החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)
החוף השקט (צילום: אלה אהרונוב)

מסתמן: החוף השקט ייפתח לציבור

ההערכה היא שבשל הלחץ המופעל על ראש העירייה מצד הציבור החרדי ובשל נוהלי משרד הפנים המחייבים פתיחת חופים מוכרזים בתוך 21 יום מפתיחת העונה הרשמית, לעירייה לא תהיה ברירה, אלא לחדש את הסכם ההתקשרות עם "מפעלי ים", החברה המפעילה את החוף

פורסם בתאריך: 13.4.21 12:39

מסתמן פתרון שיביא לפתיחת החוף השקט, הסגור זה כחודש, מאז פתיחת עונת הרחצה הרשמית בשל הוראה של עיריית חיפה. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי היום (שלישי) מתקיימת פגישה של נציגים מטעם העירייה עם נציגי "מפעלי ים", החברה שמפעילה את החוף זה עשרות שנים ובעלת הזכויות בקרקע, אותן היא חוכרת מרמ"י (רשות מקרקעי ישראל). מטרת הפגישה – לפתור את חילוקי הדעות בין הצדדים ולהגיע להבנות שיביאו לפתיחת החוף.

בחודש שעבר פנתה עיריית חיפה לרמ"י בבקשה להקצות לה את השטחים שבבעלות רמ"י בחוף. מהבקשה עלה, כי בכוונת העירייה להפסיק את ההתקשרות עם חברת "מפעלי ים" בסוף החודש, במועד בו תוקף הסכם ההפעלה, עליו חתמה איתה העירייה, אמור לפוג. גורמים בעירייה טענו, כי העירייה מבקשת להפעיל את החוף בעצמה כפי שהיא מפעילה את יתר החופים, ובכך לחסוך בדמי הפעלה לגורם חיצוני. מנגד, בחברת "מפעלי ים" טענו, כי כל ניסיון להתדיין ולהגיע לעמק השווה עם העירייה נתקל בהתעלמות וכי בין הצדדים שורר נתק ביוזמת העירייה.

עם פתיחת עונת הרחצה, ב-20 לחודש שעבר וסיום היערכותו של אגף החופים לפתיחתה, מנעה העירייה את פתיחתו של החוף השקט. חברת "מפעלי ים" קיבלה הודעה מטעם העירייה, לפיה בשלב זה החוף לא ייפתח. בנוסף, דרשה העירייה מהחברה להסיר כל סממן שעשוי להיות "נחזה לרחצה" ועלול להטעות את הציבור, לרבות הצבת שלט אזהרה "הרחצה אסורה". עוד דרשה העירייה מהחברה לוודא ששערי הכניסה לחוף נעולים ולא לאפשר כניסה של רוחצים לחוף. באחרית דבריה עדכנה העירייה את החברה על כך, שצוותי אכיפה מטעמה יקיימו סיורים שוטפים במקום על מנת למנוע כניסה אסורה לחוף.

 

 

סגירתו של החוף, שזה יותר מעשור משמש חוף נפרד בימי חול בלבד עבור הציבור החרדי, עוררה תרעומת והביאה להתערבותם של חברי המועצה החרדיים. יו"ר סיעת "דגל לתושב" מיכי אלפר, יו"ר סיעת "אגודת ישראל" אריה בליטנטל ויו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן נפגשו עם ראש העירייה קליש רותם לדיון בדרכים לפתרון המשבר. בסיום הפגישה אמר אוזן, כי עלו בה מספר הצעות לפתרון, בהן הצעת הפשרה שהעלה אלפר, לפיה, בינתיים, יפעל חוף מרידיאן כחוף נפרד. בליטנטל ואוזן פסלו את ההצעה על הסף, בנימוק שהחוף השקט הוא החוף הכי כשר בעיר, בשל היותו, באופן טבעי, מבודד טופוגרפית מהסביבה.

גורמים במשרד הפנים אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי על פי הנהלים, העירייה מחויבת לפתוח את החוף בתוך 21 יום מפתיחת עונת הרחצה. גם באופן רשמי אישרו במשרד הפנים את הדברים: "משרד הפנים מנחה את הרשויות המקומיות לפתיחת כל החופים בהתאם לחוק, ביום פתיחת העונה. בסמכות ראש הרשות לאסור רחצה בחוף הרחצה בשל בטיחות או סכנה לרוחצים, וזאת עד 21 יום לאחר פתיחת העונה. חופי הרחצה הם משאב ציבורי ועליהם להיות זמינים לכל ציבור הרוחצים".

ההערכה כעת היא שבשל הלחץ, המופעל על ראש העירייה מצד הציבור החרדי ובשל נוהלי משרד הפנים לפתיחת חופים מוכרזים, לעירייה לא תהיה ברירה, אלא לחדש את הסכם ההתקשרות עם "מפעלי ים".

מחברת "מפעלי ים" נמסר: "החברה תשמח לשתף פעולה עם העירייה לאחר תקופה ארוכה של נתק ולסייע בפתיחת החוף במסגרת עונת הרחצה 2021".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר