבירור נסיבותיו. דוח הוועדה נמסר להוריה של המנוחה. לאור ממצאי הבדיקות הקליניות, המעבדתיות וההדמיות הגיעה הוועדה למסקנה, כי עוד במעמד הלידה הייתה התינוקת במצב קשה שהכתיב את המהלך הסוער של מחלתה ואת הפגיעה הרב מערכתית שנבעה ממנו ואשר גרמה למותה. למרות התוצאה המצערת נראה, כי לא הייתה פעולה או דרך טיפול שלו ננקטו היו משנות את התוצאה הסופית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ריטוריקה חדשה במל-פרקטיס.

    "אנחנו לא מכחישים שהתרשלנו, אבל גם אם לא היינו מתרשלים – לא ניתן היה להציל את התינוקת"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר