ורדית דוזלר טנג׳י, רבקה וייסטוך (צילומים: יפית שקלו)
ורדית דוזלר טנג׳י, רבקה וייסטוך (צילומים: יפית שקלו)

סטודנטים לעבודה סוציאלית וויצו חיפה למען נשים שאיבדו את פרנסתן

ביום שלישי הקרוב יתקיים בסניף נווה שאנן של ויצו חיפה מיזם "מתלבשות להצלחה", שמטרתו לסייע לנשים שנפגעו כלכלית בשל משבר הקורונה לשוב למעגל העבודה. ההשתתפות בהרשמה מראש ובעלות סמלית בלבד

פורסם בתאריך: 21.4.21 14:15

שיתוף פעולה בין תלמידי שנה א' בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה לבין ויצו חיפה, הוליד את המיזם "מתלבשות להצלחה" שיתקיים ביום שלישי, 27 באפריל, בסניף נווה שאנן של ויצו.

זו הפעם הרביעית שהמיזם יוצא לדרך בחיפה, רק שהפעם הוא בסימן החזרה לשגרה והוא מיועד לנשים שפרנסתן נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה, ומטרתו לסייע להן לשוב למעגל העבודה. במהלך היום, תועבר הרצאה בתחום התעסוקתי בנושא ההשתלבות במעגל העבודה בתקופה של אי וודאות. את ההרצאה תעביר רבקה וייסטוך, עובדת סוציאלית תעסוקתית וקהילתית, שתחום התמחותה הוא קידום והעצמה כלכלית של נשים וקידום קריירה בתחומים חברתיים. הרצאה נוספת תעסוק בתחום הסטיילינג, תחת הכותרת "כיצד להתלבש להצלחה". במהלך היום המשתתפות ייצרו נטוורקינג עם המרצות השונות והאחת עם השנייה. כל אחת תקיים פגישה אישית הן עם יועצת קריירה והן עם סטייליסטית.

וייסטוך ניהלה בעבר את אזור הצפון של עמותת רוח נשית להעצמה כלכלית לנשים נפגעות אלימות וכיום היא עובדת באוניברסיטת חיפה בכמה תפקידים, ביניהם מרכזת את מרכז הלימוד של שנה א' בבית הספר לעבודה סוציאלית.

וייסטוך: "הסטודנטים עושים את ההכשרה המעשית שלהם בוויצו בפרויקט של נשים יוצאות מקלטים. כל סטודנט מלווה משפחה, אם זה ילד או ילדה או אמא. הם השתלבו בפרויקטים קהילתיים והם עוזרים לנו לארגן את כל הפרויקט הנוכחי, משלב החשיבה עד איתור מתנדבים, כי הכל בנוי על מתנדבים. זה נושא חשוב בלמידת 'סוגיות בעבודה סוציאלית'. במסגרת העבודה המעשית, הסטודנטים נחשפים לנשים נפגעות אלימות בכלל ואלימות כלכלית והשלכותיה. הם לומדים לתכנן ולבנות פתרונות קהילתיים עבור אותן בעיות חברתיות, ופה יש לנו בעיה חברתית. המטרה היא שהסטודנטים קודם כל יבינו את הבעיה החברתית שקשורה בהעצמה כלכלית של נשים, בפערים המגדריים שקיימים בשוק, גם מבחינת הזדמנויות תעסוקה, השתלבות, איזון משרה-בית-משפחה, נושא השכר ועוד. הם בנו ביחד איתנו את היום הזה כדי לעזור ולסייע ולמצוא פתרונות, והמיזם החשוב הזה יצא לפועל גם בזכות הירתמותם המדהימה בהתנדבות".

 

 

עם אילו כלים הנשים יצאו מהיום הזה?

"המטרה של היום הזה היא המסר: ראשית, את לא לבד ואנחנו פה ביחד לעזור ולתמוך. זו בעיה חברתית, זו לא בעיה רק שלך פרטנית. שנית, לתת כלים, להבין מה קרה לשוק ואיך הוא מתארגן מחדש. יש פה נשים שלא כתבו קורות חיים 20 שנה. כחלק מהפרויקט ביקשנו לקבל קורות חיים, ואני מגלה קורות חיים שהשורה האחרונה בניסיון התעסוקתי הייתה ב-2004. אלו נשים שמעולם לא התמודדו עם כתיבת קורות חיים, עם חיפוש עבודה. אנחנו ניגע בכל הנושא של תהליך המיתוג של מי אני, מה החזון שלי, לאן אני רוצה ללכת תעסוקתית, במה אני רוצה לעבוד, איפה אוכל לשלב את הכישרון, הניסיון, הידע והיכולות שלי באופן שאוכל לתרום וגם שארגיש מיצוי עצמי וכמובן מרכיב השכר".

מנהלת ויצו חיפה, ורדית דוזלר טנג'י: "המיזם נועד במקורו לקדם נשים בשוק העבודה ולסייע להן להשתלב בתפקידי מפתח. השנה, קיבל המיזם חשיבות יתרה נוכח משבר התעסוקה שנוצר בעקבות ההגבלות שהוטלו על המשק כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה, פיטורים והוצאה לחל"ת של עובדים רבים, 70 אחוז מתוכן נשים".

מי קהל היעד של "מתלבשות להצלחה"?

"נשים שפרנסתן נפגעה השנה, שפוטרו או שהוצאו לחל"ת או שמקום העבודה שלהן נסגר וכן נשים עצמאיות שסגרו את העסק שלהן ומעוניינות לשוב ולהשתלב במעגל העבודה. ויצו חיפה בחרה לשים דגש על הביטחון האישי והתעסוקתי של נשים, וזהו המיזם הראשון לאחר החזרה לשגרה, שמתקיים בנושא זה. ההשתתפות באירוע מחייבת הרשמה מראש והיא בעלות סמלית בלבד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נמאסתם עלינו כל רודפי הפרסום

    מדוע נשים צריכות לקבל הדרכה מגב וייספוך וחבורה של סטודנטים בשנה א כיצד להתלבש? כיצד הדבר מעצים נשים ומדוע גברים לא צריכים הדרכה כזו? האם ערב שבו גב וייספוך תלמד בו נשים כיצד לשים אודם ולהשתמש בדאודורנט גם כן יהיה ביטוי להעצמה נשית? האם לדעת גב וייספוך בעיית חוסר התעסוקה של נשים נובעת מזה שהם לא לבשו את השמלה הנכונה לראיון העבודה? האם לדעתה של גב וייספוך ההבדל בין תעסוקה לחוסר תעסוקה זה סוג הגרבים שלובשים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר