נועה קירל (צילום: שי קדם)
נועה קירל (צילום: שי קדם)

"כיצד עיר אביונה שאינה מבדרת משלמת 180 אלף שקלים לנועה קירל?"

מחר (שני) יובא לאישור מועצת העיר התקציב של אירועי יום העצמאות בגובה של כ-2.5 מיליון שקלים. כבר עכשיו ברור שלא כל חברי מועצה יתמכו בסכום האסטרונומי. עיקר הטענות הן באשר לסכום העתק שמשולם לנועה קירל, בשעה שקהל היעד שלה כלל לא יוכל ליהנות מההופעה בשל הגבלות התו הירוק

פורסם בתאריך: 11.4.21 14:24

מחר (שני) תובא לאישורה של מועצת העיר העברת תקציב לאירועי יום העצמאות, בסך 2.5 מיליון שקלים, מסעיף "רזרבה כללית" לסעיף תקציב "ימים לאומיים". אולם כבר כעת עולה, כי יש התנגדות לכך הן מקרב חברים בקואליציה והן מקרב חברים באופוזיציה.

ביום חמישי האחרון התבקשו חברי ועדת הכספים לאשר במייל בתוך מספר שעות את התקציב, אלא שמספר חברים בוועדה התנגדו להעברת תקציב בסדר גודל כזה דרך המייל ללא קיום דיון מסודר וללא קבלת חומרים רלוונטיים, שכוללים את עלויות המופע של כל אמן והליך בחירת האמנים. למרות דרישתם של חלק מחברי הוועדה לערוך דיון עוד באותו היום, העברת התקציב אושרה ותובא מחר לאישור מועצת העיר.

"צריך לתמוך בבעלי עסקים"

חבר המועצה מסיעת הליכוד, אלי בן דיין, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני חושב שלהעביר תקציב של 2.5 מיליון שקל מכספי משלם המיסים ללא דיון ענייני ומקצועי, ללא בחינת העובדות לאן באמת הולך הכסף ולאיזה אמנים משלמים והאם הם עומדים בהמלצת משרד הפנים מהשנה שעברה שלא לשלם לאמן יותר מ-70 אלף שקל – זה לא מתקבל על הדעת. בטח לא להעמיד אותנו בפני עובדה ביום חמישי שבתוך שעתיים צריך לקבל החלטה לאשר את התקציב מבלי לקבל את החומרים. זו זילות. אין ספק שתקציב ציבורי כזה, בעת שעיריית חיפה נמצאת במשבר הכלכלי הגדול ביותר שלה בתקופה כזאת – לא בטוח שזה הזמן וזה המקום. לשלם לנועה קירל סכום בסדר גודל של כ-180 אלף שקל זה מוגזם, בטח בתקופה של קורונה, כשהתקציב העירוני כזה מצומצם ויש לנו הרבה משימות לקדם – אני לא רואה את הערך המוסף להתחיל להשתולל פה בהוצאה על הופעות. מה יותר חשוב? לקדם את בעלי העסקים בחיפה או לשלם לנועה קירל 180 אלף שקלים? אני חושב שצריך לתמוך בבעלי עסקים ולנתב את התקציב להם. ואם כבר לעשות אירועים – בואו נחכה שיגיע הקיץ וגם בני הנוער יהיו מחוסנים ונוכל בכסף יותר קטן לעשות הרבה יותר אירועים. גם ככה הם לא יכולים להיכנס למתחמי ההופעות בגלל התו הירוק, אז מה יעשו הורים שיש להם ילדים קטנים? הם לא יכולים ליהנות מזה בכלל, הם לא יכולים לקחת את הילדים שלהם לשום מקום, אז מה עשיתם בזה? כדי לתת איזו פלטפורמה לראש העיר להראות שהנה היא עושה איזשהו אירוע?".

תמי ברק (צילום: בועז כהן)

תמי ברק (צילום: בועז כהן)

גם לחברת המועצה מטעם סיעת מהפך, תמי ברק, יש השגות על גובה התקציב בתקופה זו. "חודשים אני אומרת שצריך לתת תקציב לעסקים הקטנים שבקושי מתאוששים מהקורונה, למובטלים שאין להם מקום עבודה – אני אומרת שאני בעד לחגוג ביום העצמאות, אבל לתת תקציב הרבה יותר קטן למופע של אחד מהאמנים הידועים בבמה אחת וכן להרים במות נוספות, שבהן יופיעו הזמרים המקומיים. יש לנו זמרים מקומיים שממלאים מועדונים ופאבים כל השנים, למה לא לתת להם לעמוד על במה ביום העצמאות ולעשות שמח לקהל? זה היה עולה גרושים לעומת התקציב הזה ולא היינו מגיעים ל-2.5 מיליון שיותר חשוב לתת למקומות אחרים. זו הדעה שלי".

טענות נוספות שנשמעות הן על כך שאירועי יום העצמאות מדירים למעשה את קהל היעד העיקר שהוא משפחות עם ילדים, מאחר שיש לקיים את האירועים על פי הנחיות התו הירוק. קהל היעד של קיריל, שההופעה שלה מוערכת בכ-180 אלף שקלים, הוא בעיקר ילדים, שיהיו מנועים מלראות את ההופעה. טענות נוספות שעולות הן, כי בשנים עברו סכום כזה עבור הופעת אומן ביום העצמאות הוצא רק מתוך הנחה שההופעה מתקיימת מול עשרות אלפי אנשים, בעוד שהשנה מספר הצופים יצומצם לאלפים בודדים בשל הגבלות הקורונה.

"פגיעה קשה בעיקרון השוויון"

חברת המועצה מסיעתה של ראש העירייה, נעמה לזימי: "עוד לא החלטתי מה עמדתי בנושא. איני חברת ועדת כספים אלא אדרש להצבעה בנושא כחברת מועצה, ולכן חשוב לי להעלות כמה שאלות בנושא: 1. כניסה של כמה אלפים בודדים למתחמים, ברישום מראש, דבר שמחייב הנגשה למידע וליכולת להירשם –  זו פגיעה קשה בעיקרון השוויון. הרי לא מדובר פה באירוע של קהילה מסוימת בעיר, אלא אירועים שפונים אל כל התושבים, אך מאפשרים רק לחלקם לקחת בהם חלק, הגם שהם ממומנים מכספי המיסים של כולנו. זה לא שוויוני, איך מפצים על זה? 2. משרד הפנים מנסה לקדם זה תקופה, קריטריונים, בהם בחג הלאומי, שאמנים לא ינצלו את הרצון של כולם לראות הופעה וייקחו סכומי עתק, והגדיר תקרת זכוכית של עד 70 אלף שקלים. אם רשות חזקה וגדולה כמו חיפה לא מצטרפת למהלך, איך דברים ישתנו? זה אמור להיות חג עממי שלכל הציבור בארץ תהיה הזכות ליהנות ממנו, וצריך לגלות סולידריות וגם הבנה שזה כסף ציבורי שעלינו להתייחס אליו ביראת קודש. 3. נערות וילדים לא יכולים להיכנס אל מתחם ההופעות כיוון שאין להם תו ירוק. לשלם כ-200 אלף שקלים להופעה של זמרת שפונה ישירות אל הקהל הזה, זה דבר לא חכם ולא נכון ציבורית וערכית. שוב כסף ציבורי מנוהל לא נכון וללא ראיה מערכתית. מדוע?".

 

 

לזימי הוסיפה: "נקודה חיובית שאני רוצה לציין, סוף-סוף, יותר משנתיים אחרי שהעברתי את ההצעה לסדר בנושא שוויון מגדרי בבמות העירוניות, אשר עברה ברוב גדול במועצת העיר, ניכר שישנה הפנמה – זה חשוב ואני מברכת על כך".

יו"ר סיעת "חיפה בשבילנו", שרית גולן: "קוצר הזמן הוא לא נימוק כדי לפתור את העירייה מניהול הליך תקין של אישור תקציבי של מיליוני שקלים מסעיף רזרבה בפרט כאשר מספר התושבים שיזכה ליהנות מההופעות האלה הוא נמוך משמעותית לעומת שנים עברו. אני מצפה שמחר (שני) במועצת העיר נוכל לקיים דיון מושכל ומסודר שנכון היה לעשותו ביום חמישי כפי שהצעתי מלכתחילה".

"עירייה שאינה מבדרת?"

סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה: "לא נראה לי סביר שמשלמים לאמן סכום בסדר גודל של 180 אלף שקלים למופע שרק 2500 איש ייהנו ממנו. להזכירכם מדובר בעירייה שאינה מבדרת, עיר אביונה שעוברת תהליך עמוק של ניקוי אורוות על ידי ראש העיר, שבשנים הקודמות טענה שלשלם סכומים מופרזים לאמנים שהופיעו בפני מאות אלפים באירועי 'צובחוץ' הם מופרזים, וכעת מוכנה להוציא מתקציב הרזרבה סכום כזה לאמן עבור הופעה מול כ-2500 איש, כשרוב קהל היעד שלו אינו יכול לראות את המופע בשל הגבלת התו הירוק. לכן אני לא מבינה את ההיגיון מאחורי הבאת אמן כל כך יקר כמו נועה קירל כאשר מעריציה לא יזכו ליהנות מהמופע. אם ראש העירייה מבקשת לזכות בצילום סלפי עם נועה קירל – שתמצא הזדמנות אחרת".

סופי נקש

סופי נקש

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאחר שנה שבה לא התקיימו כלל אירועי תרבות, החליטה עיריית חיפה לקיים מספר אירועים ליום העצמאות, כדי לשמח כמה שיותר תושבים בהגבלות הקורונה. בנוסף לאירועים, ביקשה העירייה להפעיל גם משאיות שמחה שאמורות היו לנוע עם אמנים בשכונות העיר, אך הפעלתן לא אושרה על ידי הגורמים המוסמכים, בשל החשש להתקהלות. עלות האירועים מסתכמת בכ-2.5 מיליון שקלים, המהווים מחצית (ואף פחות) מעלותם בשנים קודמות. האירועים יתקיימו תוך שמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות, משטרת ישראל ו"מגן ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דון

    עיריית חיפה.תתביישו.במצב של היום להוציא סכומי עתק.אתם מתנהגים כאילו הכסף שלכם.כאילו הזעתם בשבילו.דיי

  2. מוזר מאד.

    אני מאד הופתע אם קליש תתמוך במהלך כזה.
    עד עכשיו היא פעלה בהגיון.

  3. א.א.חיפה

    עיר לא אחראית נוהגת כך. רק אל תאשימו את ראש העיק איפוא כל חברי. מועצה מדוע לא יצאו נגד. יום העצמאות רק ליום אחד. אבל ישארו בתי עסק במצב כלכלי איום ונורא. מדוע לשלם לכל הזמרים האלה בשבילנו נחשב הרבה כסף. כי מצב הכלכלי של עירית חיפה כעיר ענייה. זה לקפוץ מעל הפופיק כדי להוציא כסף על מה. מי ילך לראות אנשים במצב רוח ירוד בקושי לא לא חבל על ההוצאה המיותרת בתקופה אחרת הכל בסדר אבל מה עם כל מסעדות וכל עניי העם. אני אשמח שידאגו להם. כי אחרי כן נשאר עם אותם המשפחות העניות לכן אנא לא תחגגו כפי שתואר .עניי עירי חשובים לי מאוד וגם להודות אנחנו עיר ענייה ומעל ליכולת שלנו!!!

  4. חכמת חיים

    אנשים מתים מרעב והמעצות משלימים לזמרים סכום עתק במקום לעזור בכסף הזה לנזקקים צרכים להקים עמותות נגד המועצות שהכסף שנזרק סתם ילך לא משפחות נזקקים זה רק עצה שלי

  5. בוקר טוב

    מיותר לחלוטין להביא את נועה קירל להופעה בחיפה ביום העצמאות, הנוער שאינו מחוסן קורונה מנוע מלהכנס למתחם ההופעה ואילו הדור המבוגר שמחוסן נגד קורונה לא יטריח עצמו בשביל האומנית נועה קירל.

  6. שמיל

    לשלם לנועה קירל זמרמרת איזה שירים מפורסמים יש לה כלום רק ידי יחסי ציבור מקצועיים בנו אותה יש זמרות פי אלף טובות ממנה וגם מבחינה קולית יש לה יותר מזל משכל זו תהיה שטות לבזבז כל כך הרבה כסף מקופת העירייה להופעה אחת יש מה לעשות עם הכסף בעזרה לתושבים נזקקים של העיר

  7. תודב קרית חיים

    בושה. נועה קירל לא מעניינת אותי ועוד תושבים רבים מאד. העליבות של הלכלוך והזיהום בקרית חיים מעניינת הרבה יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר