בהופעה של זהבה בן בקרית חיים. איפה המסכות? (צילום: דוברות עיריית חיפה)
בהופעה של זהבה בן בקרית חיים. איפה המסכות? (צילום: דוברות עיריית חיפה)

"צעירים טיפסו על הגדרות, אז שלחו שוטר ש'יגרד' אותם משם"

גדרות מסביב לבמות שכוסו בבדים, במטרה למנוע הצצה מבחוץ, אי הקפדה על עטיית מסכות, אמנים שנאלצו להופיע אל מול כיסאות ריקים, זיקוקים שלא נראו בכל המקומות כפי שהובטח מראש והמוני תושבים כועסים * את חגיגות יום העצמאות בחיפה, שעלו למשלם המיסים כ-2.5 מיליון שקלים רבים יעדיפו לשכוח, אבל עוד ידובר בהם רבות. בעירייה הודפים את הטענות ואומרים: "חיפה חגגה בענק, בבמות השמחה נהנו אלפים ממופעים"

פורסם בתאריך: 16.4.21 08:00

אירועי יום העצמאות ברחבי הארץ, וגם בחיפה, הגיעו לסיומם אתמול (חמישי) בערב, ובכך הגיעה לסופה גם סאגת החגיגות בחיפה, שרבים בוודאי יעדיפו לשכוח. גם הנהלת העירייה.

הסערה סביב אירועי יום העצמאות כבר פרצה ביום חמישי שעבר, כאשר חברי ועדת הכספים התבקשו לאשר בדואר האלקטרוני, בתוך מספר שעות, סכום של 2.5 מיליון שקלים לטובת אירועי יום העצמאות. בקשתם של כמה חברים בוועדה לערוך דיון בטרם ההצבעה זכתה להתעלמות, וההצבעה עברה ברוב קולות. ביום שני השבוע, 48 שעות בלבד לפני פתיחת חגיגות יום העצמאות, נדרשה מועצת העיר לאשר את החלטת ועדת הכספים, וחילופי הדברים במליאה שברו שיאים חדשים. בין הטענות שהועלו: אופן קבלת ההחלטות בוועדת הכספים – בדואר אלקטרוני בתוך זמן קצר ובלא שהתקיים דיון; עלות האירועים ועלות שכרם של האמנים, וכן ההחלטה לקיים במות, כאשר רק אלפים בודדים יוכלו ליהנות מהן בשל הגבלות התו הירוק. בסופו של דיון אושר תקציב האירועים, והחגיגות יצאו לדרך.

שירי מימון במקום קירל, בדים על הגדרות

הסערה הגדולה ביותר במהלך השבוע שחלף הייתה קשורה להחלטה לרכוש את הופעתה של נועה קירל בסכום של כ-180 אלף שקל. הדבר עורר ביקורות נזעמות בעיקר מצד תושבים שקבלו על סכום העתק שמשולם לזמרת מכספי משלם המיסים, בשעה שקהל היעד שלה הוא קהל צעיר, שלא יוכל ליהנות כלל מהופעתה בשל הגבלות הקורונה. "האם עלינו ללכת לצפות בהופעה של קירל ולהשאיר את ילדינו בבית?", קבלו הורים. הדי הביקורת לא נפלו על אוזניים ערלות, ובדקה ה-90 החליטו בעירייה לבטל את הופעתה של קירל, ובמקומה בבמה בקרית חיים הופיעה שירי מימון.

מתחם הבמה בבית העם. גדר מכוסה בבד (צילום: עמית בן מיכה)

מתחם הבמה בבית העם. גדר מכוסה בבד (צילום: עמית בן מיכה)

אבל בכך לא תמה פארסת יום העצמאות בעיר. בעירייה לא הסתפקו השנה בתיחום הבמות בגדרות, כמקובל בכל שנה מטעמי ביטחון, הפעם החליט מי שהחליט לכסות הגדרות לכל אורכן גם בבדים. זה היה רק עניין של דקות עד שתושבים, שצילמו את הגדרות המכוסות בבד, העלו את התמונות לרשת החברתית. התגובות הקשות לא איחרו לבוא. בעירייה נימקו את הצעד בכך שהוא נעשה בהוראת המשטרה. לדברי גורמים בעירייה, זו הייתה אחת הדרישות שהמשטרה הציבה כתנאי לקבלת אישור לקיום האירועים. גם התמונות של ילדים ובני נוער, כשהם מטפסים על הגדרות בניסיון להציץ מבעד לגדר ולדלות בדל של הופעה, לא איחרו לבוא. ושוב. הרשת התמלאה בדברי ביקורת נוקבת כלפי עיריית חיפה.

מהמשטרה נמסר: "בשל הגבלות הקורונה האירוע בגן בית העם בקרית חיים גודר בגדר של 2 מטרים המכוסה בבד שלא מאפשר צפייה מעבר לגדר. הכניסה לאירוע התאפשרה בהצגת כרטיס שהודפס מראש, תו ירוק ותעודה מזהה".

עשרות בודדות בהופעה של אדם

גם האירועים עצמם לא היו חפים מתקלות ובעיות. להופעתו של הזמר אדם בבמה בגן הזיכרון הגיע קהל של עשרות בודדות. אחד הנוכחים במקום אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני חייב להגיד שזה היה מביך. היו אולי, ואני לא אגזים, 30 או 35 איש. גם בהופעה וגם בזיקוקים. את הזיקוקים שיגרו מהטכנודע. זה היה מאחורי העצים ואי אפשר היה לראות כלום. כל העצים שנמצאים על השדרה ליד העירייה חסמו כמעט את כל הזיקוקים. כולם קמו והסתובבו לפינה כדי שיוכלו לראות אותם, כי מהכיסאות אי אפשר היה לראות משהו. בהתחלה הם אמרו שלבמה ייכנס רק מי ששריין כרטיסים, אבל אחרי שהם ראו שאין אנשים, אמרו שכל מי שיש לו תעודה ירוקה יכול להיכנס, ועדיין היה מספר מועט של אנשים. אין לי מושג למה הקהל לא הגיע. באמת, זה היה עצוב".

איפה הקהל? גן הזיכרון, הופעה של אדם

איפה הקהל? גן הזיכרון, הופעה של אדם

והמסכות, מה איתן?

בבמה בקרית חיים, שבה הופיעו זהבה בן ושירי מימון, נשמעו תלונות על כך שלא הייתה הקפדה על עטיית מסכות. בתמונות שצולמו במתחם ניתן לראות בבירור, כי רבים שכחו שהקורונה עדיין כאן. תושבת הקריה שהייתה בהופעה: ״לא כולם עטו מסכות, ואיש לא העיר להם על כך". מי שלא יכול היה להיכנס למתחם ההופעות וגם לא ליהנות מהן מרחוק, שכן גדרות המתחם כוסו בבד, נאלץ להסתפק בסיבוב בציר אח"י אילת.

צפו: אדם מופיע מול כיסאות ריקים בגן הזיכרון:

זיו פישמן תושב קרית חיים: "ההחלטה לערוך הופעות שמפלות אוכלוסייה שלמה, זה משהו שלא מתקבל. כולנו תושבים – פנסיונרים, ילדים ונוער, וגם מחוסנים ולא מחוסנים. כל ההתנהלות מלכתחילה הייתה קלוקלת. לא הייתה שום הידברות עם התושבים, כמו שעשו בערים אחרות, כדי לשאול אותנו איך היינו רוצים שיום העצמאות ייראה. ראוי היה לשתף את הציבור ולא ללכת עם הראש בקיר. לא יכולנו להיכנס עם הילדים למתחם הבמות, אז הסתובבנו באח"י אילת. זה היה ממש קצר. הייתה אמנם אווירה שמחה ברחוב והיו הרבה אנשים, אבל, לדעתי, היו צריכים לסגור את הכביש כדי שכלי רכב לא ייסעו. היו המון אנשים וכלי רכב נוסעים, וזה היה מסוכן.  מן הראוי היה לחשוב ולשקול את סגירת הכביש לתנועה באח"י אילת. ראינו בפייסבוק את התמונות של הגדר עם הבד בבית העם, אז אפילו לא חשבנו להגיע לשם, כדי לא לראות את הזוועה הזו ביום חג לאומי. יותר מכל הפריעה לנו ההדרה – אם אי אפשר לערוך אירועים לכל האוכלוסייה אז עדיף לא לקיים אותם בכלל".

 

 

הוקרה לאפי נצר וירדנה ארזי

בבמה בגן הכט הופיעו אפי נצר וירדנה ארזי. בהזדמנות זו העניקה להם ראש העירייה עינת קליש רותם את אב הטיפוס של השילוט שיישא את שמותיהם בגבעת זמר, לאחר שוועדת השמות החליטה לקרוא רחוב בשכונה על שמה של ארזי ופארק מרכזי בשכונה על שמו של נצר.

אלא שגם בגן הכט נשמעו קולות מאוכזבים. תושבת העיר, שנכחה בהופעה: "פתיחת השערים הייתה ב-20:00. את הזיקוקים היינו אמורים לראות ב-21:30, אלא שלא יכולנו ממש לראות אותם. רק שמענו. אפילו המנחה הייתה נבוכה ואמרה 'הנה, אתם שומעים אותם'. הגיעו מעט מאוד מאוד אנשים שהתקבצו בחלק הקדמי של המתחם, אבל רבים עזבו מוקדם, כי היה מאוד קר. אנשים תהו למה לא עשו את האירוע בתוך האודיטוריום הקרוב, כך היו חוסכים את עלויות הקמת הבמה".

בהוקרה לאפי נצר וירדנה ארזי (צילום: דוברות העירייה)

בהוקרה לאפי נצר וירדנה ארזי (צילום: דוברות העירייה)

אכזבה רבה נרשמה גם במרכז זיו. ההבטחה שהמרכז יהיה אחד ממוקדי הזיקוקים לא קוימה. חבר מועצת העיר מסיעת "חיפה ביתנו", גרי קורן, הגיש אתמול שאילתה לראש העירייה, שבה הוא כותב: ״מאות ילדים ומבוגרים הגיעו לכיכר כדי לחגוג ולראות את הזיקוקים, אך נדהמו לגלות ש'שכחו אותם' ושאין זיקוקים כלל. אני תושב האזור והייתי בין הקהל הגדול שהתאסף במקום ושיצא מאוכזב מאוד. כל שנותר לבאי המקום הוא להתבונן על זיקוקים זעומים ומרוחקים מאירוע אחר. תושבים מאוכזבים רבים פנו אליי בניסיון להבין מדוע לא קיימה העירייה את הבטחתה. ארצה לקבל בשם התושבים את הסיבות למחדל שהתרחש במרכז זיו ואיזה פיצוי ניתן לתת לתושבי השכונה".

גם בספורטק, כפי שעולה מהעדויות, לא ממש נשמרו ההנחיות. תושב העיר: "מה שראיתי זה שבפנים לא נשמרו ההנחיות של התו הירוק. למרות שההנחיה הייתה לשבת בכיסאות, האנשים הלכו לקדמת הבמה. צעירים טיפסו על הגדרות כדי להציץ, אז שלחו שוטר ש'יגרד' אותם משם. זה היה נראה רע. הקטע הוא שגם בשאר העיר עשו אירועים שכל אחד יכול היה להגיע להתקהל. למה האיפה והאיפה? אנחנו נענשים על זה שהילדה שלנו לא מחוסנת או לא חלתה בקורונה והחלימה? למה אני אמור להיות מודר מאירועי תרבות עד שכבר יש אירועי תרבות. מה שאותי הכעיס זה שאנשים התערבבו בכל מקום בעיר, חוץ מאשר במקומות שבהם הופיעו אמנים שעלו לנו כסף. וואלה, רציתי לראות הופעה של נצ’י נצ’, אבל אני לא אשאיר את הילדה שלי בבית, רק כי אני רוצה לראות את ההופעה והיא עוד לא יכולה להתחסן. גם לה לא מגיע להיות מודרת, במיוחד אחרי שנה כזו".

ילדים ובני נוער על הגדרות בספורטק (צילום: אייל ארד)

ילדים ובני נוער על הגדרות בספורטק (צילום: אייל ארד)

עיריית חיפה: חיפה חגגה בענק

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "התמונות מדברות בעד עצמן. חיפה חגגה את העצמאות, ובענק, למרות כל הגבלות הקורונה. בבמות השמחה נהנו אלפים ממופעים של אמנים מקומיים לצד זמרים מובילים דוגמת שירי מימון, עידן עמדי, זהבה בן וירדנה ארזי. בגן אופירה נבון בשפרינצק, במרכז הכרמל ובטיילת לואי בילו רבים ונהנו מהאטרקציות שהעמידה עיריית חיפה: מתופפים, בובות ענק שחילקו הפתעות לילדים, משאית שמחה שהרקידה את החוגגים ועוד. מופע הזיקוקים היה מרהיב ועוצמתי. ביוזמת עיריית חיפה, נסגרו כמה רחובות בעיר התחתית, לשם נהרו אלפי מבלים. עסקי הבילוי וההסעדה בכל חלקי העיר מדווחים על תפוסה מלאה ואווירה מחשמלת. מזמן לא הייתה העיר תוססת וצבעונית כמו אמש. כמה חיכינו לזה. בבוקר החג, אלפים צפו במטס חיל האוויר שעבר בגאון מעל העיר. הפארקים גדושים בחוגגים – מהקישון ועל הכרמל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. משוגעים תרדו מהגג

    הופעות עלק..במקום לעזור לעניים ולקשישים,מעשירים את העשירים

  2. דין דין

    כל המותחים ביקורת הם אלה שמשווים את החגיגות לתקופת יהב שם היו תקציבים בלתי מוגבלים.

  3. כותרת מרעישה

    כל אירוע צריך לכסות בבד יוטה .
    וואי איזה כותרת המשטרה ביקשה בד יוטה

  4. ציון

    חרטה אחת גדולה, צפיתי על מתחם הספורטק ממעל שכונת רמת חן, היה ממש ריק, שורות שורות של כסאות אקים, את הזיקוקים ירו מפסגת רמות ספיר כך שלא כל התושבים יכלו לראות, חבל על בזבוז הכספים בלי שיוכלו להנות הילדים והוריהם.

  5. תותית

    גועל נפש למה לא לעשות כמו כל שנה עם במות באויר הפתוח לכולם גם ככה כולם בחוץ יוצאים למועדונים,פאבים,ומגרשי כדורגל ,את מי הם מנסים לחרטט….א …ושלא נשכח שהקורונה הודיעה שביום ראשון היא יוצאת לחוםשה באזור הפתוח ותבקר רק במקומות בגורים אז היידה עדר תמשיכו להקשיב לכל המחרטטים חחחחחחח

  6. רמי

    כתבה נכונה.לא ראו זיקוקים אלא רק באופן מאוד מאוד מצומצם.ולא כמו שהבטיחו.
    דל מאוד ומאכזב..העיקר שמשלמים ארנונה יקרה מאוד בכרמל.

  7. די לבזבוז בגלל ניהול כושל

    ארועים במאות אלפי שקלים הוצאות עבור 50 איש בקהל.
    באמת אין יותר מביך מאיך שזה התנהל.
    התנהלות כושלת של יועצי ראש העיר שכנראה מכשילים אותה בכל נושא, מחוסר הטיפול בחזירים וקליפ הרדיפה והקשירה של חזיר, בלאגן בתי הספר, ועד לפארסת הגדרות וההופעות הדלות.
    יש אצטדיון לא מתקבל על הדעת שאי אפשר להשתמש בו להופעה אחת מרכזית שיכלו לשדר לשאר העיר ובטוח לחסוך את כל הגדרות המיותרות.
    משהו פשוט משובש בקבלת ההחלטות
    לדעתי צריכה לפטר את מעגל יועציה ולהביא אחרים מקצוענים.

  8. ורדינה מארגנטינה

    הגענו לכיכר זיו, שם לא היו הופעות אבל היו אמורים להיות זיקוקים. חיכינו וחיכינו שעה וחצי..וכלום. חזרנו הביתה והרגשנו מרומים. בלי שום הסברים בלי שום הודעה שלא יתקיימו הזיקוקים…פשוט התעלמו ממאות האנשים שהגיעו.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה נהנתי הבת שלי חברותיה לא יכלו להיכנס לספורטק ועד היום הן ממוקמות סתם בחובות מוח ממש בושה

  10. חיים

    אני לא תושב חיפה, אבל מכיר משם אנשים שדווקה מאוד נהנו מארועי יום העצמאות. נראה לי שנכתב ממש התאמץ למצוא תגובות לא טובות. היה קר? מה רצו ארוע במקום סגור עם הגבלת כמות? אי כיבוד דרישת המשטרה? מגמתי משהו.

  11. אם כבר בזבוז

    על הערב הזה הוציאו 2.5 מיליון וכמה זעקה?
    איפה הזעקה על בזבוז 500 מליון על קרוניות רכבל איטי שיטוגנו בשמש וברויות לא יפעלו ובלי לימודיםמבנוסדות יהיו ריקים לחלוטין ויגזלו עוד 8-10 מליון שקל גרעון שנתי??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר